1.1 Sjukhuset

796 49 12
                                    

// Filippas Perspektiv \\

Tillbakablick

Jag och Malin steg ut ur bilen framför det stora sjukhuset. Jag tog Malins hand och vi började gå mot de stora sjukhusportarna.

Filippa - Malin..

Malin - Ja, gumman...

Filippa - Jag är rädd.

Jag kollade upp mot Malin som fort mötte min blick.

Malin - Lilla gumman.

Hon stannade mig och satte sina händer på mina axlar.

Malin - Tom lever. Han räddade ditt liv. Han är snäll. Du har inget att vara rädd för.

Filippa - Det är inte det...

Malin - Vad är det då?

Jag ryckte på axlarna och släppte Malins blick för att kolla ner på gruset som jag stod på.

Filippa - Tänk om jag aldrig kommer få träffa Emma igen.

Tårar rullade som vanligt ner för mina runda kinder och Malin var snabb med att torka bort dem.

Malin - Tänk inte så... Nu går vi in!

Vi gick igenom massvis med långa korridorer innan sjuksköterskan som visat oss till rätt rum öppnade en dörr.

Sjuksköterska - Här bor Tom Larsson.

Malin nickade och vi steg in i rummet. Jag halvsprang fram till sjukhussängen som stod i mitten av rummet.

Tom - Hej Filippa!

Filippa - Hej Toom!

Jag hoppade upp bredvid honom och log ett stort leende.

Filippa - Hur mår du?

Tom ryckte lite på vänstra axeln. Han kollade ner lite på den högra och jag gjorde desamma. Det var då jag såg det, det vita bandaget som hade blött igenom.

Filippa - Gör det ont?

Han skakade på huvudet och log lite.

Tom - Filippa, vad gör du här? Jag kidnappade dig. Det var på grund av mig som du hamnade här.

Jag ryckte löst på axlarna.

Filippa - Du räddade också mitt liv. Och jag hann inte säga tack på riktigt. Så tack!

Tom - Det var så lite... Men vart bor du då?

Filippa - Jag bor hos Malin.

Jag kollade upp mot Malin som stod och fällde några tåtar. Varför grät hon?

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Förlåt för riktigt kort kapitel.. Eller asså, alla är korta. Vill ni ha längre kapitel? Isåfall kommer jag nog inte publicera lika ofta. Har väldigt svårt för att skriva kapitel jag blir nöjd över...

Om ni läser detta när de läggs ut, god natt! Dröm sött!❤❤

Om ni läser detta på morgonen eller under dagen, hoppas ni får en bra dag! ❤❤
/C

Att välja rätt | M&M {AVSLUTAD}Where stories live. Discover now