"Jimengchim~"
"Apa?"
"Jimeng~"
"Nak apa? Cakap ja laa"
"Chim~"
"Bana lahhh kau, cakap ja lahhhh!" Jimin memandang tepinya.
Sepi. Tiada orang. Habistu siapa yang seru nama dia tadi?
Dia memandang ke sebelah kiri pula dan belakang. Kosong. Dia mula memeluk lutut.
"Hahahahahah, bodohlah Si Chim ni. Penakut betul. Sebijik macam Hobie" Taehyung ketawa kecil. Dia cuma duduk di belakang sofa yang diduduk Jimin.
"Kim Taehyung !!!!!!" kedengaran suara menjerit dari tingkat atas.
Taehyung yang sedag ketawa menjadi gelabah bewak. Dia berdiri dan terus melompat lantas memeluk tengkuk jlJimin membuatkan jimin hampir terkena heart attack.
"Arghhhhhh! Hantu! Eh Tae! Bodohlah! Aku terkejut lahhh! " Jimin memegang dadanya.
"Ka...kau dengar tak?" Taehyung gagap sambil matanya melihat tingkat atas.
"Dengar apa?"
"Ta ... tadi ada orang jerit panggil nama aku." Taehyung memeluk lengan Jimin kuat.
"Tu lahhh! Lain kali tidur mati lagi, mati terus lah senang. Berita segenap dimensi pun dah tak dapat. Tu Joon hyung lah! Dia gedik tak nak pergi sekolah jugak" Jimin menunjal kepala Taehyung.
"Eh?" taehyung tersengih beruk.
Skip
"Asal hyung? " Taehyung berdiri di hadapan bilik Namjoon.
Kepala dijengukkan. Mana Joon? Tadi terpekik pekik nama orang sangat.
Namjoon terus keluar dari bawah katil.
"Yahhh! Joon! Mati mati aku pikir suster ngengsot"
"Tch, nih. Mana Baby aku?! Kau ja kan yang selalu main game dekat telefon aku." Namjoon berpeluk tubuh.
"Sebenarnya kan Joon... Aku ... Aku rasa terletak salah beg. And beg yang aku letak tu tak silap beg Jinnie" Taehyung senyum petak.
"What da?! Kau!! " Namjoon menjerit. Nak ja dia bakar si Taehyung ni hidup-hidup. Iphone baby kesayangan aku.. Habislah hidup aku harini. Sia-sia hidup aku harini.
Skip
Yoongi, Hobie dengan Jungkook mencari Jinnie yang keluar kelas tadi. Nampak je Jinnie diorang terus bagi beg Jinnie.
"Lol. Nak gi na? Awal lagilah!"
"Aku takde mood nak belajar lah. Si pompuan cibai tu buat aku rasa erghhh. So fucking damn it! Bitttchh .... "
Hobie terus menekup mulut Yoongi. Kalau dibiarkan makin lama makin banyak dia mencarut.
"Yahh kau ni kenapa Kim Hoseok! Tangan kau masin doh!"
"Kau ni keje mencarut je. Cuba la bawak bertenang sama"
"Herghhh"
"Eh, telefon sapa pulak ni?" Jin membelek Iphone yang casenya berwarna pink yang berada didalam begnua.
'Pink? Takkan aku punya. Aku dah ada, takkan aku ada dua telefon? Eh kejap! Ni kan case aku yang lama!' Jin berkata dalam hati.
Jin menekan punat di telefon untuk membukanya. Okey, tak dak password, kuno gilee tuan Iphone ni.
"Kenapa wallpaper gambar aku tengah tidur! Dengan mulut aku ternganga!" Jin membulatkan mata sebesar bola.
"Galleryyyyy.. Eiy sapa punya keja ni!" Jin menekan gallery.
YOU ARE READING
KEMBAR
HumorApabila adik beradik kembar tak seiras menjalani kehidupan yang penuh suka dan duka dan kehidupan yang penuh cabaran dan dugaan hidup . baca lah kalau nak tahu ✌