C02E02

647 78 22
                                    

Setelah kau berjaya mengusir fikiran negatif kau, kau mengelap muka kau dengan tisu lalu kau memandang wajah kau di cermin.

Mata kau sedikit sembab dan wajah kau pucat. Kau langsung mengambil lips balm kau yang sememangnya kau bawa ke mana-mana lalu kau oleskan di bibir sedikit dan perfect!

Kau tersenyum manis di cermin kerana warna semula jadi bibir kau terserlah. Kau membetulkan ikatan rambut kau sebelum keluar daripada tandas.

Usai kau keluar daripada tandas, kau terdengar seseorang membebel dalam bahasa asing. Tanpa berfikir panjang, kau terus mengintai ke arah suara tersebut.

Kening kau terangkat sebelah.

"Taehyung..?" Kau ingin beredar dan mengendahkan Taehyung yang membebel tersebut tetapi apakan daya, kau ni jenis yang tak boleh nampak orang susah sikit. Kau mengeluh.

"Shit, I hate myself.." Ucap kau perlahan lalu kau terus berjalan ke arah Taehyung yang menjerit di lubang Vending Machine tersebut.

"Woiiii!! Keluar lah!!! Siyel betullll asdfghjklldhdjdhskshs!!!!!!! Aku haus la gila! Jebon punya mesin gedegang!!"

"Excuse me..?"

Taehyung terkejut besar dan kepalanya terhantuk dengan kuat di tempat untuk mengambil baki duit.

"Ah! Appeo!"

"Omo! Gwaenchana..?! Ah mianhae..." Ucap kau lalu kau terus mengusap kepala Taehyung sebelum tiba-tiba keadaan menjadi janggal.

"Omo! Mianhae, aku takde niat pun nak sentuh kepa--"

"Ani, gwaenchana.."

Kau memandang Taehyung dengan pandangan tidak percaya.

"Oh.. Okay... Um, kau nak beli air ke?" Soal kau terhadap Taehyung yang sudah muncung sambil menggosok kepalanya.

"Ha'ah, aku nak beli air tapi tadi dah pilih air pastu air yang aku nak tak keluar! Siot betul la vending machine ni!" Taehyung mencebirkan bibir lalu tangan disilang ke dada.

Kau rasa nak tergelak sebab Taehyung yang orang kata handsome, karisma ni sebenarnya comel! Indah khabar dari rupa betul.

"Um, sebenarnya vending machine ni kalau air dia tak keluar kan sepatutnya kau just kena---" kau menendang sisi vending machine tersebut dengan kuat dan akhirnya air yang dibeli oleh Taehyung keluar. "---sepak kuat-kuat dan air kau nak dah ada dekat depan mata," jelas kau lantas kau menghulurkan air tin coca cola terhadap Taehyung.

"Heol." Kata Taehyung lalu dia mengambil air tin tersebut di tangan kau.

"Cool gila kau ni. Jinjja jjang!" Ucap Taehyung sambil mengukirkan senyuman berbentuk petaknya tersebut.

Kau tersenyum nipis.

"Aniya, biasa-biasa je.. Okay la, aku kena pergi ni.. Annyeong.." Ujar kau lalu kau terus meninggalkan Taehyung.

"Gumawoooo!"

Kau menoleh memandang Taehyung lalu kau mengulum senyuman kecil lalu mengangguk.

Usai kelibat kau hilanh dari pandangan Taehyung, Taehyung menepuk dahi dengan kecewa.

"Ala! Lupa pulak nak tanya nama dia!"


"Hah! Tu pun (y/n) !!"

Kau tersentak lantas kau memandang gerangan yang menyebut nama kau. Rupanya JB.

"Oit! Kau gi mana doh?! Lama bebenau!" Jerkah Junior.

Kau tersengih kambing.

"Kata perempuan of course la lama kat tandas. Apa la kau ni," ujar kau lalu kau terpandang Yugyeom yang sedang menikmati aiskrim tersebut. Kau terliur dan satu hal lagi kau tak makan apa-apa pun masa rehat tadi kerana angkara si Bambam jebon tu. Asalkan kau nak suap makanan, nama Choko disebutnya. Pastu dipuji-pujinya pula. Alahai, terasa nak back flip Bambam pun ada juga tapi kau sabor je sebab dia kawan baik kau. Selain Jungkook, Got7 juga ialah kawan baik kau. Kau dan mereka berkawan sejak di grade 7 dan sekarang kau berada di grade 12 manakala Jungkook pula sememang kau kenal dari kecil lagi yang mana kau berdua ingin mencapai cita-cita yang sama iaitu menjadi penyanyi.

"Yugyeom.."

"Pe."

"Nak rasa sikit...?"

Yugyeom mencebik.

"Sikit kau tu sampai habis aiskrim aku kau makan kot. Amik jelah semua." Sindir Yugyeom lalu menyuakan aiskrimnya terhadap kau.

Kau tersengih lalu kau mengambil aiskrim ditangan Yugyeom kemudian kau makan macam kau tak pernah makan aiskrim. Lol

"(y/n) comot la kau makan.." Ujar Mark lalu mengelap bibir kau dengan ibu jarinya.

"Eh, Jungkook dengan Choko ah.. Jungkook! Choko!! Sini! Sinii!" Teriak Youngjae sambil melambai tangan ke arah Jungkook dan Choko.

Kau terus memandang dua makhluk yang sedang mengatur langkah ke arah kau orang.

"Yo, guys!" Sapa Jungkook lantas membuat friend shake bersama geng GOT7 manakala Choko hanya mengatakan hi kepada mereka termasuk kau.

"Mm, hi Choko." Balas kau perlahan.

"Yah, yah.. Aiskrim kau cair la.." Ujar Jackson dan menyebabkan kau cepat-cepat makan aiskrim sampai habis.

"Gelojoh betul makan kau ni, macam budak-budak habis comot." Ujar Jungkook lantas dia mengeluarkan tisu di poket seluarnya lalu mengelap kesan comot di bibir kau.

Kau menjadi tak keruan.

"All done." Ujar Jungkook lalu dia kembali ke sisi Choko dan membuatkan kau mengeluh.

"Guys, jom ah gerak masuk kelas sesama. Lagipun lepas ni kelas vocal." Ajak Junior.

"Okay je, jom." Jawab Choko sambil tersenyum manis. Memang tak dapat disangkalkan lagi, Choko memang cantik. Cantik bagaikan bidadari turun dari kayangan. Kau? Kau tak ubah macam kentang kat dapur huhuhuhu.

Kesemua mereka sudah pun berjalan meninggalkan kau yang termenung tersebut. Maklum lah, bila lelaki jumpa kawan lelaki dia yang lain, perempuan cantik pun tak layan huhuhu.

"Aigo.. Jumpa geng lain mesti blah camtu je.. Apa la diorang ni.." Bebel Choko sambil menggeleng kepalanya.

"(y/n)..?"

Kau tersentak lantas kau memandang Choko.

"Nae?"

"Kajja.. Kelas dah mula ni," ujar Choko sambil tersenyum kecil.

Kau membalas senyumannya lalu kau berjalan ke arah Choko lantas Choko mengapit lengan kau.

"Yah, Choko.. Jangan la apit aku.. Aku pendek la kau tinggi cam pelik je doh orang tinggi apit orang pendek cam aku.." Bebel kau lalu kau mencebik.

Ya, kau lebih rendah sedikit berbanding Choko. Tinggi Choko 168 cm manakala kau 163 cm.

"Ala biarlah.. Lagipun aku suka apit kau." Ujar Choko sambil tersengih.

"Tiap kali aku apit kau kan aku rasa macam aku apit girlfriend aku." Seloroh Choko dan membuatkan kau tolak bahu Choko.

"Amende doh kau ni.." Kata kau sambil menggeleng kepala namun kau tersenyum juga dengan lawak Choko.

"Dah, dah.. Jom masuk kelas." Tambah kau.

Choko ketawa lalu kau orang mula berjalan.

🌸🌸🌸

Sorry la kalau jalan cerita cam slow sikit huhuhu

Dokkaebi-

[ ✔ ] ❝ CRUSH Vol.2 ❞ vkook.Where stories live. Discover now