"Em bye rumah", Jimin tarik bagasi dia keluar.
Masing masing bawak keluar bagasi dan segala mak nenek barang barang yang ada dalam rumah tu. Angkut guna kereta je, save sikit 😂
"Guys ni nak bawak sekali tak 😏", Tae tunjuk patung teletubbies yang dia pegang.
"Sial kau Tae!", Jungkook terus lari belakang Jimin.
"Errr dah takut baru nak menyorok belakang aku. Eiyy pergilah jauh jauh", kata Jimin. Geram.
"Tolonglah aku Jimeng. Suruh lah Tae buang. Pleaseee aku merayu ni", kata Jungkook sambil tarik baju Jimin.
"Tae kau pergi buang sekarang patung tu", Jimin buat isyarat mata -baling-dekat-aku.
Jungkook dah tersenyum suka. Dia tak tahu Jimin tu dah tumbuh tanduk setan 😂
"Alaaa kau ni Jimeng. Sanggup kau bela Jungkook yang selalu maroh kau. Aku ni pulak yang kau maroh", Tae teruskan lakonan.
"Cepatlah pergi buang. Takde masa nak main. Sekarang nak kemas. Kita nak pindah"
"Okey fine! Aku buang", Tae baling barang yang ada dekat dengan dia. Tengok pun tak, terus baling je.
Tae smirk.
Jimin smirk."Dah Kook. Tae dah buang. Lepaslah baju aku sekarang"
Jungkook perlahan lahan lepas baju Jimin.
Elok je Jungkook lepas, Jimin terus pandang belakang dan baling patung teletubbies tu dekat Jungkook."Ommmaaaaaa 😭", Jungkook lari lintang pukang.
Jimin dengan Tae gelak tak ingat dunia.
Jungkook lari sampai tak perasan yang dia tersepak batu dan jatuh.
Automatik ketawa Jimin dengan Tae berhenti bila nampak Jungkook jatuh dan tak bergerak.
Diorang berdua terus lari pergi dekat Jungkook. Tae alihkan badan Jungkook. Terkejut bila nampak banyak darah.
Tangan Jimin terketar ketar. Tae dengan Jimin terus lari masuk dalam rumah. Takut.
Jungkook bangun dan usap kepala dia yang sakit. Aik darah? Banyaknya.
Aishh tak mungkin. Jatuh tak teruk pun.
Tetiba Jungkook pandang satu botol yang takde penutup. Diambilnya dan tengok.
"Oh gosh ni pencelup sirap yang Joon suka!"
Tetiba dia dapat idea 💡.
Dia tuangkan pencelup tu dekat kepala dia dan tangan dia sikit. Dia bangun perlahan dan masuk dalam rumah.
Siap lah korang 😏
Dia cari Jimin dengan Tae. Mesti ada dekat dapur.
Dia nampak Tae dengan Jimin resah. Jungkook sengaja berdiri tepi peti ais.
"Ttttoooo longgg akuuu Taeee Jiminnnn"
Serentak Jimin dengan Tae pandang belakang.
Terkejut beruk bila nampak Jungkook berlumuran darah dan tangannya dihalakan kearah mereka berdua gaya nak mintak tolong.
"Ssssampaii hatiiii kkkorangg bunuh aku! Aku tak aman! Aku nak hidup balik!!!!!", Jungkook jegilkan mata dia dekat Jimin dengan Tae.
"Kkooookkkk kami mintak maaaf. Tak sengaja pun", Tae peluk Jimin. Tae je yang balas.
YOU ARE READING
KEMBAR
HumorApabila adik beradik kembar tak seiras menjalani kehidupan yang penuh suka dan duka dan kehidupan yang penuh cabaran dan dugaan hidup . baca lah kalau nak tahu ✌