9

48 2 0
                                    

Pov Magnus
"Kom op Alec wordt wakker... Ik heb je eindelijk terug..." snik ik en hou zijn hand stevig vast. "Ik kan niet zonder je..." zeg ik en laat zijn hand los. Ik sta recht en probeer nog eens om zijn wonde te genezen met mijn magie. 'Magnus? Je moet rusten... Je hebt daarnet al veel magie gebruikt' zegt Jace en ik zucht. "Ik kan hem niet in de steek laten Jace!" Zeg ik en doe verder. Ik zie hoe Izzy naast me komt staan en zucht. 'Magnus Jace heeft gelijk... Je moet rusten voordat je Alec kan redden... Ga slapen ik zorg wel voor hem' zegt ze en ik knik. "Oke dan..." zeg ik en ga weg

Pov Isabelle
Als Magnus weg is haal ik mijn cilinder uit. "Laat ons hopen dat dit werkt..." fluister ik en teken een rune op Alec zijn arm. Ik kijk naar zijn wonde en zucht. 'En?' Vraagt Jace "zijn wonde is misschien een millimeter gekrompen..." zucht ik en ga zitten. Ik kijk naar Clary en zie haar naar de grond staren. "Hey Clary alles oke?" Vraag ik maar ze antwoord niet. Ze pakt haar cilinder en gaat naar Alec. 'Clary?' Vraagt Jace en weer reageert ze niet... Ik volg elke beweging en zie hoe ze een rune op Alec zijn arm tekent. Er volgt een lichtflits en dan is de wonde verdwenen als sneeuw voor de zon... "Hoe kan dit?!" Vraag ik verward en kijk naar Jace. 'Clary? Hoe deed je dat?' 'W-weet ik niet... ik zag die rune gewoon voor me...' antwoord ze verward. 'Ik haal Magnus al' mompelt Simon en ik knik. Even later komen ze binnen en vraagt Magnus om de rune te tonen. 'Dat euhm... dat is een engelen rune' "Hoe komt Clary er dan aan?" Vraag ik en hij slikt. 'Clarissa geef me je hand nog eens' zegt Magnus tegen Clary en ze geeft haar hand. Hij maakt een klein sneetje in haar hand en vangt een paar druppeltjes bloed op. Na een paar minuten kijkt Magnus ons aan. 'Clary heeft puur engelenbloed' zegt hij en ik schrik.

Pov Valentijn
Ik hoor allemaal vage stemmen en probeer mijn ogen te openen. Als ik voel hoe iemand mijn hand pakt glimlach ik zwak. Ze trappen gewoon regel recht in mijn val. 'Jongens Alec wordt wakker' hoor ik iemand zeggen... Ik denk dat het Clary was maar ik weet het niet zeker... Even later slaag ik er eindelijk in mijn ogen te openen en sluit ze meteen door het licht. 'Hey daar... je hebt ons laten schrikken' hoor ik Isabelle zeggen en slik. "Sorry..." fluister ik en kijk haar aan. Ik zie hoe er iemand naast haar gaat zitten en schrik. "Ma-magnus?" 'Ik ben hier Alexander... Maak je maar niet druk om mij...' zegt hij en ik voel een traan over mijn wang rollen. "Ik dacht dat het allemaal een droom was..." snik ik. 'Het spijt me...' zegt hij en veegt mijn tranen weg. Ik zie hoe hij zichzelf sterk probeert te houden. Wat een idioten... 'We laten jullie eventjes alleen...' zegt Jace en gaat samen met Simon, Izzy en Clary weg. 'Ik was zo bang je te verliezen... Ik kon je niet genezen met mijn magie... Ik dacht dat ik je kwijt was...' snikt Magnus en ik pak zijn hand. "Je raakt me niet kwijt Magnus... Nooit" fluister ik en hij knikt. 'Ik hoop dat je gelijk hebt...' "Twijfel je dan aan me?" 'Nee natuurlijk niet... Ik ben gewoon bang dat je nog eens gewond geraakt...' snikt hij en ik glimlach. "Ik raak heus niet meer gewond... Kom eens dichter..." fluister ik en hij komt dichter. "Nog een beetje..." zeg ik en hij komt nog dichter. Niet te geloven dat die idioot nog steeds niets door heeft... 'Wat is er Alec?' Vraagt Magnus en ik grijns. "Je bent een idioot dat je me vertrouwde!" Lach ik en steek hem neer. Hij slikt en ik verander terug in mezelf. 'Va-valentijn?!' Mompelt hij en ik grijns. "Dat heb je goed gezien jongen" antwoord ik en ga naar de gang. "Breng Simon maar binnen" zeg ik tegen een van mijn shadowhunters en ga de energiebron zoeken. Dan heb ik straks enkel nog Clary nodig om het Zielenzwaard te activeren en daarna kan ik de hele onderwereld vernietigen. Als ik even later de energiebron gevonden heb plaats ik het zwaard er op. Ne enkel nog Clary...

Pov Simon
Ze binden me vast en doen mijn blinddoek af. Als ik rond kijk zie Magnus liggen en slik. Valentijn komt binnen en lacht. "Wat moet je van me?!" Schreeuw ik kwaad en hij zet mijn gsm op de tafel. Hij bergt Magnus op in de kast en begint te praten. 'Laat ons zeggen dat we een klein beetje druk gaan uitoefenen op Clary en Jace' zegt hij en belt Clary. Ze neemt op en ik slik. 'Hey daar Clarissa... Ik heb je vampierenvriendje en je heksenmeestertje... Wil je hen redden? Zorg dat je binnen een uur terug op het Instituut bent of ze gaan er beiden aan!' Zegt Valentijn en ik slik. "Clary niet doen! Hij wil je gebruiken om het zielenzwaard te activeren!" Schreeuw ik en Valentijn kijkt me kwaad aan. Hij drukt af en komt op me af gelopen. 'Niet zo snel idioot!' Hoor ik iemand zeggen en zie hoe Valentijn bewusteloos neer valt. "Alec? Waar zat je al die tijd?" Vraag ik verward. 'Die vragen beantwoord ik later wel... Is er hier nog iemand?' Vraagt hij terwijl hij me los maakt en ik slik. "Euhm ja..." antwoord ik en loop naar de kast. Ik doe de kast open en vang Magnus op. 'Ma-magnus?!' Hij slikt en loopt naar ons toe. 'Hoe lang ligt hij daar al?' "Ik denk 5 minuten..." antwoord ik en Alec slikt. Hij geneest de wonde en pakt Magnus zijn hand. Magnus schrikt wakker en hapt achter lucht.

Pov Alec
"Hey daar..." fluister ik en wrijf over Magnus zijn wang. 'Ik had moeten weten dat jij het niet was daarnet... Jouw ogen zijn veel mooier' fluistert hij ik glimlach. "Ik heb je gemist" fluister ik en slik "maar we hebben hier nu geen tijd voor... Valentijn ontwaakt zo en Clary en Jace zijn onderweg dus we moeten het Zielenzwaard vinden..." zeg ik en hij knikt. Als hij recht staat kijk ik naar Simon. "Ben je er klaar voor?" Vraag ik en hij knikt. 'Vergeet dat maar...' zegt Valentijn en houdt een mes tegen Simon zijn keel. "Laat hem gaan Valentijn..." zeg ik en span mijn boog op. "Je hebt al genoeg ellende veroorzaakt door je voor te doen als mij, wat je trouwens verschrikkelijk deed..." 'Meen je dit nu Alec? Ga je DAAROVER klagen?!' Zegt Simon en ik knik. "Sorry moest ik gewoon even kwijt..."

Twins?!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu