3.2 Tänk om hon börjar minnas

724 52 14
                                    

3 dagar senare

// Filippas Perspektiv \\

Emma och Martinus har nästan blivit som förut igen. Eller, inte bästa kompisar utan pojkvän och flickvän. Fast, de är mer som bästisar.

Emma minns honom ju inte mer än att han var där när hon vaknade upp på sjukhuset. Så de pussas inte och så. De gosar och myser men jag har aldrig sett de kyssa varandra.

Kanske är det för tidigt.

Marcus känner sig för de mesta bekväm i situationerna som uppstår när Emma frågar Tinus om de ska gå upp och kolla på film eller liknande.

Man ser att hans blick sjunker en aning. Förmodligen tänker han på att det kunde varit han som gick hand i hand med Emma uppför trappen istället för hans bror.

Men det var ju Marcus som gjorde att de blev tillsammans. Det var Marcus som sa att Martinus var Emmas pojkvän.

Varför han inte sa att han var hennes pojkvän har jag ingen som helst aning om. Han älskade ju henne? Men han hade sårat henne och kände förmodligen att Tinus förtjänade henne mer.

Kanske var det bra, kanske var det dåligt gjort av han. Jag vet inte. Jag tycker att Martinus behandlar Emma som en prinsessa. Vilket är bäst.

Martinus och Emma hade ju faktiskt en ganska tajt relation innan Emma tappade minnet så Martinus brukar berätta saker de gjort ihop.

Emma satt alltid och ställde fråga på fråga om det de gjort. Martinus svarade alltid ett minne de gjort tillsammans.

Marcus har börjat dra sig undan lite. Han är inte riktigt med oss längre. Han är mest ensam. Ibland går han med ut och spelar fotboll men det är ytterst sällan.

Kanske är det för att han ångrar sig. Han kanske vill ha tillbaka Emma. Men vad vet jag? Jag har inte pratat med han.

Men Emma minns inte något som har med Marcus att göra. Ingenting. Kanske blir hm ledsen för det.

Men tänk om det förändras.

Tänk om hon börjar minnas.

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Rösta och kommentera för fler kapitel idag! Är ledig nämligen
/C

Att välja rätt | M&M {AVSLUTAD}Where stories live. Discover now