[ 22 ]

430 72 6
                                    

"Thanks Jungkook sebab teman aku balik..." Ucap kau lalu kau memandang Jungkook yang tersenyum kecil itu.

"Sama-sama, laa small matter la weh. Kita kawan kan?"

Kau mengukirkan senyuman kecil. Kawan? Dimata Jungkook dia hanya menganggap kau sebagai kawan baik dan kau sebaliknya; mengharapkan dia akan membalas cinta kau.

"Hmm, aku masuk dulu.." Kata kau.

"Hey..."

Kau kembali memandang Jungkook, "waeyo?" Soal kau.

"Mm, esok nak pergi sekolah dengan aku?"

Kau tersentak dengan pelawaan Jungkook itu. Sejak insiden itu terjadi, kau tidak lagi pergi ke sekolah bersama Jungkook. Kau tersenyum tawar.

"Jungkook... Kau dah ada Choko... Pergi jelah sekolah dengan dia. Karang kau pergi sekolah dengan aku apa pulak budak sekolah kita cakap.." Tolak kau lalu kau ingin memasuki ke dalam rumah tetapi Jungkook bersuara dan menyebabkan langkah kau terhenti.

"Diorang kan tahu yang kita ni kawan baik sejak kecil? Jadi, apa salahnya kalau aku nak pergi sekolah dengan kau kan? Lagipun, Choko takde kat sekolah esok."

Kening kau bertaut menjadi satu. Hah, Choko takde kat sekolah esok? Dia pergi ke mana?

"Eh? Apa maksud kau yang Choko takde kat sekolah esok? Ada apa-apa program yang aku taktahu ke?" Soal kau sambil memandang Jungkook dengan wajah tertanya-tanya.

"esok ada pertandingan pidato dekat Kirin High School. Choko terpilih jadi wakil sekolah." Terang Jungkook kepada kau.

Kau mengangguk faham. Memang patut pun dia terpilih sebab dia pandai-bijak. Kau? Setakat dapat B pun dah cukup baek boh kerana kau bukan jenis kaki study(sama macam penulisnya juga) tapi kau juga pandai woi especially dalam seni. Tiap kali exam seni kau dapat A. Hah, weh bangga la apa lagi. Fuh tak baik riak huhuhu.

"eh, Jungkook hyung!!!"

Kau mengeluh berat.

"Ah dia dah mula dah..." Keluh kau lalu memicit pangkal hidung kau.

"Eo, Taejun-ah... Apa khabar?"

Kau menjeling Taejun iaitu adik paling takguna pada masa kini. Walaupun dia lelaki, tapi sumpah meluat namatey tengok bila dia gedik-gedik dengan Jungkook. Yang Jungkooknya pulak suka melayan hah lagi gatal merenyam la budak tu. Serupa gay siot.

"aku sihat je, hyung! Eh, hyung kenapa dah lama tak datang rumah?" Soal Taejun terhadap sambil mencebik.

Jungkook ketawa kecil, "sorry lah, hyung busy sikit minggu ni." Kata Jungkook.

"dah alang-alang hyung kat sini, jom lah masuk rumah! Woi, noona! Cepat lah masuk, pergi masak. Aku dah berzaman tunggu kau balik duh. Aku lapar." Katanya dengan kasar. ewahh, bila dengan Jungkook bukan main baik lagi. Tiba-tiba kau terasa kau bukan noona kepada Taejun. Lol

"Woi, puaka. Aku noona kaulah buduh kalau nak mintak orang masak cakap ah elok-elok ni kasar macam aku kawan kau buat en? Kuaja betul kau ni." Hambur kau dengan bengang lalu kau terus melintasi dua manusia itu lantas ke arah pintu rumah kau.

"Taejun, berapa kali hyung nak cakap ni? Hormat noona Taejun... kecik hati dia karang." tegur Jungkook lalu membuatkan Taejun menunduk.

"Hmm, yelah."

"Dah, dah.. Kajja." Ajak Jungkook lalu mereka berdua mengatur langkah ke arah pintu rumah kau.

---

"Hmmm, nak masak apa ni?"

"Noonaaaaa!! Laparrrrrrr!" Rengek Taejun sambil menghentak kakinya dengan geram.

"Diam boleh tak?! Karang aku potong kaki kau buat masak soup kaki manusia baru kau tahu?!" ugut kau lalu kau mengeluarkan barang-barang masakan.

"Dari dulu sampai besar, asyik bergaduh je korang ni. Apa kata sekali sekala cakap 'saranghae'—"

"Mati hidup balik sekali pun aku takkan sebut 'saranghae' dekat dia!" Serentak kau dan Taejun berkata. Dalam tempo yang sama dan pitching yang sama. Sangat seragam dan harmoni bunyinya.

"Woah, korang ni memang adik-beradik ke apa? Cam musuh duh." Ujar Jungkook sambil tersengih.

"Tak! Dia adik angkat sebenarnya! Eomma aku kutip dia kat tepi—"

"Pale bana kau lah! Eh, eomma cakap eomma rembat kau tepi masjid ah!"

"BAHABEYYYYY!"

"KAULAH BAHABEY!"

Jungkook membuat facepalm.

"MASALKAH WOI AKU LAPAR!"

"BANGANG AH KAU MALAS AKU NAK MASAK! MASAK SENDIRI!"

"Kau tak sayang aku kan? Kau nak aku mati kebulur kan? Takpe ah, takpe... K la aku masuk bilik jelah.. Bye."

"Merajuk! Merajuk! Ish, yelah aku masak! Kau nak makan apa?" Soal kau dengan nada suara normal.

"mmmm, ada seaweeds tak?"

Kau mengangguk.

"Aku nak kimbab la kalau camtu!"

"oh senang kerja aku! Meh sini kau, tolong noona masak—"

"Eh! RUNNING MAN DAH MULA!!"

Sepantas kilat Taejun mengangkat kaki ke ruang tamu. Eh babilah budak ni.

"Membabinya perangai...." Omel kau sendirian tetapi Jungkook dapat dengar dengan jelas.

"Ala, biasalah budak.. Takpe, meh sini biar aku tolong.. Lagi satu, bila eomma kau balik?" Soal Jungkook terhadap kau.

Kau menggaru kepala kau menggunakan lobak merah. "Hmmm, around 11 PM..? I think..." Kata kau.

"Shoot ah! Lama gilaa! Hmm, kalau macam tu aku stay eh?"

Mata kau membulat. "Mwo? Stay? Eh takpelah. Buat susah kau je.." Kata kau lalu kau mula menjalankan tugas kau sebagai pembuat kimbab tak bergaji.

"laa bukannya aku orang asing pun... Keluarga kau kenal aku dah lama kan? biar aku bodek eomma kau suruh kasi phone kau balik? Amacam?"

Kau mula berfikir dan akhirnya kau setuju. Kau setuju kerana mungkin Got7 dan BTS ada hantar mesej terhadap kau je.

"Yelah.. eh, Jungkook kau tahu tanak nasi?" Soal kau dengan serius.

Jungkook terdiam sejenak sebelum tersengih kambing.

"Aku.... Taktahu..."

"Laa selama kau tolong Choko tu kau buat apa je duh?"

"Er, aku basuh pinggan je."

"Really,dude?"

Jungkook angguk.

"HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAA NOOB AH KAU!"

"MANA ADA AKU NOOB!"

"ELEH TAK NGAKU! DASAR NOOB TAHU BASUH PINGGAN. NI NAK TANYA NI, KAU TAHU TAK BEZA SAYUR SAWI DENGAN SAYUR KAILAN?!"

"Siyal la kau...."

"EH, EH KAU TAHU TAK BEZA HALIA DENGAN KUNYIT?!"

"AKU TAHU LA BEZAKAN!!!"

////

Sorry lambat update saya ada krisis sikit sekarang ni

Semoga korang suka chapter kali yini !!

[ ✔ ] ❝ CRUSH Vol.2 ❞ vkook.Where stories live. Discover now