C02E14

469 75 23
                                    

"Kamu berduet dengan Jung Hoseok dari kelas 2-4?" Soal cikgu Kwon, guru yang bertanggungjawab menguruskan perfomance day pada hari rabu iaitu hari aktiviti koko dijalankan terhadap kau.

Kau mengangguk perlahan.

"Kamu tak kisah half markah koko kamu diberikan kepada Jung Hoseok?"

Lagi sekali kau mengangguk. Dah macam burung belatuk pulak asyik mengangguk je. Lol

"Okay, kamu dah bersedia?"

Kau menarik nafas lalu kau lepaskan dengan perlahan.

"Dah, cikgu."

"Baiklah kalau macam tu, kamu boleh panggil partner kamu dan selepas ini giliran kamu." Kata cikgu Kwon kepada kau.

"Nae, arasseo..."

"Everything alright?"

Pantas kau menoleh kebelakang kau. Rupanya Hoseok. Kau tersenyum kecil.

"Yeah, I thinks so..?"

"Hey, don't worry everything gonna be fine, (y,n). Trust me." Ucap Hoseok lalu dia menepuk bahu kau sebagai pembakar semangat.

"Thanks, Hoseok."

Hoseok tersenyum manis.

"Anything for ya."

Kedengaran tepukan tangan dari arah luar; depan foyer dengan kuat. Tiba-tiba perut kau sakit. Peluh dingin kian terasa.

"(y/n)."

Kau tersentak kerana ada sepasang tangan sedang memegang kedua belah pipi kau dab membuatkan kau memandang gerangan tersebut.

"Tae.."

Taehyung tersenyum kecil.

"Don't be afraid, be confident. Kalau kau gugup, pandang aku."

"Pandang kau?"

Taehyung mengangguk. "Aku ada kat luar dengan member yang lain. Jangan risau, kau tak sorang. Hoseok ada. Aratchi?"

Mendengarkan kata-kata Taehyung, perlahan-lahan rasa gemuruh kau hilang kau mulai yakin.

"Eum, ara.."

"Hah macam ni baru (y/n)! Go girl! Rock the foyer!"

Kau ketawa kecil dengan kata-kata semangat Taehyung.

"(y/n), our turn now."

"Jinjja? Oh, Tae aku kena pergi. Doakan perjuangan aku dengan Hoseok yaaa?" Pinta kau lalu kau mengambil gitar kau lalu kau berlari mendapatkan Hoseok yang sudah bersedia untuk keluar dari bilik menunggu itu.

-----

Kau memandang wajah-wajah yang sedang memerhatikan kau dan Hoseok di foyer bangunan utama sekolah kau itu.

Kau menelan air liur dengan kelat. Ramainya orang... Getus hati kau lalu kau tersentak kerana Hoseok bersuara.

"Ready?"

Kau mengerdipkan mata banyak kali.

"Oh, ah ready.." Ucap kau lalu kau duduk di kerusi dan gitar kau letakkan(?) diriba kau lalu kau mula tuning gitar. Usai mendapat tone bunyi yang sedap didengar, kau memandang Hoseok yang disebelah kau. Masing-masing mengangguk; kau dan dia.

Kau memejamkan mata kau lalu menghela nafas dengan gemuruh. Kemudian kau membuka mata kau dan pandangan kau terkunci terhadap Taehyung dan member BTS yang lain.

Kau tersenyum lalu tanpa membuang masa, kau terus memandang pelajar sekolah kau yang sedang memandang kau dengan pandangan tertanya-tanya tersebut. Hairan barangkali kerana kau tak perform bersama Jungkook tetapi dengan Hoseok.

"Annyeong korang... Oh, tak perlu kot saya memperkenalkan diri sebab korang semua kenal saya, kan?? Omg, macam retis pulak aku ni."

Kau perasan Hoseok ketawa kecil disamping pelajar lain yang turut ketawa dengan lawak spontan kau itu. Kau tersengih.

"Kenapa tak perform dengan Jungkook?" Teriak seseorang dari kalangan pelajar.

Kau terdiam sejenak lalu kau mengulum senyuman kecil.

"Well, no comment.. Okay, hari ni saya akan mempersembahkan lagu.."

"Chill, (y/n)." Bisik Hoseok kepada kau. Dia perasan kau menggigil.

Kau tersenyum tawar. ".. Saya nak mempersembahkan lagu 'i hate u, i love u' oleh G Nash."

Kau dan Hoseok mendapat tepukan gemuruh dari mereka yang jadi penonton itu.

Kau mula memetik gitar kau disamping memejamkan mata kau.

Feeling used But I'm Still missing you And I can't
See the end of this Just wanna feel your kiss

Against my lips And now all this time Is passing by

But I still can't seem to tell you why

Kau mula membuka mata kau dan pandangan kau tertala ke arah Jungkook dan Choko yang berdiri tidak jauh dari kau itu.

It hurts me every time I see you

Hati kau sakit.

Realize how much I need you

Kau kembali memejamkan mata kau.

I hate you, I love you,
I hate that I love you
Don't want to but I can't put nobody else above you

Di kepala kau sudah memutarkan memori kau bersama Jungkook.

I hate you, I love you,
I hate that I want you
You want her, you need her

Mata kau kian panas lalu perlahan air mata kau menitis.

And I'll never be her

Kau hanya membiarkan air mata kau yang sudah membasahi muka itu lalu kau meneruskan memetik gitar kerana sudah sampai giliran Hoseok.

I miss you when I can't sleep
Or right after coffee
Or right when I can't eat
I miss you in my front seat
Still got sand in my sweaters
From nights we don't remember
Do you miss me like I miss you?
Fucked around and got attached to you
Friends can break your heart too,
And I'm always tired but never of you
If I pulled a you on you, you wouldn't like that shit
I put this reel out, but you wouldn't bite that shit
I type a text but then I never mind that shit
I got these feelings but you never mind that shit
Oh oh, keep it on the low
You're still in love with me but your friends don't know
If you wanted me you would just say so
And if I were you, I would never let me go
I don't mean no harm
I just miss you on my arm
Wedding bells were just alarms
Caution tape around my heart....

Kau mula menyanyi bahagian chorus nya semula. Kemudian bait lirik yang mampu membuatkan kau kembali menangis sudah tiba.

All alone I watch you watch her
Like she's the only girl you've ever seen

Kau mula terbayang bagaimana Jungkook merenung Choko. Dia seperti menyukai Choko. Sangat-sangat.

You don't care you never did
You don't give a damn about me

Lagi sekali air mata kau menitis kerana kau terlalu penat memendam rasa kau terhadap seorang namja bernama Jeon Jungkook. Kau berhenti daripada menyanyi dan selebihnya Hoseok yang handle bagaikan professional; dia nyanyi lagu sampai habis tanpa petikan gitar.

/ / /

Aw kenapa author- aku nak panggil diri sendiri author pun cam geli duh hahahahaha okay,okay.

Kenapa part ni sedih sangat?!!!! Ai nangis kot buat chapter nii huhu kalau ko tak nangis memang ko hati ikan kering.

Gumawo kerana masih setia membaca fanfic ini! I sarang y'all ❤❤


[ ✔ ] ❝ CRUSH Vol.2 ❞ vkook.Where stories live. Discover now