// Filippas Perspektiv \\
Tillbakablick
Jag och Tove hade lekt varje dag efter skolan. Man kan säga att vi blivit bästa kompisar.
Malin och Niklas hade skjutsas mig till Tove och hem från Tove flera dagar på raken. Det hade varit super kul att få en ny vän.
2 år senare
Tove - Hur känns det att du ska fylla 13 imorgon?
Jag ryckte kaxigt på axlarna.
Filippa - 1. Jag är äldre än dig. Mohaha! Och 2. Det känns som vanligt!
Tove - Du är faktiskt bara 1 dag äldre än mig Filippa!
Båda började att skratta och snart låg vi som två potatissäckar på golvet. Vi höll oss för magen och kippade efter luft.
Malin - Vad håller ni på med?
Mamma hade öppnat min sovrumsdörr och jag hade inte märkt det förrän nu. Både jag och Tove ryckte till och jag kunde se i ögonvrån att Tove tog sig för bröstet.
Malin - Oj, förlåt tjejer! Det var inte meningen att skrämma er!
Filippa - Vi skrattar, ser du väl?
Både jag och Tove började skratta ännu mer.
Malin - Vad skrattar ni åt då?
Tove - Filippa retar mig för att jag är 1 dag yngre än henne.
Mamma himlade med ögonen och jag kunde inte håll mig för skratt. Jag gapade stort och lät mitt otroligt hemska fulskratt komma ur min mun.
Efter det gick det inte att stoppa vårt skrattanfall. Mamma var tvungen att gå iväg för hon klarade inte av oss längre medan jag och Tove låg kvar på marken som två potatissäckar.
Att man kunde skratta såhär mycket med en person var helt otroligt. Undrar om jag skrattade såhär mycket med Emma när vi var yngre. Om jag ska vara ärlig... Minns jag nästan ingenting av henne. Jag minns det man borde minnas...
Typ, vilken hårfärg hon hade... Vilken ögonfärg hon hade. Vad hon gillade att göra, vilken humor hon hade... Men, kanske var det bara för att vi var så sjukt lika.
Jag och Tove har varit bästa kompisar i snart 2 år... Imorgon blir det faktiskt exakt 2 år. Vi kan varandra utantill. Vi kan allt om varandra.
Eller jag, kan allt om Tove. Jag vet vart hon är uppväxt, vilket sjukhus hon föddes på, alla hennes syskons namn. Eller det var ju inte så konstigt... Jag var ju som en del i hennes familj. Jag var nästan alltid hemma hos henne. Och om vi inte var hemma hos Tove, var vi hemma hos mig.
Men Tove kan inte allt om mig. Jag har alltid undvikit frågor som, hur kom det sig att du flyttade till Sverige? När flyttade du till Sverige?
Hur mår din tvilling?
Eller, det hade hon ju inte frågat eftersom hon inte visste att jag hade någon. Men det var en fråga jag ofta ställde mig själv. Jag hade inte berättat någonting om Emma, mamma eller pappa. Asså, min riktiga mamma och pappa. Inte Malin och Niklas.
Tove trodde fortfarande att Malin, Niklas och Liam var min riktiga familj. Men imorgon kommer det ändras. Imorgon, ska jag berätta för Tove om min riktiga barndom.
Eller, ska jag göra det nu... Så jag får det gjort? Tove ska ju ändå sova här.
Mamma tycker nämligen det är kul att skämma ut mig. Fast, dock så tycker jag inte det är pinsamt när folk sjunger för mig. Eller, det är ju pinsamt i skolan och så, men inte hemma. Och det är inte pinsamt om Tove är med, varför skulle det vara de? Hon är ju som en extra syster för mig. Eller, eftersom hon fyller en dag efter mig så blir hon nästan min tvilling. Nästan..
Jag menar, det är ju ingen riktig födelsedag om man inte blir väckt med sång och frukost på sängen. Och man kan ju inte annat än att få en världsbäst födelsedag om man firar den med sin bästavän.
Om jag berättar det nu kanske vi kan prata om det inatt. Jag kommer ändå inte kunna somna inför morgondagens stora dag.
Jag lyfte huvudet lite ifrån kudden och vände mig mot Tove som satt i min fåtölj i ena hörnet på mitt rum.
Filippa - Duu... Tove.. Jag har en sak att berätta...
Tove lyfte nyfiket på huvudet och jag kunde se hur hennes ögon blev lite större. Som de alltid blir när jag ska berätta en ny hemlighet. En ny kille jag blivit kär i, eller skvaller från klassen.
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
727 ord! Yeah, very proud of myself!Vad vill ni ska hända??
& tror ni Tove kommer ta det bra eller dåligt? Filippa har ju inte berättat det som står henne närmast...
Kommentera & rösta för meer <33
YOU ARE READING
Att välja rätt | M&M {AVSLUTAD}
FanfictionUppföljaren till "Killen som räddade mitt liv" Bästa plats i fanfiction: #18