∞ 4 ∞

1K 100 11
                                    


"Wahhhhhh!"

"Ni rumah ke?"

"Jap, kita tinggal sini eh?"

"Daebak gila tempat ni."

"Jom ah masuk, dok kat luar buat apa ?" Jin menarik keenam-enam kembarnya itu.

"Wehhhh, beg kita!" Namjoon kemudian berlari ke arah beg mereka yang ditinggalkan di tepi jalan.

Yang lain turut mengambil beg masing-masing. Mereka kemudian masuk ke dalam rumah dengan mulut yang ternganga.

"Peghhhhhhh! Luar pun dah cantik, apatah lagi dalam rumah!" Jimin menjerit.

Mereka melihat hiasan di dalam rumah. Memang cantik ah. Memang kena dengan citarasa diorang.

Jin mengeluarkan Iphonenya dan mendail nombor seseorang.

"Omma! Tempat ni daebak gila" Jin menjerit.

"Ye omma, yee ... Baik omma. Haa diorang tengah tawaf rumah ni. Yee .. ok omma. Jinnie jaga diorang. Byeee" Jin menamatkan panggilan.

"Ok , sekarang ni bilik ada berapa ? " namjoon bersuara .

"Tadi aku dah tawaf, bilik ada .. "

"10" Hobie mencelah.

"Eiyy budak nii! Kerja nak menyampuk je" Yoongi menjeling Hobie.

"Ok, ada lagi 3 bilik kan? Kita buat sebagai bilik tetamu lah. Mana tahu omma dengan appa datang ke, kawan-kawan nak tumpang ke" Jin bersuara.

"Tapi, kita kena tinggal bilik dekat-dekat ok? Jangan jauh-jauh. Nanti apa-apa senang nak jerit" Jin menyambung.

"Ye. Senang nak jerit emergency kan .. " Jimin berkata.

"Pastu suruh pilih baju yang dia nak pakai. Pink atau biru" Taehyung menyambung.

"Look. Listen here. Aku taknak gaduh dengan korang eh. Jimin. Tae. Ubah la perangai. Jangan asyik nak cari pasal je dengan aku. Kang nanti bila aku dah takde, menyesal kut 😏"

Jin tersenyum nipis kearah kedua kembar yang sangat rapat tu sebelum berlalu ke tingkat atas untuk mencari bilik.

Jimin dengan Tae terdiam. Pastu Tae dengan Jimin berkata serentak.

"Jom pilih bilik!"

Jadi bermulahlah sesi tolak menolak untuk memilih bilik. Tetapi tidak bagi  Si Kucing parsi gemok a.k.a Yoongi. Hanya berjalan naik ke atas dan melihat kembarnya dengan pandangan kembar-aku-ke-ni-tak-swag-langsung.

Tengoklah perangai Jimin dengan Tae. Sentap sat ja pastu buat balik perangai setan.

Skip

"Ommaaaaaa!" Hobie menjerit dari tingkat atas. Dia melihat di bawah hanya ada Yoongi dan Namjoon yang sedang tidur.

"Omma mana? Cik Bi !!!" sekali lagi dia menjerit.

"Omm omakau jatuh tergolek atas tanah tapi aku sempat tolong bagi mak kau tak jatuh, eh eh ewahhhh . " Hobie melatah apabila kepalanya diketuk secara tiba-tiba.

"Kookie !!!!" Hobie menjerit apabila melihat Jungkook yang sedang ketawa mengekek.

"Apa lah hyung ni, omma mana ada kat sini. Kan kita dah pindah semalam. Kau demam eh? " Jungkook ketawa.

"What da ... Jadi tu semua bukan mimpi lah?!" Hobie seakan tidak percaya. Bangun je dari tidur dia berharap semuanya mimpi. Tak nak berjauhan dengan ommanya. Hobie mula dah nak menangis.

"Jimeng! Jimeng! Jimeng!"

"Ye kenapa kau jerit nama aku ni Kookie 😒 Berapa kali nak cakap. Omma bagi nama aku Jimin bukan Jimeng!"

KEMBARWhere stories live. Discover now