The Rumor

371 58 9
                                    




++longchapter

----------------------------------------------





Bukti mereka bercinta , dating , paparazzi , mengenai Taeyeon , semuanya mereka berbincang . Dengan begitu teliti . Baekhyun lah yang uruskan semuanya .

Satu-satunya tujuan adalah untuk mencemburukan Kim Taeyeon . Disitu Ji hyo dapat tahu bahawa Baekhyun amatlah mencintai Taeyeon .

Tapi kenapa harus berbuat begitu ? Song ji hyo hanyalah menjadi pendengar setia . Sungguh Ji hyo tidak sangka bahawa idol yang bagai malaikat itu mampu bertukar menjadi syaitan .

Ini kekuasaan cinta .Itulah tanggapannya .

*****

Selepas 2 hari mereka mengatur strategi , mulalah keluar khabar angin yang tidak enak didengar oleh kebanyakan orang termasuklah si 'dia' , Song Ji Hyo .

' Eottokhae ? Dispatch ni memang gila lah . Cepat betul diaorang jumpa bukti . Macam mana ni ? Sabar song ji hyo . Sabar . Kau yang rancang semua ni kan ? Relaks . Relaks .' , kata Ji hyo bagi menyedapkan hatinya .

' Tapi bukan akulah yang rancang semua ni !! ', bentak hatinya lagi .

Dia mula menghempas ipad yang sedang memaparkan berita mengenai seorang wanita misteri dan Byun Baekhyun .

' Kwenchana Ji hyo-ya . Tu wanita misteri . Bukannya Song ji hyo . ok ok . ', ujarnya lagi dengan perasaan yang gelisah .

Flashback 2 days before ...


' Ting.. Ting.. Ting.. ', deringan telefon menyentakkan Song ji hyo yang baru selesai mandi . Segera dia mencapai telefon tersebut , melihat siapakah si pemanggil .


' Dup ! ', jantungnya mengepam dengan laju apabila melihat si pemanggil ialah Byun baekhyun .

' Ehem .. Ehem .. ' , song ji hyo berdehem seketika sebelum mengangkat panggilan .

' Yeoboseyeo ? Waeyo Baekhyun-sshi ? Ada apa-apa ke ? ' , tanyanya terlebih dahulu .

' Annyeonghaseyo sunbaenim . Malam ni sunbae bersiap lah ya . Kita keluar . Sunbae bagitahu alamat rumah sunbae . Biar Baek datang ambil ', kata Baekhyun namun segera Ji hyo menghalang Baekhyun dari ambil dia di rumahnya .

' Aniyo-aniyo . Bagitahu aku apartment kau kat mana . Biar aku pergi ambil . Takpun kau tunggu kat parking lot kat bawah tanah kalau ada . ', balas Ji hyo lagi yang sememangnya tidak suka orang tahu mengenai rumahnya .

' Nae-nae arraseo . Nanti Baek mesejkan alamat tu . ', kata Baekhyun lagi sebelum menamatkan perbualan .

' Omma !!!! Ya Tuhan . Selamatkan daku dari kejahatan budak tu . ', Song ji hyo mula berdrama lalu menghempas badannya ke atas katil .


Malam ...


Song Ji hyo mula bersiap ala kadar sahaja . Tidak lupa juga white halyang cap . Barang couple lah katakan .

' Make up ? Hmm memang tak lah . Pergi Running man pun tak pakai make up , nak jumpa budak ni kena pakai make up ? Ha ha . Pigi matey lah dengan make up tu ', kata nya pada diri sendiri .

Lalu dia memakai kaca mata 'harry potter' dan bergegas turun ke bawah bersama kunci keretanya . Keretanya mula membelah angin malam (ceh😂) mengikut alamat yang dihantar oleh Baekhyun .


Toy + bbhWhere stories live. Discover now