Okay seperti yang dijanjikan 😂 cukup 10 votes and here you are . next part .' Chogiyo~~~ Baekhyun-sshi . Kwang soo kata yang kamu nak jumpa . Ada apa ya ? ' , tanya Ji hyo dengan berhati-hati kerana takut Kwang soo hanya memainkannya .
'Ohk . Annyeonghaseyo sunbaenim . Saya ada sesuatu nak bincangkan dengan sunbae . Dan ini amatlah PENTING .' kata Baekhyun sambila menekankan perkataan penting .
'Yey ? penting apa ya ?' tanya Ji hyo dengan perasaan ragu-ragu . Yalah . Mana tak ragu nya kalau tetiba ada idol yang nak cakap hal penting dengan nya . Apa yang penting nya ?
'Jom kita masuk ke dalam dulu ' , ujar Baekhyun lalu masuk ke dalam kedai diikuti dengan Ji hyo dan mereka duduk di sebuah tempat yang agak tersorok dari pandangan orang lain .
'Ehem... Sunbae , ingat tak lagi pasal ada orang yang cuba nak bunuh diri dekat jambatan sungai Han ? '
' Lelaki yang pakai mask ? '
' Sunbae ingat tak ? '
' Dan pasal sunbae cakap yang sunbae akan lakukan apa saja yang lelaki tu minta dekat sunbae ? '
' Sunbae ingat tak ? '
' Dan sunbae ada rakamkan suara sunbae dalam telefon sunbae ?'
Bertalu-talu soalan dikeluarkan oleh Baekhyun sebagai pembuka bicara mereka .
Ji hyo yang masih mong itu cuba untuk memproses kata-kata Baekhyun berkata ,
' apa yang kamu maksud kan ? ' Saya tak faham . '
Tiba-tiba Baekhyun mengeluarkan sesuatu dari poket jaketnya dan sesuatu itu ialah sebuah telefon .
Song ji hyo terkejut melihat telefon yang dikeluarkan dari poket jaket Baekhyun persis seperti telefonnya yang diambil oleh lelaki misteri yang 'diselamatkan' olehnya di sungai Han sebelum ni .
Baekhyun memainkan jarinya diatas skrin telefon tersebut dan sebuah rakaman suara dipasang .
'aku , chun seong im aka song ji hyo , akan membantu kau tak kira apa jua pertolongan yang kau minta , dan aku takkan sesekali menolak , ok done .'
song ji hyo terkejut apabila mendengar rakaman tersebut dari telefon yang dipegang Baekhyun sememangnya milik dia .
' Macam mana telefon itu boleh ada dengan kamu ? Sepatutnya lelaki itu yang ada telefon--' kata-katanya terhenti apabila otaknya mula memproses sesuatu
' seolma~~~' Ji hyo memandang wajah Baekhyun yang sedang tersenyum sinis .
Matanya terbeliak kerana tak percaya dengan apa yang sedang berlaku sekarang .
'Nae , betul tu . Lelaki tu ialah saya , BYUN BAEKHYUN .
.....
Tbc..
Vote and comments🎈
Agak agak apa akan jadi lepas ni ? Hoho stay tune .
Kali ni saya minta 15 votes boleh ? Komen juga . Supaya saya boleh perbaiki semula apa yang patut .
YOU ARE READING
Toy + bbh
FanfictionKerana mulut , badan binasa. Kerana mulut , termeterai sebuah janji. Kerana sebuah janji , semuanya mula berubah. Apabila semua mula berubah , keadaan mula menjadi huru-hara. Dan di situ lah rasa cinta mula terbit. cast byun baekhyun and others