Sambungan....
Keesokan harinya , di dorm Exo ..
'ting..ting..ting..', bunyi loceng pada pintu utama membuatkan Chanyeol yang berada di dapur bergegas pergi membuka pintu .
Nak harapkan orang lain , memang tak lah . Orang lain masih membuta .
'Betapa menyesalnya aku bangun awal pagi ini .', kata hati Chanyeol .
'ohk ? annyeonghaseyo hyung . Hyung buat apa kat sini ? ada apa-apa ke ? bukan ke hari ni schedule kosong ke ?'
tanya Chanyeol dengan laju kerana terkejut dengan kehadiran managernya . Tak ada hujan , tak ada rebut, tetiba dia dah terpacak dekat depan pintu dorm . Pahal ?
'Ish kamu ni , tanya lah satu-satu .' kata managernya itu lalu menyambung ,
'hyung nak jumpa dengan Baekhyun sebenarnya . Nak bertolak ke tempat shooting pula ni . Hyung dah call dia tadi. Tapi dia tak angkat . Tu hyung naik sampai sini ni .'
'Baekhyun tak bangun lagi la hyung ',
jawab Chanyeol dengan begitu santai dan selamba .
'Mwo ?!',
terkejut si manager bila dapat tahu yang Baekhyun belum bangun lagi . Eh . Shooting mula pukul 10.00 pagi , sekarang dah pukul 9.3pagi . Tapi yang si putera beradu tu tak bangun lagi apahal ?! .
'Tapi hyung , shooting apa ? kenapa kami tak tahu apa-apa pun ?', tanya Chanyeol lagi .
'Jinjja ? Baekhyun tak bagitahu ? Sebenarnya , Baekhyun dijemput jadi guest di running man . Hyung tahu , mesti kamu terkejut sebab Baekhyun sorang je kan yang jadi guest ? Hyung pun terkejut . Sepatutnya kamu semualah yang dijemput . Kan ?' jawab si manager . Musykil .
'Mana boleh macam ni ! Jemputlah kami semua . Ini tidak adil ! ', teriak si Chanyeol .
Ni mahu merajuk 7 hari 7 malam dengan Baekhyun sebab tak bagitahu
'Dahlah . Hyung nak pergi kejutkan si putera beradu ni .'
kata si manager lalu bergegas ke bilik Baekhyun kerana malas melayan si tiang ni . Kalu terus-terusan layang si tiang ni , memang tak pergi lah shooting tu jawabnya .
Dahla sekarang ni dah lewat . Nanti tak pasal-pasal dapat malu ,
"Ahli Exo datang lewat ke shooting running man".
Tak pasal-pasal jadi viral nanti .
Tak pasal-pasal si manager yang di persalahkan sebab tak pandai nak urus anak buah .
Memang dah lumrah
Nak buat macam mana
Redha .
--
Lokasi shooting running man..
Riuh apabila bunyi tepukan mula kedengaran . Seperti biasa , Yoo Jae Suk lah yang akan memperkenalkan tetamu yang akan turut serta dalam acara running man pada setiap minggu .
'Ok . Tanpa melengahkan masa lagi , dipersilakan tetamu kita pada hari ini ! ', ucap jae suk dengan begitu bersemangat .
Semua orang mula bersorak apabila para pelakon scarlet heart dapat bersama turut serta dalam running man pada episode kali ini .
Antara tetamu yang hadir ialah Lee jun ki , kang ha neul , Hong jong hyun , Jisoo , Byun baekhyun dan Iu .
Semua tetamu mula bersalaman dengan ahli running man , dan apabila Baekhyun bertentang mata dengan Ji hyo , Baekhyun mula memberikan senyuman yang sukar ditafsirkan .
Dan shooting pada hari itu berjalan dengan lancar seperti biasa .
Apabila shooting sudah mula melabuhkan tirai , ahli running man dan tetamu bersama-sama menjamu selera .
Selepas itu , semuanya mula beransur pulang kecuali Baekhyun yang sedang menunggu kesempatan untuk berjumpa dengan Song ji hyo dan tiba-tiba ada orang yang menegurnya ,
'ohk Baekhyun-sshi , tak balik lagi ke ? Kenapa ?'
Baekhyun mula tersenyum awkward mendengar soalan Kwang soo lalu membalas ,
'aniyo hyung , saya nak jumpa dengan Song ji hyo-sunbaenim sekejap . Ada hal .'
' Jinjja ? Nak buat apa ? Kenapa duduk tunggu kat sini ? Pergilah panggil dia . Ahhhh kejap . Biar hyung yang panggil dia . Kamu tunggu sini ya ? ' ujar Kwangsoo lalu bergegas mencari Ji hyo .
Dia tahu yang Ji hyo belum pulang lagi . Buktinya , manager Ji hyo masih ada kat sini dan tekaannya benar sekali apabila dia melihat Song ji hyo sedang bercakap dengan seorang kru running man lalu dia pun menyapa ,
' Noona ! Baekhyun nak jumpa noona kat luar tu '
' Baekhyun ? Nugu ? '
tanya ji hyo dengan mong nya dan
'pakkkk'
kepalanya dipukul oleh Kwang soo .
'Yahhh ! Lee kwang soo ! Kau ni memang ! ' tengking Ji hyo . Kwangsoo hanya tergelak lalu berkata ,
' padan muka noona . Takkan lah noona dah lupa . Baekhyun exo tadi . Dia cakap dia yang jumpa noona . Tu dia tengah tunggu noona dekat luar sorang-sorang . Dahlah takda orang . Dahdah . Noona pergi sana . Kwangsoo nak balik dah ni . Annyeong . '
sejurus itu , Kwangsoo memberi pelukan kepada Ji hyo dan berlalu pergi untuk pulang .
Ji hyo hanya menggosok kepalanya yang dipukul Kwang soo lalu terus ke luar untuk berjumpa dengan Baekhyun yang sedang menunggunya atas sebab yang dia tidak ketahui .
Tbh
Do votes and comments
Em saya ada permintaan . Boleh tak saya nak 10 votes untuk part ni ?
Kalau boleh , komen jugak 🎈
YOU ARE READING
Toy + bbh
FanfictionKerana mulut , badan binasa. Kerana mulut , termeterai sebuah janji. Kerana sebuah janji , semuanya mula berubah. Apabila semua mula berubah , keadaan mula menjadi huru-hara. Dan di situ lah rasa cinta mula terbit. cast byun baekhyun and others