pt. 5

357 65 7
                                    


Maaf . Chapter ni pendek je .

Sambungan......





'syarat ? syarat apa ?', tanya lee soo man dengan rasa ingin tahu ,

'dahlah buat masalah lepas tu siap nak bagi syarat-syarat pula sepatutnya akulah yang kena bagi dia syarat haish' , kata hati lee soo man .

Dengan senyuman yang menakutkan , Baekhyun berkata ,

'jadikan saya tetamu di program tv running man '.

sejurus itu ,

'mwo?! apa yang kamu mengarut ni ? kamu tahu tak yang kamu tu dah timbulkan masalah . Sepatutnya kamu cuba selesaikan masalah ni , bukannya lari dari masalah !', bentak lee soo man .

'Kan saya dah cakap , kalau nak saya bersihkan nama syarikat ni , jadikan saya sebagai salah satu tetamu di program running man . Ini satu-satunya cara ', balas Baekhyun .

Mendengarkan kata-kata Baekhyun , Lee Soo Man berfikir sejenak lalu berkata ,

'okay baiklah tapi ingat .Kalau apa-apa terjadi , kamu tanggung sendiri dan yang pasti , bersihkan nama syarikat ni '.

'Nae , saya faham . Selepas ni takkan ada lagi gossip saya dengan Kim Taeyeon tapi saya tak janji yang lepas ni takkan ada gossip saya dengan artis lain . Tuan ingat itu . Dah tak ada apa-apa kan ? kalau macam tu , saya minta diri dulu', lalu Baekhyun memberi tunduk hormat kepada ceo nya dan terus meninggalkan ruangan pejabat tersebut.

'Apa yang dia maksudkan ? Kenapa tiba-tiba aku rasa tak sedap hati ? Budak tu tak rancang nak buat sesuatu yang membahayakan bukan ?' kata hati Lee Soo Man .

Di dorm exo ...

'hyung , Baekhyun dah sampai' , jerit seseorang iaitu Sehun .

Mendengarkan itu , semua orang bergegas ke ruang tamu bagi menemui Baekhyun .

Baekhyun yang melihat semua orang di hadapannya ini hanya terdiam ,lalu berkata ,

' apa ?'

'Kau okay Baekhyun ? , tuan Lee cakap apa dekat kau ? dia tak suruh kau buat benda yang bukan-bukan kan ?' bertalu-talu soalan dikeluarkan oleh kawan-kawannya kecuali seorang iaitu , Kai yang sememangnya dari semalam lagi tidak berpuas hati dengan Baekhyun .

'Tak pun .' kata Baekhyun .

Semua orang mengeluh lega tetapi ,

'Memang dia tak suruh aku lakukan apa-apa . Tapi aku yang akan lakukan sesuatu,' sambung Baekhyun lalu meninggalkan kawan-kawannya dengan tanda tanya .

'Apa maksud Baekhyun tu ? apa yang dia nak buat ?' ,tanya Lay .

'Aku pun tak tahu,' balas Xiumin .

Di bilik ChanBaek..

Kelihatan Baekhyun sedang memegang sebuah telefon sudah tentu bukan miliknya .

Telefon tersebut merupakan milik Song ji hyo di mana telefon itulah yang akan membantunya untuk membalas dendam .





















Tbc
Do votes and comments

Toy + bbhWhere stories live. Discover now