Chapter 30

5.5K 322 81
                                    

Chapter 30

Voorzichtig laat ik Niall zijn lippen weer los, en heb al meteen spijt. Hij heft echt de meest zachte lippen op de hele wereld, echt waar. Zelfs zachter dan die van een baby. Hij kijkt mij glimlachend aan en drukt nog een kleine kus op mijn neus, waarna hij mijn gezicht los laat en zijn armen weer rond mij heen slaat.

'Ik ben nog nooit zo blij geweest met iemand in mijn leven' glimlach ik, en zie hem instemmend knikken. 'Daar mee ben ik het met je eens' antwoord hij en drukt een kus op mijn kruin.

'Je weet nog die ene keer dat ik je had horen zingen?' Vraagt hij aan mij. Ik peins mijn hersen op elkaar en doe mijn best om die herinneringen weer te vernieuwen.

*

What would you do?

What would you say?

How does it feel?

Pretend it's OK

My eyes deceive me, but it's still the same

Pretend it's OK

Oh yeah

What would you do?

What would you say?

Pretending it's OK

What would you do?

What would you say?

'Wow!' Ik schrik opeens, omdat ik vergeten was dat Niall hier ook nog eens is. 'Je zingt en prachtig', zegt hij glimlachend, waardoor ik begin te gloeien. 'Uh... Het viel nog wel mee', zeg ik lipbijtend. Eerlijk gezegd vind ik mijn stem afschuwelijk, maar dat vertel ik hem dus zeker niet. 'Zeker? Volgens mij zing je nog beter dan Rihanna of Beyoncé', zegt hij meteen. 'Na-ah. Je liegt gewoon', zeg ik meteen vastberaden maar hij lacht gewoon idioot, waardoor ik ook zachtjes begin te lachen. 'Na-ah. Een vriendje mag niet liegen', grijnst hij. Ik rol met mijn ogen en geef hem een zoen op zijn lippen.

*

'Ja, dat herinner ik mij nog' zeg ik met een kleine lach. Ik vind eigenlijk dat ik echt geen mooie stem heb. Er zijn miljoenen andere mensen met een mooiere stem dan mij, dus er is echt nks speciaals aan mijn stem. En dat weet Niall ook, maar dat zegt hij gewoon niet omdat hij mij niet wilt kwetsen. Hij wilt het mij gewoon besparen om mij nog verdrietiger te voelen dan dat ik al ben. Ergens ben ik hem er wel dankbaar voor, maar gelijkertijd ook weer boos omdat hij liegt.

'Ja, die ene keer... Je zong echt geweldig.' Ik schud met mijn hoofd om wat hij zegt en druk een kus op zijn neus, net zoals hij bij mij deed. 'Nee, dat doe ik niet en dat weet je best' zeg ik tegen hem. Hij schudt vrijwel meteen met zijn hoofd, waardoor zijn losse plukjes haar mee gaan met hem, en het mij laat lachen. Niall is echt een geweldige vriendje en daar ben ik heel erg blij mee.

'Wist je dat er een kamer hier is met allemaal instrumenten?' Meteen schiet ik recht als hij dat zegt en kijk hem met één van mijn grootste glimlachen aan. 'Echt?' Vraag ik in ongeloof. Hij knikt en staat ook rustig recht, waarna hij mijn hand vast pakt en we zo verder lopen naar de muziekkamer, neem ik aan.

'Waarom vertel je mij dit nu pas?' Vraag ik aan hem en kijk hem gemaakt boos aan. Hij haalt zijn schouders op en begint te lachen. 'Geen idee, het is nooit in mij opgekomen om het je te vertellen' zegt hij, en loopt door tot helemaal het einde van de gang, waar er een dubbeldeur staat en er geluiden uit de kamer komen.

'Is dit de muziekkamer? Ik dacht altijd dat het hier zo iets als de lobby was' geef ik toe en trek een wenkbrauw op, terwijl ik hem naar binnen volg. Het is hier echt enorm, met allemaal verschillende soorten gitaren, fluiten, trompetten,...

Ik kijk nog een keertje rond, en mijn oog valt op een hele grote, pik zwarte vleugel piano. Meteen pak ik Niall bij zijn arm en trek hem met mij mee naar de piano. Er is hier maar één meisje in de kamer, en zij is druk bezig met haar fluit te... repareren? Ik zou het niet weten.

'Ik heb dit echt altijd al willen doen, en ik ben er gewoon zeker van dat je prachtig zingt' zeg ik glimlachend en neem plaats op het bankje, die net zo zwart is als de piano. 'Dus je bedoelt dat we samen gaan zingen?' Vraagt hij. Onzeker knik ik en bijt op mijn lip. 'Tenzij je het niet wilt' zeg ik er snel achterna.

'Ik zou niets liever willen dan samen met jou zingen' zegt hij glimlachend, waardoor mijn glimlach ook weer breed begint te worden.

'Ken je die in your arms?' vraag ik aan hem, en begin de eerste noten al te spelen. Vroeger speelde ik dit liedje echt elke dag, en ik ben zo blij dat ik het nog zo goed als het alfabet ken en het niet heb afgeleerd.

'Ik denk dat ik hem wel ken' zegt hij na een tijdje naar de noten geluisterd te hebben. Ik knik met een glimlach en speel nog een paar begin noten, waarna ik echt begin met het liedje, en meteen over ga naar het refrein. Ik begon vroeger ook alijd met het refrein, en volgens mij ga ik dat ook altijd doen.

If I could just die in your arms
I wouldn't mind
Cause everytime you touch me

Ik kijk opzij naar Niall, die geconcentreerd met mij mee zingt, terwijl hij naar mij kijkt.

I just die in your arms
Oooh, it feels so right
So baby baby
Please don't stop

Ik heb eigenlijk nooit gedacht dat Niall dit liedje zou kennen, maar dat doet hij dus blijkbaar wel.

En Niall heeft echt een prachtige stem. Ik heb nog nooit iemand zo mooi horen zingen, en daarmee bedoel ik ook echt nog nooit.

Oh, I can't help it I'm just selfish
There's no way that I could share you
That would break my heart to pieces
Honestly the truth is

Ik druk zorgvuldig op elke noot en kijk af en toe naar Niall. Zijn blik is ook de hele tijd op die van mij gericht en het is echt rustgevend om te weten dat hij zich helemaal op mij en het liedje concentreerd.

Basically I'm staying here
I can't live without my baby
Loving you is so damn easy for me yeah
Ain't no need for contemplating
Promise you won't keep me waiting
Tell me baby,
I'm all that you need

If I could die in your arms
Imma make you believe
I wouldn't mind
Don't stop baby no

Ik speel de laatste noten en glimlach naar hem. Net op het moment dat ik stop, hoor ik geklap komen en geschrokken draai ik mij oom. Nee, dit kunnen ze niet menen!

Demi, Zayn, Chantal, Louis, mevrouw Colling, nog een paar leiders én zelfs Harry is hier.

Ongemakkelijk kijk ik hen glimlachend aan, maar draai mij al snel om naar Niall. Dit is echt awkward en daar ga ik nu voor eventjes mee moeten leren leven.

'Jullie zingen echt prachtig' begint mevrouw Coling. Ik geef haar een warme glimlach, maar richt mij al snel weer op mijn vingers.

'Bedankt' zegt Niall glimlachend en gaat een beetje beter zitten, omdat hij daarnet echt bijna op mij zat.

'Hebben jullie ooit speciale lessen gevolgd?' Niall en ik schudden gelijkertijd met onze hoofd, wat haar een verbaasde blik geeft.

'Nou, jullie zijn in ieder geval het mooiste koppeltje dat ik ooit heb gezien.'

------------
A/N: DUBBELE UPDATE! VERDIEN IK GEEN COMMENT EN STEM? JEP, DAT VERDIEN IK!

En Niall zijn pov komt nog wel een keertje voor, dus maak je daar maar geen zorgen om. :)

En lees pleas F.A.L.L. want morgen of overmorgen komt de 1 ste hoofdstuk online!

Help Me |Niall Horan| au.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu