Hjem! // siste del!

9 0 0
                                    

"Ok, slik jeg har forstått det, så har du behov for ganske øyeblikkelig hjelp. Jeg ringer til moren din nå, hva er nummeret hennes?" sa Ann, hun virket litt bekymret, "392643036" svarte Lisa, og Ann ringte. Mammaen hennes tok telefonen, det hørte hun. Så snakket de lenge, så ga Ann telefonen til Lisa, så jeg kunne snakke med ho selv, "Godt å endelig bli kvitt deg! Du er jo bare en byrde for folk!" hørte hun mammaen sin si, før hun la på.

Hun var litt forvirret, men så sa Dennis: "Jeg har tilfeldigvis forsterhjemskurs, så hun kan bo hos meg? Vi kjenner jo hverandre fra før!" han var ganske entusiastisk nå, det hørte alle. Ann nikket og ga han noen papirer, så kunne de få Lisa vekk fortest mulig, for det var visst virkelig ikke bra for henne å være hjemme.

Da alle papirene var ferdig utfylt og signert fikk hun en klem av Ann, og hun ønsket Lisa lykke til videre. Det var deilig å vite at hun nå slapp å dra hjem, for Dennis lovet henne at han skulle skaffe henne alle saker hun trengte.

De ringte etter taxi igjen, men denne gangen tok den dem til Løren, og Dennis sin leilighet. Lisa tittet inn, og Dennis hadde bare et rom pluss bad og soverom, men det skulle de fikse. Dennis ringte en fyr, og fikk ordnet så han fikk bytte til en leilighet med to soverom, så de flyttet fort bort dit, da det bare var naboleiligheten, før de dro på IKEA for å ordne møbler.

"Så, hvilken seng vil du ha?" Spurte Dennis, og Lisa prøvde å peke ut en billigseng, men Dennis foreslo en litt dyrere dobbel rammemadrass, men av veldig god kvalitet, den ville hun ha, den var så deilig å ligge i at hun kunne sovnet der og da.

De betalte for den og en kommode til å ha klær i. De fikk det på plass hjemme før de dro videre til klesbutikken og handlet klær.

Klokken var nesten ti da de var ferdige, og når de kom hjem satte de seg i sofaen. "Dennis?" spurte Lisa, "Ja?" svarte Dennis, "Kan jeg kalle deg pappa? Jeg har aldri hatt noe særlig til farsfigur" "Altså, hvis det er det du vil kalle meg, så kall meg det! Det er bare koselig, for jeg ville jo bli pappa! Nå er jeg som en pappa!" svarte Dennis, og han virket glad for at hun følte seg komfortabel nok til å spørre. "Greit, pappa, da går jeg og legger meg!" sa Lisa, før hun ga han en klem og gikk på rommet sitt.

Den kvelden tenkte hun på alt det fantastiske som hadde skjedd i dag, og sovnet fort.

Morgenen etter ble hun vekt av Dennis, han ville ha henne med på jobb, selv om det var skole i dag. Og Lisa tenkte det var helt greit, for hun ville se reaksjonen til 'pranken' resten av gutta tok på Dennis.

Dennis løp inn på kontoret og spilte ildsint over alt som hadde skjedd, Lisa sto på hangen og ventet, for Dennis ville at hun skulle være hans overraskelse til resten av gutta. Det pågikk lange diskusjoner, og Dennis var veldig flink på å spille sint. Virkelig.

De ble venner igjen, og Dennis sa han hadde en overraskelse til dem, så ropte han på Lisa, og hun kom inn. "Vel, dere husker Lisa? Fra meetupet?" sa han, og de andre nikket, "Vel, hun hadde det helt jævlig hjemme, så nå er hun forsterkidden min!" fortsatte han entusiastisk. De andre gratulerte han og ønsket Lisa velkommen, de sa alle fire at hun var velkommen til å være med i studioet, så kunne de legge inn henne som enda et sidekick når hun selv ville være med. Det sa hun ja til, og alt føltes rett da.

De lagde en video med en gang, for fansen hadde mast mye om hemmeligheten, så de skulle nå spøke den vekk. Først startet de med å innrømme pranken til fansen, før Dennis plutselig ble en smule alvorlig og sa: "Dere husker kanskje klippet om den såkalte hemmeligheten? Vel nå har jeg tenkt å avsløre den for dere" så tok han en pause før han vinket Lisa inn og ropte: "Jeg har fått meg kid! Tre ganger hurra for at jeg har fått bli forelder for Lisa!" så ga han henne en klem, før de avsluttet videoen.

"Er det greit at vi legger den ut sånn?" spurte Dennis, "Of course! Jeg har aldri vært mer happy!" svarte Lisa, før de trykket på 'last opp'.

Og nå, for første gang på alt for lenge var Lisa den lykkeligste kidden på planeten!

The end

-----

Dette ble siste del, og jeg håper dere liker den! Den ble ganske lang denne også.

Det blir trist å ta farvel med denne historien, men jeg bare må det. Tusen takk til alle som har lest, likt og kommentert! Dere er best!

Jeg tenker å starte en ny bok, men om det blir en fanfic eller om det blir noe annet vet jeg ikke enda.

Men for så langt, TUSEN TAKK FOR MEG!

Hemmeligheten//PoD fanficWhere stories live. Discover now