∞ 8 ∞

911 76 5
                                    


"Hyung. Takkan aku nak pakai baju ni. Tak nak lah!" Namjoon  menghentakkan kakinya.

"Waeyo? Apa masalahnya?" Jin melihat Namjoon.

"Nak baju baru! Baju ni berlubang siaaa! " Namjoon melihat bajunya. Alah sebenarnya berlubang dekat bawah tu sikit je tapi kalau tuck in still nampak berlubang 😂

"Aku nak cakap kau benak, tapi kau pandai. Kau punya pasal lah mangkuk. Iron dah kena baju aku sampai berlubang. Yang bagi berlubang tu kau Joon so pakai je lah baju ni"

"Tak nak! Kenapa Chim dengan Tae boleh je tak pergi sekolah? Joon pun tak nak pergi! "

"Kau punya pasal lah iron rosak. Sampai hangit iron tu. Aku iron baju diorang semalam hangit. Kena beli baru lah kejap lagi. " Jin dah malas bersuara dengan si Namjoon ni. Tak sebenarnya yienn yang malas nak bagi diorang bertekak.

"Aku tak nak pergi sekolah jugak!" Namjoon tetap dengan pendiriannya.

"Ok suhati kau lah. Duit poket kau, Tae dengan Jimin aku potong untuk bulan ni. Aku penat nak bertekak dengan kau pagi-pagi ni" Jin berlalu. Namjoon tersengih suka tapi sat je. Tetiba dia teringat balik ayat Jin.

'Duit poket kau, Tae dengan Jimin aku potong bulan ni'

"Oh shit! Jinnie! Asal lak!" Joon menjerit sekuat hati.

"Auchhhh sakitlah!", Joon menggosok gosok kepalanya yang sakit akibat terkena tudung saji yang dibaling Yoongi.
*diorang guna tudung saji ke 😂

"Haaa tu makan dieee. Ko jerit lagi sekali aku tanam ko dalam loji", kata Yoongi.

"Lol Yoongi. Kau nak tanam aku cemna dalam loji tu? Kau ni agak agak ah nak kata pun 😒"

"Kau ingat aku tak boleh tanam kau dalam loji? Boleh hape. Aku tak guna tanah tapi aku guna timbunan taik. Aku nak kambus kau guna taik. Swag gitu ~ "
*seriously Yoongi? 😂😂😂

"Ye ye je nak kambus guna taik 😏. Kau pergi loji pun tak pernah"

"Kau diam ah taik"

"Shit! Kau lah taik! Yoongi taik!"

"Lol! Dahekk aku taik. Kau lah taik Namjoon!"

Ha bermulalah sesi perang taik. Eh bukan baling taik hokeyyy cuma perang mulut taik je 😂.

Tak cukup sesi perang mulut diorang berlari berkejaran pulak sampailah satu ketika ...

"1 2 3 lekuk! Kepala hampa dua aku ketuk!!", Jin ketuk kepala Yoongi dengan Namjoon.

HAHAHAHAHAHAA 😂

Skip

"Boring lah Chim dengan Tae tak de" Hobie mengeluh. Kalau tak dua orang babun tu yang selalu mulakan perangai. 

"Dah jum masuk"

"Yooo Yoongi. Wassup man. Kau tidur lena ke semalam. Mana tahu dah lama tak jumpa aku, rindu aku sangat sampai aku masuk dalam mimpi kau" Woozi bersuara dari arah belakang.

"Em, aku rindu kau sampai aku muak nak mimpi kau. Aku mimpi aku berak lagi ada faedah" Yoongi membuat muka tanpa perasaan.

"Jimin tak dak lega sikit aku harini"

"Wuuu, kalau si katik tu dengar, kecik hati dia kau tahu?"

"Alahhh, dia obses gila dengan aku sampai aku nak mandi pun dia nak ikut." Jungkook mencebik. Padahal dia sayangkan Jimin jugak.

"Tch. Kau bukan tak tahu, Jimin tu suka menyakat kau. Biarlah , kalau bukan sebab dia, kau dah tak da tau sekarang. Jimin nak jaga kau je" Hobie menepuk bahu Jungkook.

"Nak jaga aku pun, agak-agaklah mamat pau tu. Ni sampai nak mandi sekali" Jungkook memuncungkan mulut.

Memang betul kalau bukan sebab Jimin, mungkin dia dah tak dak dekat dunia ni atau lebih tepat mati.

Jimin.

Gomawo sebab aku, kau katik 😔

HAHAHAHAHAAHA. Sedih sangat ni.

Tengah rancak bersembang tetiba ..

"Emm korang, boleh aku join?"

Jin serta merta keluar daripada kelas.

"Kau nak apa lagi Nayeon? Kau ni tak habis habis perangai hasad dengki kau tu kan? Boleh tak kau blah je. Kaki aku ni ringan je nak kemuka kau", kata Yoongi.

"Aku datang cara baik, macam ni korang layan aku", balas Nayeon.

"Ada kitorang suruh kau datang sini? Takde kan?, Hobie memandang tepat kearah muka Nayeon. Kononnya nak bagi seram lah.

"Aku nak kawan dengan korang"

"Eiyy kau blah je lah! Aku bencilah tengok muka kau!", Jungkook menghentak meja lalu meluru kearah Nayeon.

Fuhhh nasib baik Yoongi sempat halang Jungkook. Kalau tak, pecah muka si Nyeon tu.

"Baik kau blah jelah Nayeon. Kalau taknak benda lagi teruk jadi kat kau.", jelas Hobie.

" Aku cumaaa nakk ..."

"Aku kata blah tu blah la sial! Asal payah sangat!", tahap kesabaran Hobie hilang.

Nayeon terus keluar dari kelas sambil menangis menuju ke tandas.

"Asal korang buat macam tu dekat Nayeon? Setahu aku korang ni nak layan yeoja pun payah inikan pula tengking macam tu", tanya Jackson. Prihatin.
*prihatin lah sangat. Cakap jelah yang kau nak menyebok 😂

"She deserve that, Jackson". Yoongi berkata selamba.

" Woih kitorang blah dulu. Apa apa kau tolong coverline kitorang eh", sambung Yoongi.

"Anything for you Yoongi 😘", Jackson buat flying kiss.

" Geli pulak aku"

Lepastu diorang terus blah. Eh lantak lah diorang nak blah pun, diorang King okey dekat sekolah tu.

Nayeon yang baru pulang dari tandas hanya melihat Yoongi, Hobie dengan Jungkook keluar dari kelas sambil bawa beg. Tidak dilupakan juga beg Jin.

"Selagi aku tak dapat apa yang aku nak, selagi tu lah aku takkan lepaskan korang especially My one and only KimSeokjin 😏"

To be continued.

Ish Nayeon ni 😠
Apa pulak kisah Jungkook dengan Jimin eh.
Hahah nak tahu? Next chapter okey

Vote and comment 😽

Lots of love 💕

Muahhh readers 😘
     

KEMBARWhere stories live. Discover now