5

42 2 0
                                    


Pov Alec
Dit is allemaal mijn schuld... ik ben Magnus kwijt door mijn eigen fouten! Als ik bij hem was gebleven had hij nog geleefd! Ik snik en sla zo hard als ik kan tegen de deur. "Alec? Gaat het wel?" Hoor ik Izzy bezorgt vragen en ik haal mijn schouders op. 'Wat moet ik nu Izzy? Ik kan niet zonder hem... Ik was er nog lang niet klaar voor om hem te verliezen... Weet je dat?! Ik wilde hem nog niet kwijt!' Schreeuw ik snikkend en kijk haar aan. 'Ik ging hem vanavond ten huwelijk vragen... Ik ging eindelijk zijn wens laten uitkomen...' "Dat weet ik Alec... En hij zou zo blij geweest zijn dat je dat voor hem zou doen" zegt ze en knuffelt me stevig. 'Maandag is de begrafenis... ik weet niet of ik dat wel aan kan... Ik besef amper dat ik hem nooit meer zal zien en... als ik hem dan moet begraven wordt het te defenitief...' snik ik. Izzy wrijft over mijn wang. "Alec je bent sterker dan wie dan ook... Ik weet zeker dat je dit aan kunt" zegt ze en ik slik. 'Ik weet niet wat ik zonder jou zou doen'

Pov Jace
Arme Alec... hij was nu eindelijk bijna verloofd en dan overkomt hem zoiets... Ik heb zoveel medelijden met hem... "Jace liefje met piekeren brengen we hem jammer genoeg niet terug..." hoor ik Clary zeggen terwijl ze een hand op mijn schouder legt. Ik glimlach zwak en pak haar hand. Op het moment dat ik haar wil kussen komt Simon binnen... Dat is echt zo typisch! 'Ow... Sorry... Stoor ik?' Vraagt hij en ik knik. "Eigenlijk wel... Maar het geeft niet ik moet toch even gaan kijken hoe het met Alec gaat..." zeg ik en ga weg.

Pov Simon
Oke dat was gênant... Ik ga naast Clary zitten en kijk haar aan. "Hoe voel je je? Kan ik iets halen voor je?" Vraag ik bezorgd en ze schudt haar hoofd. 'Nee hoeft niet...' zegt ze en slikt. "Wat is er?" 'Niks... Ik voel me gewoon schuldig tegenover Alec... Ik wilde niet dat Magnus zich zou op offeren voor mij... Ik had niet verwacht dat hij tot zoiets in staat was...' zegt ze en ik zie haar ogen vullen met tranen. "Hey..." ik veeg een traan weg ik kijk haar aan. "Alec heeft gelijk... Hij wilde dit zelf anders was hij er zelfs nooit aan begonnen... Dat weet je zelf toch ook?" Zeg ik en knuffel haar. "Het is helemaal jouw schuld niet zo mag je niet denken oke?" Zeg ik en ze knikt terwijl ze nog een traan wegveegt. 'Dankje...' fluistert ze en knuffelt me. "Dat doen vrienden toch? Of niet soms?" Vraag ik en ze knikt. 'Vrienden zijn ook eerlijk...' Mompelt ze en ik slik. "Het spijt me ik had het je inderdaad moeten vertellen maar ik kon het niet... Ik wist niet hoe..." 'Ik wil even alleen zijn Simon...' "Snap ik... Het spijt me Clary... Ik wilde het net geheim houden..." zeg ik en ga weg.

(A/N) Heey allemaal!
Wat zou Simon zijn geheim zijn? En hoe zou Alec zich voelen? Stay tuned om er volgende week achter te komen. Laat zeker in de comments achter wat jullie denken (en votes zijn ook welkom ;)  ).
Tot volgende week!

Twins?!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu