deel 10

32 5 4
                                    

Mijn moeder hoorde mij huilen en liep naar boven de trap op, 

Daar stond ze dan, in de deur opening, mijn moeder die mij ter wereld heeft gebracht, de altijd vrolijke vrouw die altijd wist wat ze moest doen. nu, machteloos en tranen in haar ogen.

Ze zag de brief in mijn handen, ze liep langzaam naar mij toe, ze trok me naar zich toe, maar ik duwde haar van me af. 

"waarom?, waar heb ik dit aan verdient mama" , "17 jaar lang deze leugen voor mij verborgen gehouden, waarrromm yarrab" zei ik huilend. hoe? 17 jaar lang ben ik bedrogen, en gedacht dat mijn vader niet meer leefde.  En ik barstte weer in snikken uit..

Mahjouba"s perspectief

Ik keek naar mijn dochter, ik zag haar betraande gezicht en de brief in haar handen. Ik wist genoeg, ze is er achter gekomen. Ik wist me geen raad en liep naar haar toe, ze duwde me weg. Ze schreeuwde tegen me, ze vroeg waar ze dit allemaal aan te danken had. Mijn hoofd was leeg, alles om me heen draaide. Ik viel, ik hoorde de klap, ik voelde de harde koude grond. Vage geluiden in de verte als "MAMAAAAA". Toen werd het stil.

Ik opende mijn ogen en bevond me op een plek, niet in huis in ieder geval. Ik snoof de geur op en kwam er achter dat ik in het ziekenhuis lag. Mijn dochter die naast me staat en vraagt hoe het met me gaat. "mama je bent eindelijk wakker elhamdoullah"zei ze opgelucht, met een lichte snik in haar stem. Ik kon het niet meer aan, ik moest haar de waarheid vertellen, daar is ze tenslotte nu oud genoeg voor. "Benti ik moet je wat vertellen"begon ik mijn verhaal..

Souhaila"s perspectief

Met een geschrokken blik keek ik mijn moeder aan, ik kon mijn oren niet geloven wat ik zojuist gehoord heb. Ademloos luisterde ik naar wat ze nog allemaal te vertellen had, toen pakte ze een foto, die al jaren is bewaard, hij was vergeeld en er zaten vele vouwtjes in. Het was een foto van een man en vrouw, het geluk was van hun ogen af te lezen, de man hield een baby"tje vast wat mij moest voorstellen. Ergens herkende ik die ogen, ik kon het niet echt plaatsen, maar die ogen had ik eerder gezien..

Bedrogen liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu