Hoofdstuk 1

34 3 1
                                    

''Beste kijkers, welkom op het nieuws van 19u. We vliegen er direct in met schokkend nieuws uit Frankrijk. 3 terroristen hebben een aanslag gepleegd op de redactie van Charlie Hebdo. Alle redactieleden zijn omgekomen. Er zijn vermoedens dat het hier gaat om moslimsterroristen. Bij de aanslag riepen ze dikwijls Allahoe Akbar, wat betekent Allah is groot. De politie is druk bezig met de zoektocht naar de terroristen. Bij nieuwe updates, wordt u op de hoogte gesteld." ZIP.

Stomme TV, stomme journalisten. Kwaad, woedend, ja, dat ben ik. Wat is het toch met die moslims? Islam is vrede. Ja hoor we zien het. Een hele redactie afslachten is vrede, is respect.

''Selena, waar ben je? Dit is al de vijfde keer dat ik je naam moet noemen!'', riep mijn moeder. Ik had haar helemaal niet gehoord! ''Ik kom al!'', riep ik. "Zou je naar de supermarkt willen gaan voor mij? Ik heb dringend wat bloem en melk nodig. Neem maar wat geld uit mijn handtas."
''Tuurlijk mam, ik ben zo terug".

Ik deed mijn jas aan en liep op straat. Plots werd ik me iets bewust. Om bij de supermarkt te komen, moest ik langs de plaatselijke islamitische moskee.

Ik ben iemand die altijd nerveus wordt wanneer ik er voorbij loop. We zien wat die moslims allemaal doen op TV. Wie weet wat ze daar doen in de moskee...

Misschien maken ze plannen om de wereld over te nemen? Misschien willen ze ons allemaal afslachten? Diep in gedachten verzonken loop ik verder op straat, tot ik plots tegen iemand opbots!

Wanneer ik omhoog kijk zie ik een jongen van ongeveer mijn leeftijd. Als ik om me heen kijk zie ik dat ik net voor de moskee sta. Deze jongen komt uit die moskee! Ik schiet in lichte paniek maar laat dit niet blijken natuurlijk. Wanneer ik de jongen aandachtig aankijk, valt het me op dat hij er erg Turks uitziet.

''Kijk eens uit, vuile Turk!'', snauw ik tegen hem. De jongen kijkt me geschrokken aan. ''Mijn excuses dame, ik zag u niet staan". Ik snauw hem toe en hij excuseert zich als een echte heer. Nice job Selena... Maar dit verandert natuurlijk niets aan het feit dat hij een Turk en een moslims is. Allemaal een pot nat.

Ik kijk de jongen vies aan en loop verder... Waar blijft die supermarkt?

The Right WayWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu