8+

76 8 0
                                    

[ Bangtan Cafe ]

"Yaa! Kook kau pehal sengih macam orang gila sorang2" Pahanya ditampar kuat oleh Taehyung tapi dia langsung tak hirau.

"Woi! Aku tampar kau gini kuat kau boleh senyum lagi! Reseptor kau rosak ke apa! " Tengking Taehyung lagi di telinga Jungkook. Tetapi tetap tidak dilayannya. Taehyung menggaru kepala yang tidak gatal.

"Jimin kenapa dengan dia ni? " Soal Taehyung pada Jimin yang mengelap meja. Dia pandang Jungkook lepastu padang Taehyung.

"Jun accept dia balik" Membuntang mata Taehyung mendengar.

"Woi! " Kali ni belakang badan Jungkook ditampar kuat.

"Sakitlah! " Jerit Jungkook di muka Taehyung. Dia pula tersenyum petak.

"Chukahae sebab budak Jun tu terima kau balik" Jungkook tersengih.

"Namjoon hyung kau nak gi mana? " Soal Jimin. Namjoon sedang mengemas kertas-kertas yang banyak di atas meja. Dia letakkan dalam beg dan disimpan dalam lokar yang disediakan di situ.

"Jumpa Hwa. Nak ikut? " Kening kiri dijungkit.

"Takpalah. Buat sakit mata aku ja" Jimin menghampiri Jungkook dan Taehyung yang sedang bergurau senda. Namjoon meninggalkan Cafe itu dengan hati yang senang.

[ Pink Punk  Practice Room ]

Kertas di tangan dia lempar sehingga bersepah studio ni. Kemudian dia menari tarian rumpai laut Rap Monster. Bila kebosanan dia bertambah lagi dia ambil gambar derp face..

Keluhan berat terus dilepaskan. Hwa duduk bersila di tengah-tengah bilik latihan ni. Dia memandang sekeliling. Mulanya dia datang dengan Obin dan Yoora tapi mereka berdua pula keluar sampai sekarang tak balik-balik lagi. Tu yang dia meroyan duduk dekat sini.. Cermin sepanjang dinding di depannya direnung..

"Aku ni cantik juga" Rambut dia selitkan di telinga. Kejap posing duck face kejap bibir angelina jolie kejap derp muka Taehyung... Kemudian dia bangun.. Tak sangka yang Pink Punk berjaya dapat bilik ni, guman hati dia.. Melalui duit gaji mereka yang dikongsi melalui pekerjaan dekat Cafe tu... Mereka bertujuh menggunakan untuk menyewa bilik latihan ni demi pertandingan yang membawa mereka kepada trainee.

Kertas di tangan dia renung.. Kemudian dia lempar lagi sambil menari goyang dumang.

"Baby? " Kelakuan dia berhenti bila dia dapat lihat Namjoon melalui cermin.. Gulp! Namjoon mana tahu sikap pelik dia yang ni.

"Oppa! Kenapa datang tak gitau" Hwa cepat-cepat mengutip kertas-kertas yang bersepah semula sebab dia.. Kesimpulannya jangan tinggalkan Shin-hwa sengsorang...

"Hahaha... Oppa dah mesej awak siap call lagi tapi langsung tak berjawab.. Ingatkan awak dah baca.. Apa yang baby buat tadi? " Namjoon turut membantu Hwa mengemas.. Hwa menggeleng. Malunya sekarang...

Selesai kemas mereka duduk di tempat Hwa duduk tadi..

"Oppa"

"Hmm, waeyo? " Tangan sasanya mengusap rambut Hwa.

"Saya rasa tak sedap hati la"

"Kenapa? " Namjoon mula fokus pada Hwa. Dia kelihatan teragak untuk bersuara. Namjoon mencapai tangan Hwa dan mengenggamnya erat.

"Tahla... Rasa ada something yang buruk akan berlaku malam ni" Ya malam ni merupakan hari dimana mereka akan berentap untuk ke pusingan akhir.. Dan hanya 3 kumpulan saja yang terpilih dalam 12 yang berjaya ke separuh akhir. Memang betul dia rasa hatinya tidak selesa sejak pagi tadi.. Macam benda buruk yang akan berlaku.. Walaupun kadang-kadang instinct dia mengong macam dia.. Tapi kali ni betul rasa tak selesa.

Together | BTSWhere stories live. Discover now