// Emmas Perspektiv \\
Jag förde långsamt min ostmacka mot munnen och tog ett stort bett.
Tinus - Emma, du verkar lite borta.. Har något hänt?
Jag ryckte till lite. Hade Martinus pratat med mig?
Emma - Eh, va?
Tinus - Du verkar lite borta.. Något som har hänt?
Hade något hänt? Ehm, jag hade dagdrömt. För bara några minuter sedan. Om vem?
Martinus? Eller var det Marcus?
Jag vet inte.
Emma - Ehm, nej inget har hänt.. Lite trött bara.
Jag pressade fram ett leende mot Martinus. Han hade ju inte gjort något så jag behövde ju inte vara otrevlig på något sätt.
Martinus satte sin hand på min och jag mötte hans mörkbruna ögon. Jag hade drömt om hans ögon. Eller jag hade dagdrömt om att jag sa "god morgon min prins"...
Men det kändes så verkligt. Men, var det verkligen Martinus? Hade jag drömt om Marcus?
Jag var kär i Marcus. Eh, va? Jag menar Martinus. Jag var kär i Martinus. Inte Marcus. Martinus.
Tinus - Säg till om det är något.
Jag nickade och log mot honom. Men min blick vändes fort till hallen där Marcus stod och halvt stirrade på oss.
Emma - Hej!
Martinus drog försiktigt undan handen. Givande mig en frågande blick. Varför kunde han inte hålla kvar den bara för att Marcus kom?
Tinus - Tja! Hungrig?
Marcus skakade på huvudet och vände sig om igen. Han muttrade något ohörbart och Martinus suckade åt honom.
Emma - Vad har hänt med Marcus?
// Martinus Perspektiv \\
Vad har hänt med Marcus?
Ehm, ja? Vad hade hänt?
Tinus - Han har precis kommit ut ur en relation.
Det var ju sant.
Emma - Jaha.. Hur var hon? Har ni fortfarande kontakt?
Heh, perfekt? Eh, ja... Hon sitter bredvid mig. Det är min flickvän nu.
Tinus - Hon var nästan som dig.
Emma kollade frågande på mig.
Emma - Var det Filippa?
Tinus - Nej!! Verkligen inte, inte för att det är något fel på henne men hon är min bästa kompis.
Emma - Hur ser hon ut då?
Mac - Martinus kom!
Jag vände mig mot Marcus som stod i hallen och lät en snabb suck lämna mina läppar igen. Det kanske var bra att han hade ropat. Då hade jag inte behövt ljuga för Emma något mer.
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Inte alls nöjd med kapitlet, men det får duga!
Snart är boken slut faktiskt, för jag vet inte vad mer som kan hända... Vänta er bara 1-2 kapitel till hehe... Ny bok är redan planerad så var inte oroliga! ❤
Måste bara säga att fortsätt rösta och kommentera! För varje gång jag läser en kommentar blir jag superglad ❤
/C
Till uppföljaren, vilken tycker ni jag ska ha? 1, 2 eller 3?
YOU ARE READING
Att välja rätt | M&M {AVSLUTAD}
FanfictionUppföljaren till "Killen som räddade mitt liv" Bästa plats i fanfiction: #18