Keesokan paginya.
"Chim! Cepat laa woii!" Jin menjerit.
"Kejap, five minutes please. Aku nak menyegak nii. Mana tahu ade awek aku boleh mengorat!" Jimin menjawab dengan jeritan.
"Fine. Aku tinggal kau dekat rumah. K. Semua dah masuk kereta. Nanti pepandai kau lah nak makan. Byee" Jin melangkah pergi ke kereta.
"Heyy! Aku dah siap. Ok jom. Heee" Jimin dengan sepantas kilat berada di hadapan Jin. Dia tersengih dan berlalu masuk ke dalam perut kereta.
Masuk je dalam kereta semua pandang Jimin 😒
"Apahal korang ni? Tak boleh langsung tengok orang hensem. Ke tak pernah tengok orang hensem macam aku?"
"Kau tengok rumah kita", Hobie geram.
"Ha elok je. Kenapa?"
"Pintu tu terbukak luas. Kau nak suruh sapa masuk? Ke kawan kau ada kat dalam yang tak keluar lagi? Bengap 😒"
"Eh ye ke. Tak perasanlah pulak. Hahahaa. Alaaa korang ni, pintu je pun. Daripada korang usha aku baik korang yang tolong kuncikan", kata Jimin lalu terus keluar daripada kereta.
Elok je sampai depan pintu, kereta pun keluar dari gate rumah.
(Ayat apakah yini 😂)"Shit! Jangan lah tinggai aku bodoh!", jerit Jimin macam orang gila. Tapi sayang, kereta dah hilang dari pandangan.
Air matanya bergenang.
"Sampai hati korang kan, tinggai aku😔. Aku nak ikut lah bodoh 😭"
Ha maka melalaklah Jimin disitu. Terhentak hentak kaki kat situ. Habis muka penuh ayaq mata 😂
Pon! Pon!
"Woih Chim cepatlah!!"
"Tak payah berdrama"
"Buat terok leh"
Jimin tak endahkan. Yang dia tau dia punya mengamuk.
"Jinnie, kau pegi ah pujuk dia. Dia buat dah perangai dia tu", Yoongi mengarah.
"Eh asal lak aku! Korang yang paksa aku tinggal dia! Taknak ah. Nanti tak pasal pasal aku jugak diterajangnya"
"Habestu sapa yang nak pergi pujuk ni!"
Semua pandang Yoongi.
"Weh cepat ah! Dah teruk sangat tu wey!"
Semua pandang Yoongi.
"Tengoklah Chim tu!"
Semua pandang Yoongi.
"Babi korang ni! Sial! Aku lah yang nak kena pergi ni!"
Semua pandang Yoongi.
"Bangang! Cetan! Tak guna punya kembar! Kembar tak guna! Semua tak guna!"
Semua pandang Yoongi.
Yoongi terus keluar daripada kereta dan hempas pintu kereta dengan kuat.
Elok je Yoongi keluar, semua gelakkan dia. Gelak pelan pelan tak kalut, ni gelak berdekah dekah.
"Ha padan muka Yoongi. Baru dia tahu macam mana nak kawal amuk Si Jimeng tu!"
"Hahaha selama ni lena ja kan!"
"Ha amek kau! Hahahahaha"
"Agak agak dia boleh ke pujuk Jimeng tu hyung?"
"Boleh tak boleh, dia mesti boleh. Kalau tak boleh, aku tinggalkan je. Hahaha"
YOU ARE READING
KEMBAR
ComédieApabila adik beradik kembar tak seiras menjalani kehidupan yang penuh suka dan duka dan kehidupan yang penuh cabaran dan dugaan hidup . baca lah kalau nak tahu ✌