"Yo! " Jun dengan buku penuh di tangan masuk.
"Panjang umur kau" Obin ke satu sudut memang ditempatkan untuk memasak.
"Yay! Obin memasak" Yuna menjerit riang~ biasalah budak2 tak cukup umur.
"Jun kau pergi mana? Selepas rehat kau tak masuk kelas pun" Tanya Yoora.
"Library... Miss Mina minta tolong. " Jun mematah-matahkan jarinya.
"La~ ingatkan date dengan Jungkook. " Jaemi pula menyoal.
"Mana ada. "
"Tadi dia tak lepak pun dengan yang lain. Ingatkan ada dengan kau sebab kau pun hilang" Tambah Eun.
"Dia ada apa2 kot. Biarlah" Jun menyandar. Sakit sengal habis satu badan.
"Biar?! " Yuna terjerit kecil.
"Aku yeochin, bukannya isteri dia"
"Kalau la ramai lagi yeoja macam kau... Bahagia gila namja dekat dunia ni" Obin yang siap dengan makanannya menghampiri sebuah meja yang diletakkan di tengah2 bilik tersebut.
"Asal plak? " Soal Yoora. Yuna dan Jun sudahpun membaham makanan yang diletakkan. Begitu juga Jaemi dengan Eun.
"Tak kisah namchin dia nak buat apa" Jawab Obin. Yoora pula hanya meng'o'kan saja.
"Macam mana? " Soal Jun pada Jaemi.
"Mende? "
"Yoongi sunbaenim. "
"Mana kau tahu? "
"Hwa"
"Bad result... Don't want to talk abt it" Jaemi melahap makanan itu. Geram memikirkan Yoongi.
"Mian tak bantu kau... " Jun menunjukkan perasaan bersalah tapi mulut masih lagi penuh dengan makanan ←_←
"Takpa. " Jawab Jaemi sepatah.
Pintu dikuak dari luar dan wajah Hwa kelihatan.
"Kenapa? " Soal Obin. Wajah Hwa kelihatan mendung. Tapi pandangannya pada wajah Jun. Banyak pula masalah hari ni.
"Jun... Baik kau ke rooftop skang" Masing2 memandang Hwa.
Pink Punk bergerak ke rooftop. Kelihatan V sedang membelasah Jungkook. Mana tak kecutnya hati Jun bila melihat kekasih hati dipukul.
"Taehyung! " Jun memeluk Jungkook yang agak parah pada pandangan Jun tapi tidak bagi Pink Punk.
"Baik kau tepi Jun! " Eun menahan V yang berang. Perlahan-lahan marah dia hilang bila melihat muka polos yeochinnya.
"Kenapa pukul Jungkook?" Jun cuba jadi tenang.
"Well... Kau patut tanya namja ni sendiri! Dah ada permata depan mata! Kaca yang dicarinya juga. " V menarik lengan Eun meninggalkan kawasan tersebut...
"Jun... " Hwa mendekati Jun. Tapi Jungkook bertindak meninggalkan Jun dengan menolaknya.
"Aku dengan Namjoon ternampak dia kiss dengan Areum dekat koridor. "
Prang!!! Pecah lebur...
Obin memeluk bahu sahabatnya. Entah kenapa Yoora boleh menangis dalam dakapan Jhope.
Masa berlalu dengan pantas.
[ Malam sebelum karnival ]
[ Lie Cafe ]
"Partner oppa aku... Leader grup Twilight " Eun mengeluh.
"Lee-Seol. " Jaemi menyebut namatu perlahan. Dia senior kitorang dan satu sekolah tahu dia memang ada hati dengan Yoongi. Kadang2 bila jumpa Eun... Boleh menyampah kami tengok. Nak ambil hati adik la katakan.
YOU ARE READING
Together | BTS
Fanfictioncover by : @Yoon_Jaemi 🎈 Mengisahkan suka duka 7 orang sahabat yang mempunyai 1 impian yang sama.