" Aku nak g tandas. " Terus Jimin meninggalkan mereka bertiga. Lantaklah dengar ke tak. Penat aku menahan malu.
Selesai apa yang patut Jimin keluar dari tandas. Secara tidak sengaja dia terlanggar seorang perempuan yang lalu di tepinya. Macam nangka busuk dia jatuh. Jimin pula kelam kabut bila lihat yeoja tu gosok2 pinggang dia.
"Maaf. Saya tak sengaja. Awak okay? " Jimin menghulurkan tangannya.
"Ahh... Nae" Mereka berdua berpandangan seketika.
"Kwon Yu-na! "
"Park Ji-min! " Mereka berkata serentak.
Yuna mendecit. Tak sangka yang dilanggarnya si byuntae ni."Takpalah" Yuna terkebil-kebil bila Jimin meninggalkan dia yang masih lagi duduk.
"Takguna punya namja!"
"Yah! Kwon Yu-na! Kenapa kau duduk dekat sini? Punyalah banyak kerusi lantai juga dipilihnya" Jun menghulurkan tangannya kepada Yuna.
"Aku jatuhlah tadi! " Yuna menyambut huluran Jun dan berdiri dengan stabil.
"Auch! Aku tak tahan! " Terus Yuna menghilang di dalam tandas. Jun menggeleng. Tadi Yuna menelefonnya ajak keluar,katanya lapar .. Sebab Eun sibuk tak dapat teman dia, jadi dia ajak Jun...
"Lama kau dalam tu~~~"
"Well yeoja... "
"Habis aku apa? " Yuna pandang Jun atas bawah...
"Potatoes " Kata Yuna sambil ketawa berdekah. Ada yang aku sumbat juga dalam lubang jamban nanti.
"Macam mana kau jatuh? " Tanya Jun. Belum sempat soalannya dijawab nama mereka berdua dipanggil.
"Jae~~" Yuna berlari ke arah Jaemi. Mereka berpelukan. Manakala Jun membatu sahaja. Sebab Jaemi bukan berseorangan... Dia bersama kawan2 baik dia... Dan salah satu kawan baik dia bernama Jungkook... Jungkook pula merupakan orang yang disukainya... Tapi namja tu dah ada yeochin. Dan sekarang dia tak boleh nak duduk diam bila Jungkook tersenyum ke arahnya.
"Woi! Yang kau tercegat macam patung tu dah kenapa?! " Jerit Yuna. Jun memang tak nak ke sana sebab... Tempat kosong hanya tinggal sebelah Jungkook saja!!! Tak guna Kwon Yu-na. Jun berjalan perlahan-lahan ke arah mereka.
"Apa yg korang berdua buat kat sini" Tanya Jimin dingin. Yuna memandang Jimin tajam.
"Buat bodoh"
"Padan la dengan kau" Balas Jimin semula. Yuna yang mula nak membalas berhenti bila Jaemi menghentikannya.
"Alang2 korang ada sini. Biar aku belanja" Yuna memandang Jaemi dengan pandangan bersinar. Tapi tidak Jun. Mukanya masih lagi menunduk. Crush dok tepi aku woii!!
"Jun... Kau nak apa? " Yuna membelek menu di tangan. Jaemi yang faham keadaan Jun mula muncul idea nakalnya.
"Sayang~~~kenapa ni? Baby okay tak? Kenapa senyap ja ni? Selalunya baby paling bising... " Jaemi membelai pipi Jun.
"Euww! Jae sejak bila kau tukar taste ni! " Jungkook ketawa. Jun dah tak keruan. Jaemi yang lihat muka Jun macam nak menangis cemas. Dia memandang Yuna. Tapi Yuna bagi pandangan... Pandai-pandailah kau pujuk...
"Weyh! Aku gurau je. Mehla... Kau nak apa? Kau kan suka makan... Apatah lagi kalau ada orang belanja... " Jaemi mula memujuk.
"Aku... Aku lupa yang aku kena tolong Mingyu oppa masak! " Jun terus bangun.
"Hah! " Yuna turut bangun. Hah sudah kenapa.
"Kau nak balik la ni? Aku camna? " Yuna memandang Jun penuh simpati.
YOU ARE READING
Together | BTS
Fanfictioncover by : @Yoon_Jaemi 🎈 Mengisahkan suka duka 7 orang sahabat yang mempunyai 1 impian yang sama.