"Joon. Kita nak makan apa ni? Jin tak masak. Aku rasa dia lupa. Kalau kita makan dengan Nayeon tadi pun kenyang. Hahahha. K lawak lawak." Hoseok bersuara apabila masing-masing senyap.
"Aku rela mati daripada makan semeja dengan Nayeon. Aku call dia kejap" Jimin bangun dan berlalu dari situ.
"Si pinky ni pun satu, dah tahu kita tak tahu masak. Dia pergi jumpa kawan dia macam tu ja. Agak-agaklah. Kawan lagi penting ke family lagi penting" Yoongi bersuara.
"Gaisss, dia tak jawab call" Jimin menjerit sambil berlari ke arah kembarnya yang sedang duduk termenung di meja makan.
"Call sampai dapat"
"Dah Joon, sepuluh kali aku call dia tahu tak. Semua GRO yang jawab" Jimin mengeluh.
GRO kau panggil ye Jimin 😂
Skip
Pinky Cafe ~
"Hai, Welcome to Pinky Cafe ~" Dia tersenyum ke arah pelanggan yang baru memasuki kedai.
"Oppa, handsomenya oppa. Nak bergambar boleh?" pelanggan itu mengeluarkan telefon. Rakannya yang lain turut mengeluarkan telefon untuk bergambar.
"Sure" dia tersenyum. Mereka kemudian bergambar seorang demi seorang.
"Oppa, nama oppa apa?"
"Its secret dear" Jin tersenyum.
"Macam idol lah oppa ni. Oppa ada adik beradik lain tak? Mana tahu boleh jadi yeojachin diorang ke. Hehe" salah seorang bersuara sambil tertawa. Jin hanya melayan karenah yeoja-yeoja itu.
Skip
"Penatnyaa .. " Jin meregangkan badannya.
"Jin, nah ini gaji awak untuk hari ini" Bos cafe tersebut memberi sampul surat putih kepada Jin yang sedang duduk berehat.
"Ahh, gomawo" Jin bangun dan menunduk. Dia mengambil sampul surat berisi gaji pertamanya.
"Nanti dah nak balik tutup lampu semua ok? Saya balik dulu" Bosnya memberi arahan sebelum keluar dari cafe yang sudah ditutup itu.
"Naee. Fuh, semua pekerja kat sini dah balik. Aku je yang tak balik-balik lagi, agak-agak apa kembar tu ... " Jin terhenti. Matanya membuntang. Kenapa aku boleh lupa ni diorang tak makan! Pisang betol!
Jin mengambil telefon di dalam loker yang disediakan untuk pekerja. banyaknya notification.
70 missed call from Kookie 👬
104 missed call from Joonie 👬
123 missed call from Chim 👬
99 missed call from Taetae 👬
79 missed call from Hobiee 👬
1 missed call from Yoongeh 👬
What the ....
Jin terus menukar baju pekerja kepada bajunya. Dia kemudian menutup dan mengunci apa yang perlu.
Jin memandu kereta dalam keadaan tergesa-gesa. Apalah kembar aku buat. Jangan korang makan satu sama lain sudah laa 😂😂
To be continued.
Idea dah kureng ni 😣
Huhuhuhuhu
Lots of love 💌💕
Muahhhh readerss 😘
YOU ARE READING
KEMBAR
HumorApabila adik beradik kembar tak seiras menjalani kehidupan yang penuh suka dan duka dan kehidupan yang penuh cabaran dan dugaan hidup . baca lah kalau nak tahu ✌