Zondag 9:00 *bij mama thuis*
"Souhaila, souhailaa" riep me moeder. "Word wakkerrrr vandaag is de grote dag meid" zei ze er achter aan.
We zijn nu een week verder en vandaag is de dag dat safouane mijn moeder ontmoet. Het zal echt een groot feest zijn aangezien mijn moeder al haar zussen bij elkaar heeft geroepen voor de bereidingen. Ik hoorde me tantes al binnen komen en allerlei gestommel, dat betekend tijd om op te staan.
Ik heb me de afgelopen dagen dood gezocht naar allerlei mooie huisjurken die ik op een speciale gelegenheid als deze aan kon trekken. Uiteindelijk na dagen samen met me moeder winkel in winkel uit te hebben gekeken koos ik voor een mooie witte gemarmerde huisjurk. Simpel maar het heeft toch wel iets.
Ik liep naar de badkamer waar ik een snelle douche nam, ik trok mijn badjas aan en liep onderweg naar de keuken waar iedereen druk bezig was, mijn moedertje lief had al een ontbijtje voor mij klaar staan. Ik bedankte haar en drukte een kus op haar wang.
Ik at alles op en dronk nog wat van mijn thee en liep weer terug naar mijn kamer (bij mijn moeder thuis) . Daar hing mijn huisjurk aan de kast. Ik belde noor op om te vragen of zij mijn make up wou doen en binnen 5 minuten was in mijn kamer.Ze deed eerst mijn make up. Toen trok ik mijn jurk aan en vervolgens deed ze mijn haar. Lekker simpel houden.
Nadat alles klaar was en alles was voorbereid, verliet iedereen het huis alleen ik en mijn moeder bleven over. Noor was er ook om het eten mee te serveren. Geen seconde later ging de bel. Mijn hart bonsde als een gek. Ik deed de deur open en daar stonden ze dan, mijn toekomstige schoonouders, samen met safouane, youssra en karim. Ik groette ze allemaal een voor een, en als laatste kwam ik bij safouane, zonder dat iemand het zag plantte hij een snelle kus op mn lippen. Ik werd rood en keek om me heen. Gelukkig niemand die het zag.
We zaten gezellig te eten en te praten, mijn moeder kon het al hamdoullah goed vinden met safouan's ouders, sterker nog mijn moeder praatte met safouan's moeder alsof ze elkaar al jaren kende. Het enige stomme was, dat ik merkte dat karim mij de hele tijd aanstaarde, elke keer wanneer ik keek zag ik hem naar mij kijken. En als er iets is wat mij irriteert is dat het wel. Ik deed alsof ik niets zag en ging door met het gesprek tussen mij en youssra.
"Lieve souhaila neem jij mijn zoon, tot jou echt genote" vroeg mijn schoonvader mij. Ik antwoordde zachtjes ja, en toen barste de boel los iedereen knuffelde en feliciteerde elkaar. Mijn schoonvader probeerde er nog bovenuit te komen.
"Nou hierbij komen we bij het besluit dat Safouane en Souhaila binnekort zullen verloven" concludeerde mijn "schoonvader"
"Inchaallaah" riep iedereen in koor..
Zo sloten wij deze mooie dag af, met een heerlijk kopje muntthee.
JE LEEST
Bedrogen liefde
RomanceWanneer souhaila denkt dat ze haar leven goed onder controle heeft, blijkt er toch veel in haar leven mis te gaan.. ze vertrouwde de verkeerde personen, hield van de verkeerde personen, van een heerlijk zorgeloos leventje verandere haar leven in een...