Souhaila"s perspectief
Langzaam opende ik mijn ogen, felle licht scheen in mijn ogen, ik kon mijn ogen niet open houden door het felle licht. Langzameraan wende ik aan het licht, het viel me nu pas op dat ik me in het ziekenhuis bevond. Ik keek om me heen, er kwam een zuster binnen.
"dag lieverd, ik zie dat je wakker bent, je hebt letterlijk 2 dagen achterelkaar geslapen" legde ze me uit.
ik probeerde overeind te komen, en toen herinnerde ik me weer wat er was gebeurd. Ik barstte in tranen uit. De zuster kwam naast me zitten en troostte mij ,en vertelde me dat alles goed zou komen. Ik bedankte haar voor haar vriendelijkheid. Algauw verschenen mijn schoonouders, mama en nog een man..
Eindelijk ik zat normaal op het bed,nog steeds tranen in mijn ogen van verdriet om de dood van safouane allah i rahmo.
Jamil pp.
Ik liep de kamer in en zag haar daar zitten, met een gebroken blik in haar ogen, wat mijn hart door duizenden deed breken. Ik heb nog nooit iemand zo ongelukkig zien kijken.
Nadat iedereen vertrok besloot ik nog even bij haar te blijven."Salam ik ben Jamil" stelde ik voor..
Ze keek me aan met een doffe blik in dr ogen. Logisch als je de liefde van je leven hebt verloren.souhaila pp.
Na dat de zuster kwam melden dat het bezoek uur was afgelopen, nam iedereen een voor een afscheid van mij.
Alleen een bloedmooie jonge man bleef achter, ik schatte hem rond de 25, van marokkaanse afkomst. Hij kwam bij me zitten, en stelde zich voor. "Salam ik ben Jamil" begon hij zijn gesprek, ik keek hem droog aan. Hij zal wel moeten begrijpen dat ik geen zin heb in een gesprek. Alsof hij mijn gedachte kon lezen nam hij afstand en stond op. "Ik spreek je wel een andere keer, als het wat beter met je gaat, rust nu maar goed uit." zei hij voor hij naar de deur liep. Het enige waar ik oog op had, waren zijn mooie zee blauwe ogen, waar ik mijn blik niet van af kon wenden. Hij draaide zich bij de deur voor de laatste keer om, en schonk mij zijn glimlach toe, Ik beantwoordde zijn blik terug met een scheve glimlach, en hij sloot de deur achter zich dicht.
Ik sloot mijn ogen en weer rolden de eerst paar tranen over mijn wangen, ik kan het toch niet maken, safouane is niet eens 2 dagen geleden overleden en ik begin nu al gevoelens voor ander te creeën, nee zo kan je absoluut niet zijn. Ik schudde de gedachte snel van me af en probeerde nog een half uurtje te slapen. Niet veel later verdronk ik in een nachtmerrie.
SAFOUANEEEEE, VERLAAAT MIJ NIEETTT" schreeuwde ik.. "HOE? HOE SOUHAILAA? HOE KON JE MIJ VERRADEN, IK BEN NET WEG EN JE GAAT NU AL MET EEN ANDER HOEEEE?" antwoordde safouane mij terug. Langzaam verdween hij , steeds verder weg een donkere gedaante greep hem van achter, en ik? ik kon niets doen, ik voelde dat ik zelf langzaam op de grond zakte, ik probeerde te schreeuwen, maar er kwam geen enkel geluid uit mijn keel. Ik huilde en huilde, ineens keek ik op de grond , overal lag bloed, verderop zag ik een zwart gedaante met een besmeurd mes in zijn hand, ik kon niet goed zien wiens gezicht het was, daar was het licht te fel voor. Langzaam kwam het zwarte gedaante steeds dichterbij, dreigend met het mes in zijn handen. Het zwarte gedaante haalde uit..
Verschrikt werd ik wakker, ik hapte naar lucht. Blijkbaar was Jamil hier de hele tijd, hij kwam naar mij toe en reikte me een glas water aan. Langzaam nipte ik aan het glas water wat hij me gaf. Jamil hielp me goed zitten en zette mijn kussen recht, zijn gezicht was 3 centimeter van de mijne verwijderd. We keken elkaar lang aan, ik herinnerde mijn nacht merrie en week van hem af. "ik moet naar de wc" zei ik bijna onhoorbaar, gelukkig had hij me wel gehoord en begreep hij de hint, hij hielp me overeind staan, ik bedankte hem vlug en liep stap voor stap naar de wc. Ik kon de weg niet echt vinden, maar al gauw kwam er gehaast een zuster naar mij toe, die mij de rest van de weg verder hielp.
Eenmaal op de terug weg voelde ik mij niet goed worden, alles om me heen draaide steeds sneller, zwarte vlekken dansten voor mij ogen ik sloot mijn ogen en zag het volledig zwart worden voor mijn ogen..
Jamil pp.
Nadat ik souhaila overeind hielp, en zij naar de wc ging, bleef ik verbaasd achter. Ik wist het nu zeker is was verliefd op haar geworden, al vanaf de eerste dag kon ik mijn ogen niet van haar af houden, en nu al helemaal niet meer, nadat ik zo dicht bij haar was geweest en haar heerlijke parfum rook. Ik had na enige tijd dorst en besloot om wat drinken te halen in de hal, ik was onderweg naar de frisdrank automaat toen ik een vrouw van een afstand langzaam op de grond zag zakken, ik rende er naar toe en net op tijd greep ik haar vast bij de heupen. Ik probeerde haar wakker te krijgen wat mij moeizaam lukte, ik keek naar het gezicht en zag dat het souhaila. Dit kan geen toeval zijn, ya rabb laat ons voor elkaar gemaakt zijn. Al snel kwamen de andere doktoren en brachten ze haar terug naar haar kamer. Ik had geen zin meer om frisdrank te halen en liep weer terug naar souhaila"s kamer.
Even later voelde ik mijn telefoon in mijn zak trillen, iemand belde mij. Ik pakte mijn mobiel uit mijn zak en keek naar het display, ik zag "hind" op mijn beeldscherm verschijnen,
Zuchtend nam ik op..
JE LEEST
Bedrogen liefde
RomanceWanneer souhaila denkt dat ze haar leven goed onder controle heeft, blijkt er toch veel in haar leven mis te gaan.. ze vertrouwde de verkeerde personen, hield van de verkeerde personen, van een heerlijk zorgeloos leventje verandere haar leven in een...