Dah cukup 15votes . Thankyousomuch🎈
Nah next chapter .
Enjoyyy..___________________________
' seolma~~~' Ji hyo memandang wajah Baekhyun yang sedang tersenyum sinis .
Matanya terbeliak kerana tak percaya dengan apa yang sedang berlaku sekarang .
'Nae , betul tu . Lelaki tu ialah saya , BYUN BAEKHYUN .
*************
' Dan sekarang , seperti yang telah sunbaenim janji kan , sunbae mesti lakukan apa yang saya nak . '
' Walau apa pun yang saya inginkan . Kalau sunbaenim bantah , sunbae pun tahu apa yang saya boleh buat dengan rakaman ni . '
' Reputasi noona sekarang yang sekarang ni berada di atas , whoshhh~~~ . Akan terus merudum ke bawah . Dan kerjaya sunbae pun akan~~'
sengaja Baekhyun tidak menyambung kata-katanya namun tangannya dijadikan bentuk 'thumbs up' lalu diletakkan di lehernya dan ditarik dari kanan ke kiri yang membawa maksud ,
' habis ' .
Dengan perasaan yang terkejut dan takut , song ji hyo memberanikan dirinya untuk bersuara dan berkata ,
' jadi apa yang kamu nak saya buat ? Bukan . Apa yang kamu nak saya 'tolong' ?' ,
sungguh ji hyo tidak sangka bahawa orang yang diselamatkan hari tu ialah idol terkemuka di dunia .
Tetiba dia terfikirkan sesuatu . Iaitu sebab mengapa Baekhyun cuba untuk bunuh diri .
Dan dia telah pun mendapat jawapan kepada soalannya sendiri . Ni mesti sebab stress break dengan Kim Taeyeon .
'Hadoi . Takkan lah sebab putus cinta pun nak bunuh diri . Banyak lagi kan perempuan lain kat luar sana . Ni mesti dia cinta mati dengan Taeyeon ni '' , hati Ji hyo berbisik .
--
'Sunbaenim' , panggil Baekhyun nada yang dingin dan panggilan itu membuatkan mata Song ji hyo betul-betul tertumpu pada wajah Byun Baekhyun yang sememangnya tiada sebarang reaksi pun .
'Sunbae mesti tolong saya . Walau apa cara sekali pun . Sunbae mesti jadi yeojachingu saya .'
'Nae ?! Sa-sa-saya tak salah de-dengar kan ?' kata Ji hyo dengan tergagap-gagap berharap apa yang didengarnya ini tidak betul sama sekali .
' Aniyo . Sunbae tak salah dengar . Biar saya ulang . Sunbae.Mesti.Jadi.Yeojachingu.Saya'. kata Baekhyun dengan serius .
'Yah !---' , belum sempat Ji hyo menghabiskan ayatnya , Baekhyun terlebih dahulu menyampuk ,
' Saya nak sunbae berlakon je . Cuma dalam masa 3 bulan . Lepas tu kita clash . Saya nak balas dendam . Jebal sunbaenim . Bantu saya balas dendam .' Kata Baekhyun separuh merayu .
' Kau dah gila ke ?! Balas dendam ? Hahaha yah ! Sedarlah . Ni reality bukan nya fantasi macam dalam kebanyakkan drama tu !' kata Ji hyo separuh jerit yang ditahan-tahan supaya tiada siapa yang dengar .
Sungguh dia tak percaya yang idol zaman sekarang gila-gila macam ni . Apa nak jadi dengan budak-budak sekarang ? Baekhyun hanya menghiraukan kata-kata Song ji hyo dan berkata lagi ,
' Sunbae tak rasa apa yang saya rasa . Saya betul-betul cintakan dia . Saya rasa macam dah takda apa-apa dah lepas break dengan dia . ' mata Baekhyun mula bergenang apabila berkatakan hal itu .
' Tapi apa yang kau fikirkan dan nak lakukan ni salah lah . Bukan ni caranya .'
kata ji hyo dengan lemah-lembut berharap agar Baekhyun mengubah fikirannya .
' Heh . Saya dah tak kisah apa dah . Saya tetap akan jalankan rancangan saya . Dan sunbae . Saya bagi sunbae masa untuk berfikir selama 3 hari . Lepas tu bagitahu saya keputusan sunbae . Sunbae kena ingat . Semuanya bergantung pada keputusan sunbae . Kalau sunbae dah buat keputusan . Call saya dan ni nombor saya dan telefon sunbae . Saya pergi dulu . Annyeong' ,
kata Baekhyun dan terus melangkah pergi meninggalkan song ji hyo .
Selepas beberapa langkah berjalan , langkahnya terbantut dan dia memalingkan badannya pada song ji hyo semula ,
'Berikan saya keputusan yang saya nak dengar . Kalau tak . Sunbae pun tahu apa yang saya akan buat dengan rakaman yang ada dengan saya . Dan saya pasti . Sunbae pun taknak benda ni berlaku ', sambung Baekhyun lalu kembali melangkah pergi meninggalkan song ji hyo yang termangu-mangu .
' Wahhh daebak ! Budak tu nak mati awal ke ?!
' Yah !' , jerit Song ji hyo menyebabkan manager nya yang baru masuk kedalam kedai itu terperanjat dan terus berlari ke arahnya .
' waeyo Jihyo-ya ? Wae wae ?' tanya si manager dengan gelisah .
'Hehehe . Aniyo . Jomlah kita pergi . Dah lewat dah ni .' kata Ji hyo sambil tangannya sibuk mengambil barang yang ditinggal oleh Baekhyun tadi .
'Ini semua gila !'
jeritnya lagi dan
'pakkk' , kepalanya dipukul oleh si manager kerana tidak tahan dengan jeritan Song ji hyo yang membingitkan telinganya dan menganggu ketenteraman orang di sekeliling .
' Hehehe mian ', kata Ji hyo dan terus berlari ke arah van meninggalkan manager sendirian di belakang .
Tbc..
Saya nak minta 20 votes boleh ? Hehe .
Komenla sekali 🎈
I'm crave for your comments🍃Votes and comments 🎈
YOU ARE READING
Toy + bbh
FanfictionKerana mulut , badan binasa. Kerana mulut , termeterai sebuah janji. Kerana sebuah janji , semuanya mula berubah. Apabila semua mula berubah , keadaan mula menjadi huru-hara. Dan di situ lah rasa cinta mula terbit. cast byun baekhyun and others