Kau membetulkan ikatan rambut kau lalu kau merenung pantulan diri kau di cermin. Kata-kata Taehyung kembali menerpa di ruangan minda kau.
"Ya, bila confess kau kena yakin tau. Kau jangan fikir pasal reject dulu hah tu tolak tepi sebab main focus kau ialah confess kat Jungkook. Arasseo? Haih, aku still tak caye kau crush kat dia since tadika."
Kau terus semangat setiap kali kau mengingati pesanan Taehyung itu. Kemudian kau membetulkan ribbon dileher kau dan jaket sekolah. Kau merenung pantulan diri kau di cermin sebelum keluar bilik dan pabila kau mula berasa yakin kau langsung mengatur langkah ke arah pintu bilik kau.
---
"Oh, noona! Paliwa! Jungkook hyung dah sampai la." Kata Taejun kepada kau sebaik saja kau tiba di meja makan.
"Jeongmal? Bistu dia kat mana?"
Taejun menjuihkan bibirnya ke arah dapur.
"Kat dapur?"
Taejun mengangguk lalu dia melabuhkan punggungnya di kerusi lantas tanganya ligat mencedok nasi masuk ke dalam mangkuk.
Kau pula mula melangkah ke arah dapur dan kau mula nampak figura Jungkook yang sedang membantu eomma kau menyusun pinggan-mangkuk itu. Kau tersenyum kecil melihat Jungkook dan eomma kau bergelak ketawa tersebut.
"Pagi-pagi dah meriah nampak." Sampuk kau dan membuatkan Jungkook serta eomma kau menoleh ke belakang.
"Biasalah." Kata Jungkook lalu dia tersengih sambil dia ke arah kau lalu menarik hujung skirt kau dan mengelap tangannya.
Mata kau membuntang. "YAH! DDO!"
"Hahahahahahahaha." Jungkook terus berlari keluar daripada dapur manakala kau mengejar Jungkook dengan perasaan bengang.
"Haih budak dua orang ni dari kecik sampai nak abis sekolah pun perangai still sama." Omel eomma kau lalu menyambung melakukan tugas yang tergendala tika tadi.
----
"Pehhh dah lama siot tak pergi sekolah sesama dengan kau since aku pindah rumah." Ujar Jungkook kepada kau yang berada di sisinya itu.
Kau mencebik. "Sedar pun! Dah la mintak kau teman aku balik sekolah pun punya la liat gila! Yelakan kau kan selalu hantar Choko balik bila eomma dia busy..." Kata kau seperti berjauh hati.
"Ala sorry la..."
"Cakap sorry tapi buat lagi. Takpelah, pasni kau takyah amik--" kata-kata dipintas dek Jungkook meraih jari-jemari kau lalu digenggam dengan erat. Kau terkejut dengan perbuatannya lalu kau memandang Jungkook yang tersenyum manis terhadap kau itu.
"Aish, jangan la macam ni, (y/n). Sejak bila kau pandai sentap? Mana terbang kau punya perangai brutal tu? Kau buruk la bila buat muka camni. Takmo la." Pujuk Jungkook lalu merapati kau sambil membongkokkan sedikit badannya agar sama tinggi dengan kau.
Kau berasa jantung kau ingin meletup lalu kau pantas menolak Jungkook menjauhi kau.
"Ah, waeyooo?"
"Please don't do that again."
"Kenapa tak boleh?"
Kau merengus lalu kau mendongak memandang Jungkook yang agak tinggi tersebut.
"Aku yeoja, Jungkook."
"Then?" Soal Jungkook lalu kembali merapati tubuh kau. Kau rasakan diri kau gila terancam kat situ. Jantung kau macam nak melompat keluar dari tubuh kau.
"Jungkook, stop coming closer...."
"Wae?"
"Sebab kau-- ish, takde apa la." Tukas kau lalu kau kembali berjalan. Kau perasan Jungkook sudah pun berada di sisi kau.
YOU ARE READING
[ ✔ ] ❝ CRUSH Vol.2 ❞ vkook.
Fanfiction+ Jungkook, rakan baik kau dan kau sukakan dia. Taehyung, seorang pendengar setia dan kau selesa berada di sampingnya. Jadi, apa pilihan kau? ©kentangfab 2017 #918 in Fanfiction [170728] #555 in Fanfiction [170807] #396 in Fanfiction [170808] #160...