Chapter 4

12.1K 363 39
                                    

Ik word wakker en voel twee sterke armen om mij heen. Als ik om mij heen kijk herinner ik mij alles weer. Nou, ongeveer dan toch. We waren dus een film aan het kijken en Niall kwam binnen. Toen is hij tussen mij en Demi gaan liggen. Uiteindelijk ben ik op zijn schoot gezet omdat dat beter lag volgens hem en ben ik zo in zijn armen in slaap gevallen.

Ik wurm mij los uit zijn greep en stap het bed dan uit. 'Niall! Wakker worden. We moeten ontbijten', zeg ik, terwijl ik hem rustig heen en weer schud. Hij is echt schattig wanneer hij slaapt en voorl dat zachte gesnurk. Ik grinnik even en loop dan naar de andere kant van het bed, waar ik Demi wakker maak. 'Deems?' Al snel opent zij haar ogen. Gelukkig! 'Goodmorning', zegt ze en ik zeg het zelfde terug, waarna ze recht gaat zitten en zachtjes begint te lachen om Niall. 'Hij is echt schattig', zeg ik glimlachend en schrik van mezelf. Oeps, dat moest ik in mijn hoofd zeggen.

Demi kijkt grijnzend naar mij, waardoor ik haar vragend aankijk. Ze wijst met haar ogen naar Niall, waardoor ik met mijn ogen rol en Niall weer wakker probeer te maken. 'Nog eventjes prinses', zegt hij, waardoor ik begin te grinniken. Ik vraag mij nu echt wel af waar hij over droomt. 'Niall, je moet nu echt wakker worden.' Hij schudt zijn hoofd en trekt mij in zijn armen. 'Ik heb slaap, Hayley. En prinsessen ook, dus slaap.' Ik bloos lichtjes en zie Demi nog breder grijnzen. 'Ik laat de tortel duifjes wel allen', fluistert ze in mijn oor. Ik rol met mijn ogen en sluit mijn ogen, maar open ze al snel en staar naar Niall, ookal heb ik niet door dat ik echt staar.

Ik kom pas weer bij de realiteit als ik Niall zijn ogen open zie gaan. Hij glimlacht lief, ik verlegen terug glimlach. 'Goed geslapen?' Ik knik en gaap even. 'En jij?' Hij knikt ook en gaat dan rustig zitten. 'Het enigste probleem was, dat het bed krap is' lacht hij en krabt over zijn hals. 'Vanaf morgen slapen we weer in jouw kamer' lacht hij. Ik knik en lach ook, waarna ik van bed stap. 'Ontbijten?' Ik loop al de gang op en niet veel later loopt Niall langs mij. 'Ik heb geen idee of ik dit je ooit al gevraagd heb, maar hoe oud ben je?' Vraag ik en haal een hand door mijn haren. 'Ik ben twintig', zegt hij glimlachend. Ik knik en loop door. 'Ik weet ook niet of dat ik je dit ooit heb gevraagd, maar heb je een vriendje?' Vraagt Niall. Ik kijk hem verward aan, maar schud mijn hoofd. 'Ik vertrouw jongens heel moeilijk, dus ik denk dat ik nog zo'n vijftig jaar alleen blijf', zeg ik en bijt op mijn lip. 'Ene... Vertrouw je mij?' Vraagt hij hoopvol. Ik knik glimlachend en loop dan de kantine in.

Snel pak ik een bord en zet er van alles in, van wat ik wil, waarna ik bij Louis en Demi ga zitten. 'Hoe gaat het met je, prinses?' Lacht Demi. Ik grinnik even en haal mijn schouders op. Louis kkijkt ons niet begrijpend aan. 'Hoe kom je aan prinses?' Vraagt Louis aan Demi, terwijl ik ga zitten. 'Niall noemde haar prinses' zegt Demi meteen. Ik werp haar een boze blik toe. Niet iedereen hoeft het te weten, want ik wil geen jaloerze meisjes om mij heen, aangezien Niall de jongste en knapste leider is hier. 'Owh, oké', zegt Louis en begint dan verder te eten. Stilletjes eet ik ook en ruim dan alles af.

'Zullen we naar de tuin gaan?' Stel ik glimlachend voor aan Demi. Ze knikt en ruimt alles af, waarna we samen naar buiten toe lopen en de tuin rond wandelen. Deze tuin is gewoon geweldig! Er is een paadje waar je moet 2 a 3 mensen op kan wandelen en rond het paadje heb je overal gras met bloemen en af en toe een boom. Omdat het nu lente begint te worden staan alle bomen bijna in bloei, wat het dus nog mooier maakt om naar te kijken.

'Denk je dat Niall iets voor je voelt? Want als het aan mij ligt is hij stapel op je', zegt ze. Meteen kijk ik haar fronsend aan. 'En hoe weet jij dat dan?' Ze haalt haar schouders op en grijnst alleen maar dom naar mij. 'Zeg je nog iets, of blijf je grijnzen?' Ik kijk haar vragend aan. 'Nou, zie je niet hoe hij naar je kijkt? In de kantine zijn zijn ogen zelfs de hele tijd op jou gericht.' Ik haal mijn schouders op. 'Het moet, het is zijn werk', zeg ik simpel. 'Nee, Hayley. Ik ben hier lang genoeg om te weten hoeveel meisjes hij heeft moeten begeleiden en nog nooit is hij zo zorgzaam geweest als voor jou', zegt ze, waardoor ik zachtjes begin te blozen. 'Zie je? Je bloost als meteen, zonder dat hij hier is en wij maar over hem praten.' Oké, daar heeft ze wel een punt, maar dat betekent toch niet dat ik meteen iets voel voor hem? 'Ik voel echt niks voor hem. Het is niet dat hij hemels blauwe ogen heeft, een goddelijk lichaam en de meest schatti- Oh, God dit meen je niet? Ik heb mezelf beloofd nooit meer iemand leuk te vinden en nu vind ik iemand leuk die mij nooit zou willen.' Shit, dit heeft Demi natuurlijk ook gehoord! 'Hayley, zeg zo iets nooit meer. Luister jij wel naar wat ik zeg? Ik zei dat hij nog nooit iemand zo behandeld heeft als jou', zegt ze meteen. 'Nog, ik heb mezelf beloofd nooit meer een relatie te beginnen en ik ga mezelf daar aan houden, denk ik.' Ze knikt en opeens staat Niall bij ons.

'Hi, girls', zegt hij glimlachend en omhelst mij even. Ik zie Demi weer grijnzen en rol met mijn ogen. 'Hi, Niall. Hoe gaat het?' Vraag ik glimlachend. 'Goed. Met jou?' Ik haal mijn schouders op. 'Voor zover het goed gaat', zeg ik zachtjes. 'Niet zo negatief.' Hij krult met zijn vingers mijn lippen omhoog, waardoor ik toch begin te lachen. 'Je bent gek', zeg ik grinnikend en haal zijn vingers weer van mijn lippen af. 'Kunnen wij twee eventjes spreken?' Ik kijk hem meteen geschrokken aan. 'Er is toch niks mis, hé?' Vraag ik meteen. Hij schudt zijn hoofd en pakt mijn hand vast, waarna we naar een bankje toe gaan.

*Niall's POV*

Ik ga met haar op een bankje zitten en pak weer zenuwachtig haar hand vast. 'Niall, is er iets ergs? Jij kijkt zo zenuwachtig. Precies alsof je bang bent voor mijn reactie?' Dat is ook zo. Ik ben bang voor haar reactie. Heel erg bang zelfs. Dit kan gewoon ALLES tussen ons verpesten en dat is het laatste dat ik wil, onze vriendschap kapot maken.

Ik haal een keertje diep adem en kijk haar diep in haar ogen aan. Zachtjes bijt ik op mijn lip en kijk naar onze handen, die elkaar nog steeds vast hebben en dan weer naar haar. 'Niall, vertel je het nog?' Ik knik en raap al mijn moed bij elkaar. 'I-ik denk dat ik je leuk vind, Hayley.' Ze kijkt mij glimlachend aan. 'Ik vind je ook leuk Niall. Je bent zowat mijn beste vriend', zegt ze glimlachend. Meteen schud ik mijn hoofd. 'Niet zo leuk. Ik vond je leuk leuk. Know what I mean?' Ze kijkt mij verbaasd aan. Fijn, nu heb ik het dus verpest. 'Het spijt me.' Ik wil rechtstaan, maar word weer terug getrokken door haar. 'Ik vind je ook leuk, Niall. Leuk leuk!' Ik glimlach breed en sla mijn armen rond haar heen.

Opeens hoor ik een "awh" geluidje en draai mij om. Ik zie Demi grijnzend kijken. 'Hoe lang sta je hier al?' Vraagt Demi al voor dat ik iets kan zeggen. 'Lang genoeg om te weten waar jullie het over haden', grijnst ze. 'Zet die grijns van je gezicht, of ik scheur hem er gewoon van af', zegt Hayley, maar Demi blijft grijnzend staan.

Help Me |Niall Horan| au.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu