Kuttene

20 0 0
                                    

*Dagen etter*
Lisa våknet, satte seg opp, og så seg rundt. Hun fant ikke moren sin, men det var kanskje like greit, tenkte hun, så så hun en seng ved siden av seg, og når hun fikk tittet ordentlig på ansiktet, så så hun til sin store forundring at det var Dennis som lå ved siden av og så på henne, han smilte, før han sa: "God morgen!" med en kjærlig røst i stemmen, "hvor er mamma?" spurte Lisa, hun var tydelig forvirret, og det virket som hun trodde det var en drøm, "Hun måtte gå i går, så jeg ble satt som din pårørende, er du sur?" spurte Dennis, og Lisa ristet på hodet, "Det er kanskje like greit," sa hun, og Dennis så ut sol et spørsmålstegn før han spurte: "Hvorfor det?"

Lisa nølte litt, men trakk til slutt opp armene på genseren sin, og der var de igjen, alle kuttene. "Mamma bryr seg ikke om meg, og glemmer at jeg er tilstede i familien, hun drar alltid fra meg når vi er på butikken sammen, og sånn som i går, når jeg skulle på liveshowet deres, så måtte jeg gå dit selv, 18 kilometer, bare for å treffe dere, pluss mobbing og drit på skolen, så jeg må få vekk tankene på en måte," sa hun, og Dennis felte en tåre, han synes det var trist å høre om Lisa, "Jeg skjønner hva du mener, og jeg hater å høre om at du har det så vondt, jeg gjør virkelig det!" sa han, mens det trillet noen tårer nedover kinnet hans, han prøve ikke en gang å skjule det denne gangen.

"Det er kanskje på tide at du får høre hele hemmeligheten? Men du må love å ikke si det til noen, og respektere meg etter det også, ok? Men om ikke du gjør det, så skjønner jeg deg godt," Lisa nikket stille.

"Vel du skjønner," startet Dennis...

Hemmeligheten//PoD fanficWhere stories live. Discover now