♕Del 3. Helt alene♕

12 1 0
                                    


Ariana
Jeg vil ikke på skolen i dag. Jeg kan ikke se Mac og Lou sammen, kaster opp av tanken, så jeg sover litt til.

Når jeg våkner opp er jeg allerede forsen så gidder ikke å dra. Jeg sjekker tlfen. 10 anrop av Mac, 12 meldinger fra Lou, 20 snapper fra Tif. Jeg går på Snapchat. Det er bare. "Omg jeg fikk vite av Lou hva som skjedde går det bra?" Og "kommer du på skolen i morgen jeg skjønner hvis du ikke gjør det", "hvis du trenger en god venn og snakke med nå så vil jeg at du skal hvite at jeg er der for deg". Og snappene hun sendte i dag. "Kommer du på skolen?", "omg i bakgrunnen!!" Jeg spilte av snappen på nytt og screena. Og gikk inn på bilder og zooma inn. Mac og Lou kysser. Jeg slettet bildet og skrudde av og kastet tlfen på gulvet. Slapp av jeg har gulvteppe.

Også gikk jeg ned og tok ut en helt full is boks hentet en skje og satt med ned i sofaen satt på The notebok. Den eneste måten man kan bli kvitt kjærlighetssorg..
Vet ikke jeg men is er alltid der for deg, noen andre som aldri vil dra fra deg er sjokolade. Og pizza men vi hadde ikke pizza. Mamma sier det er søppel mat og det er ikke bra. Men når jeg og Frankie var små og mamma ikke var hjemme pleide Poppop å ta med meg og Frankie på peppez. Men ikke si det til mamma. Etter å ha spist 3 store bokser med is med masse sjokolade sirup sovna jeg.

Jeg våkna opp av at noen smelte opp døra. "Hva i..." sa jeg før noen avbrøt meg. "Ariana, Ariana, er du våken!" Det var mamma. Jeg ligger livløs i sofaen og tar opp Honda mi "her, her ja jeg er våken, og tror ikke jeg kan gå noen steder" sa jeg. Mamma kommer inn i stua og ser på de tomme is boksene også på meg. Jeg har aldri klart å spise en halv ben and Jerrys boks en gang. "Nei hva har skjedd?" Sa mamma og kom bort til meg, tok vekk beina mine og hjalp meg med å sette meg opp. "Mac og Lou" sa jeg. " Ååååå nei Ariana" sa mamma, "men vi må på sykehuset det er Poppop" sa mamma.

Sykehuset
Vi løper bort til Nana og Frankie. Og det er veldig trist stemning, alle gråter og venter. Endelig kommer en sykepleier ut,
men hun vil så klart bare snakke med mamma og Nana. Jeg og Frankie prøver og høre hva de snakker om, men vi hører ingen ting. Også går de med sykepleieren til et rom.

Litt senere
"Hvorfor bruker de så lang tid?" Sier jeg. Mange leger og sykepleiere går forbi oss. Jeg ser opp og Frankie som har reist seg og går rundt. Jeg reiser meg og gir Frankie en klem, også setter vi oss også sovner vi.

Litt senere
"Hello?" Sier en sykepleier. Jeg våkner, ser sykepleieren som sitter foran meg, og vekker Frankie. "Hei, har dere sittet her lenge eller?" Spør hun. "Litt" sier jeg. "Kan dere komme med meg?" Spurte hun.
Jeg og Frankie nikket jeg tok tlfen og puttet den i bak lomma. Jeg liker ikke sykehus det minte meg om da pappa døde. Jeg fiklet med fingrene mine. Noe jeg gjør når jeg er nervøs. Hun førte oss til et rom. "Så dere kan sette dere" sa hun. "Så bestefaren deres" sa hun. Jeg har ikke hørt noen si bestefar på lenge. "Poppop" sa Frankie. "Ja" sa hun. "Han har kreft" sa hun men ble avbrutt av Frankie. "Vi vet alt det, kan du bare komme til den delen om han kommer til å leve eller ikke" sa aFrankie. Hun så på Frankie "det er ganske alvorlig og han har vondt og lider" sa hun og rettet blikket på oss begge og ned i papirene henne hadde foran seg. "Sååå?" Sa jeg. "Og han har to valg, som er at han dør på en naturlig måte altså vi venter, eller han gjør det selv" sa hun. "Og hva valgte han?" Sa jeg, jeg hadde en klump i halsen. "Vi vet ikke enda, han ville ha litt tid til å tenke" sa hun. "Når kan vi se han?" Spurte Frankie. "Nå" sa hun og reiste seg opp.

Inne hos Poppop
Jeg ga Poppop en stor klem. "Går det bra?" Spurte Frankie. Jeg klemte Poppop fortsatt, og gråt. "Det går bra" sa Poppop. "Hva skal du gjøre?" Spurte Frankie. Jeg snudde meg mot han og så stykt på han og slo han i magen og ristet på hodet. "Jeg vet ikke Frankie, det er vel det samme uansett hva jeg velger" sa Poppop.

Hjemme
Jeg er hjemme og ligger i senga og tenker på hva han velger. Jeg har en kvalmende følelse i magen. Men skrur av lyset og legger meg.



"ARIANA!!!" Roper Frankie.
Døra mi braser opp. "Poppop er død" sa Frankie.
---------------------------------
Ny del ferdig. Håper dere liker den. Sorry at den kommer nå, det har vært mye skole og sånn men ja. Den er ute nå så håper dere liker den.
Gjerne stem⭐️
Love u❤😘

Into youWhere stories live. Discover now