Teddy bear warna koko Jun layangkan atas kepalanya. Mata, hidung, mulut dia perhati. Perlahan-perlahan bibirnya mengukis senyuman. Jam di dinding ditilik. Ada lagi 3 jam.Dia bingkas bangun dari pembaringan dan melangkah ke meja belajar. Teddy bear Mr. Bean yang dipegang diletakkan semula dalam kotak yang dihiasi reben warna merah. Warna kesukaan Jungkook.
Telefon bimbit dicapai dan nombor Jungkook didail. Panggilan pertama dijawab suara mesin perempuan yang annoying tu. Diikuti juga panggilan kedua...
Dia memandang skrin telefon dia lama sebelum kembali mendail nombor Jungkook... Deringan demi deringan akhirnya panggilannya berbalas.
' Jungkook malam ni pukul 11:45 di padang depan rumah awak. Okay bye' Telefon dimatikan. Dadanya berdegup pantas tanpa sebab. Ni kali pertama menyambut hari jadi bersama seseorang yang bergelar namchin kepadanya. Kotak bercorak bunya ditenung buat seketika lagi dengan senyuman... Dia betul-betul berharap yang mereka berdua akan memulihkan hubungan memasing.
***~
Skrin telefon Iphone nya direnung. Kepala yang tidak gatal dia garu. Kenapa Jun tiba-tiba ajak dia keluar... Tak pasal dibelasahnya aku ngan Won Woo.
Jungkook duduk bertapa di atas katilnya. Fikirannya agak kusut sekarang. Masalah hati yang tiada penawar. Penawar hanya orang yang berjaya meracuni hati dia ja. Shit betul.
Badan sasa miliknya berbaring dan matanya galak memandang siling putih hadapan dia.
Tak salah kalau kan kalau aku jumpa dia. Tadi diorang just rapat-rapat macam aku dengan Jaemi saja. Mungkin kawan rapat. Won Woo kan kawan oppa Jun.. Guman hati dia. Jam tangan di tangan dia belek. 10:45.. Tinggal satu jam lagi...
Sebab apa dia nak jumpa aku...
***~
Tepat jam 11:45 aku tiba di padang luas depan rumah aku. Apa tujuan dia suruh aku datang sini tengah malam camni. Jungkook duduk di tengah padang tersebut. Sunyi sebab memang waktu macamni sapa ja yang nak lepak sini.
Angin sejuk menggigit tubuhnya. Digosok lengannya untuk memberi kehangatan..
Kalau Jun jumpa aku niat nak betulkan hubungan kitorang. Aku akan serius kali ni sebab aku taknak jadi manusia yang pabo tak dapat beza mana manusia mana hantu.
Nyamuk mula menghisap darah aku. Kulit aku jadi merah sebab aku asyik tampar kesan-kesan gigitan nyamuk. Tahu la darah aku manis pun. Payah kalau semua orang suka aku ni.
Jungkook tengok jam hitam G-shock miliknya lagi. Dah nak dekat pukul 12 tapi kelibat Jun tak kelihatan lagi. Mana dia ni. Asal lambat sangat. Selalunya dia tak camni sebab dia memang seorang yang agak berdisiplin. Ceh.
Keluhan berat mulai keluar.. Dalam benaknya fikir yang Jun sedang mempermainkan dia.. Daripada posisi bersila terus posisi berdiri. Belum sempat kaki melangkah...
Saenggil chukka hamnida
Saenggil chukka hamnida
Saranghaenun Jeon Jungkook-ssi
Saenggil chukka hamnidaTergaman Jungkook bila melihat Jun berdiri di hadapannya dengan sebuah kek.
"J-Jun.. Ni? " Dia masih lagi keliru. Jun mendekati dia dan menghadiahkan ciuman di pipi.. Jungkook diam dan mukanya memerah. Walaupun sebelum ni dia dah pernah kiss lebih daritu dengan Areum.. Kucupan dari Jun beza..
"Saenggil chukkayo.. Tepat pukul 12 dan 1 haribulan 9 sudah tiba dan genaplah umur awak ke 17 tahun" Jun menyengetkan kepalanya dengan senyuman. Kek di tangan dia letakkan di bawah dan menarik lengan Jungkook untuk duduk bersama.
YOU ARE READING
Together | BTS
Fanficcover by : @Yoon_Jaemi 🎈 Mengisahkan suka duka 7 orang sahabat yang mempunyai 1 impian yang sama.