Move

532 65 16
                                    






' Ige mwoya ?! '

' Angkara siapa ni ?! '

' Takguna betul ! '

Bebel jihyo seorang diri bila dia jejakkkan kaki dalam apartmentnya. Terkejut sakan jihyo bila lihat apartment dia tunggang langgang , huru hara , bersepah .

' Argh ! Siapa nak kemas ni ?! '

Tiba-tiba matanya tertarik dengan kotak yang ada atas sofa .

' Apa ni ? Cantiknya '

Jihyo terkaku bila tengok isi kat dalam kotak tu .

Sekarang dia dah tahu siapa punya angkara apartment dia jadi macam ni .

Yes tak lain dan tak bukan , SASAENG BAEKHYUN .

' Yeah ! Tepuk tangan ! Tekaan aku betul ! ' , dengan nada sarkastik Jihyo berkata bagai mempersendakan diri sendiri

Jihyo kemudiannya tersenyum melihat isi dalam kotak tu . Cantik sangat . Tengok kotak pun dah tergoda . Apatah lagi isinya . Kotak dia warna pink . Siap ada reben warna hitam . Isi dia lagi cantik . Bangkai tikus sekali dengan frame gambarnya sendiri . Siap ada warning lagi .

' Bit*h '

' Ni yang aku suka ni . ', ujarnya pada diri sendiri lagi .

' Tapi . Macam mana diorang tahu tempat tinggal aku ? Mana pernah aku bagitahu siapa-siapa . Takkan diorang ikut aku kot ? ' , monolog jihyo .

' Tak boleh jadi ni ' .

Terus jihyo ambil telefon dari poketnya , mendail nombor managernya .

' Oppa . Oppa boleh tak tolong carikan apartment baru ? '

' Saya nak pindah . Saya dah taknak tinggal kat sini . '

' Nae . Kalau boleh secepat mungkin . Nae arasseo oppa . ' , Jihyo memutuskan panggilan .

' Huh ', Keluhan dilepaskan .

Banyak kerja kena buat . Langsung dia tak bagitahu kat manager dia yang apartment ni kena ceroboh .

Ah biarlah .

Rambutnya disanggul tinggi , lengan baju dilipat hingga ke siku , badan diregangkan dan

' Kajja ! ' , Kerja pembersihan dimulakan .

Satu persatu kehuru-haraan dan kesepah-sepahan dibetul dan dibersihkan .


' SIAP ! ' , jerit jihyo seraya merebahkan badannya ke atas sofa . Setelah beberapa jam mengemas , akhirnya siap jugak .

' Letihnya . ' Jihyo mengeluh sambil memejamkan mata . Baru sahaja dia ingin berlayar ke alam lain , bunyi deringan telefon mematikan keinginannya .

' Haish ' jihyo geram .

' Yeoboseyeo ? '

' Jinjja ? '

' Nae arrasseo '

' Nae . Saya letak dulu . '

' Aigoo . Baru je kemas dah nak kena pindah . Ceh bukan ke kau yang nak pindah sangat tadi ? ' , bebel jihyo .

Lepas dua hari baru selesai kemas barang kat apartment lama . Ya lah . Barang dahla banyak . Ni nasib ada orang tolong .

Siapa ?

Sudah tentulah manager dan adik terchenta . siapa lagi kan ?

' Okay jihyo-ya . Ni apartment baru kamu . Barang-barang semua kamu kemas elok-elok . Oppa kena balik ke pejabat dah ni . Ada kerja . Kalau ada apa-apa masalah telefon je . '

' Seongmun-ya . Tengok-tengokkan kakak kamu ni . ' , ujar manager lalu melangkah pergi .

' Nae~~~ ' , Seongmun menjawab dengan nada malas .

' Yah cheon seongmun . Kamu pergi angkut kotak warna hitam tu dalam bilik master . Yang lain letak kat ruang tamu je . ' , arah jihyo dan mendapat protes daripada adiknya

' kenapa seongmun kena buat ? Noona lah buat . Yang gatal sangat nak pindah tu dah kenapa ? ' , balas seongmun tanpa memandang wajah jihyo

' Tolong la . Noona bukan saja-saja nak pindah . Ada lah sebab nya . '

' Dah la . Taknak tolong sudah . Letak je kat luar . Nanti noona angkut sendiri ' , putus jihyo lalu berniat untuk melangkah pergi . Merajuk kononnya .

' Ok ok ! Letak lah dulu nanti seongmun buat ' , kata seongmun lalu mula bekerja .

Jihyo hanya tersenyum riang .

' Aigoo . Macam ni lah adik noona . Sayang adik noona '. , gurau jihyo

' Seongmun-ya . Noona nak keluar kejap . Noona pergi dulu ' , belum sempat seongmun berkata apa-apa jihyo terlebih dahulu angkat kaki . Blah .

' Aku dah agak dah . ' , keluh seongmun .

-

' hmm hmm hmm ' , jihyo menggumam lagu ntah apa-apa sambil menunggu lif .

' Lambat lagi ke lif ni ? ' , katanya dalam hati

' ting ! ' , lif pun terbuka . Menampakkan beberapa orang remaja 20-an yang berkelubung hitam

Song jihyo hanya memandang mereka sekilas lalu menghiraukan . Sedikit dia bergerak ke tepi bagi memberi laluan kepada remaja itu untuk lalu .

' Jihyo sunbae ? ' , panggil salah seorang daripada remaja tersebut menyebabkan dia berpaling ke arah mereka

' Siapa mereka ni ? '

' Macam mana dia ni boleh kenal aku ? ' , monolog jihyo .

' Aku tak pakai mask ! ' , jerit hatinya

Namun dia terfikir . Kalau remaja tu fans dia , kenapa panggil sunbae ?

' Siapa agaknya ya ? ' , jihyo berkata . Jihyo hanya memandang mereka dengan tanda tanya manakala remaja tersebut bagai memahami isi hati jihyo .

Remaja yang memanggilnya tadi membuka mask dan kaca matanya lalu memandang jihyo manakala remaja yang lain sudah berlalu pergi meninggalkannya dan jihyo bersendirian

Terkejut jihyo bila melihat wajah jejaka itu .




















' Kyungsoo ?! '




Tbc
Vote and comments 🎈

a/n : saya nak tanya . Readers nak baca ff ni dalam bentuk story (yangsekarang) ataupun dalam bentuk pov ? Bagi pendapat readers semua . Btw i'm sorry dah lama tak hapdate . Idea takda . Mintak idea ngan readers , readers tak bagi pun . So lambat la jawabnya . Huhu jkjk😂

;byspr

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 07, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Toy + bbhWhere stories live. Discover now