(A/N) Heey allemaal sorry dat ik nu pas update maar er was iets misgelopen bij wattpad waardoor ik heel dit hoofdstuk opnieuw moest schrijven :/
Maar goed dit is een nieuw hoofdstukje enjoy ;)
_____________________________________________________________________________
Pov Jace
"Clary?" Vraag ik en ze kijkt me aan. 'Ja?' "Ik euhm... Ik wi-" ik wordt ruw onderbroken door Isabelle haar stem die binnen komt schreeuwen, "INDRINGERS!" schreeuwt ze luid en ik slik 'Welke soort?' Vraagt Alec. "Vampieren... Jace er is iemand bij die beweert dat hij je broer is..." zegt ze ik schrik. "Dat kan niet... jullie zijn mijn enige familie! Dat weet ik 100% zeker!" zeg ik en we gaan kijken. 'Hey Jace lang geleden...' zegt iemand die inderdaad op me lijkt... "Hoe weet je mijn naam?" vraag ik. 'Misschien omdat ik je broer ben...' "Hoe weten we zeker dat dit geen plannetje is van Valentijn?" 'Misschien hierdoor?' Hij maakt een klein sneetje in zijn arm en kijkt me aan. 'Doe je mouw eens omhoog' zegt hij en ik kijk raar 'Dude doe gewoon...' zegt Alec en ik doe mijn mouw omhoog. "What the... Hoe kan dit in hemelsnaam?!" schreeuw ik en hij zucht. "Door onze tweeling band... Hoe anders? Volgens mij bestaan er nog steeds geen tovenaars" antwoord hij en ik zie Alec zijn blik van verbaast naar boos veranderen. "Alec hou je rustig!" zeg ik en hij knikt. Ik kijk terug naar mijn 'tweelingbroer' en zucht. "Hoe heet je" 'Christian' "Oke... Wat heb je nodig?" 'Mijn vriendin, sorry, onze prinses is ontvoerd...' "En?" 'Door de Stragoi, onze grootste vijand omdat ze onschuldige mensen doden...' "Dus dat is de groep waar we al jaren op jagen?" 'Ik veronderstel van wel en ik weet waar je hen kan vinden dus kunnen we elkaar helpen.' Ik kijk naar de andere en ze knikken. "Oke we helpen jullie maar op 1 voorwaarde." 'Oke zeg op...' antwoord Christian. "Het gaat volgens onze regels anders loopt het waarschijnlijk helemaal mis." zeg ik en ze knikken. 'Komt goed' zegt hij en steekt zijn hand uit. "Hopelijk krijg ik hier geen spijt van..." zeg ik en schud zijn hand. Ik draai me om en kijk naar Isabelle. "Izzy kan jij onze gasten even tonen waar ze kunnen verblijven?" vraag ik en ze knikt. "Clary kan ik je nog even spreken?" 'Ja tuurlijk' zegt ze en we wachten tot iedereen naar binnen is. "Wat ik je daarnet wilde zeggen, Ik euhm... Ik wil je niet meer kwijt... Na vorige week ben ik dat gaan beseffen... Ik euhm... Ik wil je zeggen dat i-" Ik wordt onderbroken omdat ze me kust en glimlach. 'Ik hou ook van jou Jace' Ik glimlach tot ik iets achter me hoor. "Clary ga naar binnen!" schreeuw ik maar het is al te laat... De demon heeft Clary tegen de grond gedrukt en ik kan haar niet redden... Of misschien toch wel... Ik maak contact met Alec via onze parabatai rune...
Pov Alec
Ik zit te praten met Magnus als ik plots barstende hoofdpijn krijg... Jace heeft me nodig... 'Liefje gaat het wel? Je ziet een beetje bleek' hoor ik Magnus zeggen en ik knik. "Ja hoor... Gewoon een beetje hoofdpijn..." 'Je kan eerlijk zijn lieverd je parabatai rune gloeit.' Ik kijk naar mijn rune en slik. "Hij heeft me dringend nodig... Hij is in gevaar" zeg ik en Magnus knikt. 'Pak je wapen en dan gaan we' "Ga je mee?" 'Je denkt toch niet dat je de enige bent die van een beetje gevaar houdt zeker? Natuurlijk ga ik mee! En trouwens... Magie kan altijd van pas komen lieveling' zegt hij en ik glimlach. Man wat hou ik van deze gast... Ik loop naar de wapenkamer en kom terug met mijn zwaard. Als we buiten komen zie ik hoe Jace en Clary in gevecht liggen met een demon en slik. "We kunnen de demon nooit doden zonder dat ze gewond geraken..." zeg ik en Magnus grijnst. 'Ik zei toch dat een beetje magie van pas kan komen' zegt hij en doet een of andere spreuk waardoor de demon gewoon in rook opgaat. "Jace! Clary! Alles oke?!" vraag ik ongerust en zie Jace knikken. "Clary?" vraag ik en krijg geen reactie. Ik zie Jace naar haar kijken en slik. "Is ze in orde?" 'Nee... Dat stom wezen heeft haar gebeten...' zegt Jace en ik kijk naar Magnus. 'Ik kan vast wel iets voor haar doen... Neem haar mee naar binnen' zegt hij en ik til Clary op. Als we binnen zijn leg ik haar op bed en gaat Magnus naast haar zitten. Hij doet allerlei spreuken maar niks lijkt te helpen... Ik voel Jace met de seconde wanhopiger worden en slik. "Magnus kan ik je even spreken?" 'Ja tuurlijk...' zegt hij en we gaan naar de gang. "Oke... Ik wil dat je eerlijk bent... Gaat Clary het redden?" vraag ik en zie hem even twijfelen. 'Ze kan het redden...' "Maar?" 'Maar het kan me al mijn energie kosten...' zegt hij zacht en ik slik. "Bedoel je dat het je leven kan kosten?" vraag ik voorzichtig en hij knikt. Ik zucht en haal een hand door mijn haar. Dit is een regelrechte ramp...
JE LEEST
Twins?!
FanfictionStel je voor... Je zit al heel je leven in een pleeggezin omdat je ouders wisten dat je een gevaar vormde voor hen... je hebt daar een broer en jullie zijn de beste shadowhunters van de buurt. Op een dag staat er een vampier voor je of beter gezegd...