Bila timbul jer isu asal mana aku sentiasa confuse sebab aku tak pernah rasa attachment aku pada mana-mana negeri jadi jawapan selamat aku adalah menyamar sama negeri dengan orang yang tanya tuh. Bila disoal biasalah benda apa jer yang tak boleh google untuk dijadikan jawapan kan.
Lama kelamaan ramai yang makin rungsing sebab banyak sangat warga kenegerian aku ni. Jadi aku pun mengaku yang aku ini asal KL. Tapi kalau ikut alamat memang sah-sah Selangor tapi kenapa nak mengaku KL? Sebab bagi aku bila kata jer Selangor benda yang berdetik dalam kotak pemikiran aku adalah daerah seperti Ulu Langat, Kuala Selangor, Semenyih dan kawasan-kawasan yang sama waktu dengan dia. Jadi aku duduk mana? Aku duduk dekat Serdang yang betul-betul lagi 200 meter sampai KL jadi memang sah-sah aku ini orang KL orang urban. Bukan lah tak nak mengaku tapi sebab mindset aku bila kata Selangor rasa macam jauh sangat tempat tuh.
Best apa jadi orang KL memang lah kami tak ada team bola sepak tapi kitorang ada KLCC yang jadi mercu tanda kebanggaan Malaysia. Dan kalau bosan-bosan banyak jer tempat lepak yang 24 jam lamanya alternatif kepada mamak. Kalau betul bosan sangat boleh jalan-jalan dekat Jalan TAR sambil cuci-cuci mata. Yerlah siapa jer tak tahu apa yang famous dekat sini kan lagi-lagi nak dekat raya memang heaven habis. Jadi tak rugi pun aku jadi orang KL agak-agak muak masih sempat mengaku Selangor tapi macam belum lagi kot.