"Esok sekolah, pepandailah korang bangun sendiri. Aku dah resign jadi penggera tak berbayar korang", kata Jin sambil lap meja makan.
Diam.
"Pepandailah kunci jam sendiri. Aku dah takde masa nak gerak korang pepagi"
Diam. Krik 1.
"Sarapan pulak, buat sendiri. Aku dah malas nk buat sarapan untuk korang"
Diam. Krik krik 2.
"Kalau aku buat sarapan sekalipun, mulai esok aku nak adakan peraturan 'first come first serve'
Diam lagi. Krik krik krik 3.
"Korang ni dengar ke tak!", Jin hempas kain buruk tu atas meja makan.
Takde sahutan 🤦🏻♀️
Jin terus pergi ke depan dan sinsing lengan baju dia.
"Akuuuuu........"
Jin terdiam sebentar bila tngok semua kembar dia tidur kat bawah. Yoongi sorang je tidur atas sofa 🤦🏻♀️
Alahai nasib cute bila tidur. Kalau tak cute, dah lama aku simbah asid 😏
Jin pandang sekor sekor kembarnya.
'Em macam manalah nak marah lama lama kalau macam ni? Merajuk jangan cakaplah, lagilah tak boleh.'
'Harini saja diorang buat macam macam nak bagi aku sembang dengan diorang balik. Basuh baju. Kemas rumah. Basuh kereta. Cuci toilet. Potong rumput. Siram bunga. Semua kerja keras except Yoongi. Dia kan sakit'
Jin pandang jari Jungkook, Tae dengan Jimin. Luka. Haih. Tak reti langsung nak jaga diri.
Jin terus pergi almari dan ambil first-aid-kit.
Jin sapu ubat dekat jari Jimin, Tae dengan Jungkook.
Tengah sapu ubat dekat jari Jungkook, tetiba Jungkook bangun dan cakap.
"Nampak sangat hyung sayang kitorang 😁"
"😒"
"Elelelelelee hyung. Jinnie hyung 😜"
"Aku ni terpaksa sayang korang 😒"
"Cakap lah nak cakap apa pun tapi Kookie tahu yang hyung sayang kitorang. Muehehehw. Lebiuuuuuu hyung", Jungkook cium pipi Jin dan sambung tidur.
'Suka sangat cium pipi aku haih', kata Jin sambil menguap.
Last sekali dia pun terlena dekat situ jugak 🤦🏻♀️
Skip
Kring~ kring~
Jin ambil phone yang bergetar dalam poket seluarnya.
7:15!
Andwae!
Dah lambat!
Lepastu dia dengar bunyi bising bising dekat dapur. Dia terus lari pergi dapur dan nampak kembar kembar nya yang tak guna tu tengah sarapan roti bakar salut nutella + kaya. Diorang semua dah siap.
Jungkook yng perasan Jin tu, terus
"Hyung! Palli! Nanti kita lambat pulak nak gi school."
Jin garu kepalanya. Selalunya diorang ni kalau aku tak kejutkan memang takkan bangun ah.
"Hyung!", jerit Tae.
"A'ahh, jap. Alu gi mandi lu", Jin dah jalan nak naik tangga.
"Kitorang dah mandikan kau", cakap Hoseok perlahan tapi still Jin boleh dengar.
YOU ARE READING
KEMBAR
HumorApabila adik beradik kembar tak seiras menjalani kehidupan yang penuh suka dan duka dan kehidupan yang penuh cabaran dan dugaan hidup . baca lah kalau nak tahu ✌