[ 27 ]

436 58 17
                                    

"Namjoon..."

Namjoon terhenti daripada memakan makanan yang dibelinya lalu dia menumpukan sepenuh perhatian terhadap kau.

"Tae.... Akan sihat kan...?"

Namjoon terkesima lalu dia menunduk memandang lantai, lama.

"Namjoon..?"

"Don't worry, he will be fine. Soon."

Kau memandang Namjoon dengan lama. Meminta kepastian sama ada benar atau tidak dalam kata-katanya.

"I trust you."

Namjoon memandang kau lalu dia mengukir senyuman nipis, "dah lah.. Makan.. Nanti sejuk tak sedap."

Kau tersenyum kecil kemudian kau menurut kata Namjoon.

--

"pergi dulu..!" Pamit kau kemudian kau melangkah keluar daripada rumah sebelum kau dikejutkan oleh seseorang.

"(y/n)..!"

Pantas kau menoleh ke arah gerangan yang memanggil nama kau tersebut.

"Tae! Dah ada penderma untuk dia..!"

s k i p »


"Jungkook..!"

Jungkook tersentak kemudian dia berdiri dari duduk sebaik sahaja melihat kau berlari ke arahnya.

"Macam mana dengan Tae..?"

Jungkook mengeluh sebelum dia mengulum senyuman lega, "pembedahan dia berjaya."

Kau menarik nafas lega begitu juga member BTS yang lain. Di dalam hati kau memanjatkan rasa syukur kerana pembedahan Taehyung berjalan dengan lancar.

"Dia kat mana sekarang?" Soal Jin kepada Jungkook.

"kat wad 7. meh aku tunjuk. Aku kat sini sebab tunggu korang. Jom ah."

Korang semua mengangguk.

--

"ni bilik wad dia tapi cuma sorang jelah boleh masuk buat masa sekarang ni." Jelas Jungkook kepada korang semua.

"(y/n).. Kau masuklah."

Kau tersentak.

"Nae?"

"Masuk lah, kitorang tunggu luar."

"Takpe ke?"

"Aish, gwaenchanaa.." ujar Jimin lalu menolak kau ke arah pintu.

Kau menoleh ke belakang kemudian kau memandang satu persatu wajah rakan kau. Seterusnya kau memandang Jungkook. Jungkook tersenyum nipis lalu mengangguk.

Kau mengulum senyuman nipis kemudian kau memulas tombol pintu bilik wad milik Taehyung ditempatkan.

"Tae..." Luah kau tanpa sedar sebaik sahaja mengatur langkah ke dalam bilik wad Taehyung. Kelihatan tubuh kurus milik Taehyung terbaring lemah di atas katil sambil kedengaran bunyi mesin sokongan hayat disisinya disamping dibantu oleh alat bantuan pernafasan. Hati kau terasa sayu melihat keadaan Taehyung sekarang. Lantas kau menghampiri Taehyung.

"Tae..." ucap kau sambil kau melabuhkan punggung di kerusi disisi Taehyung.

"Tae... Kau.. Boleh dengar aku.. Kan..?"

Kau merenung Taehyung, "aku.. Aku nak cakap yang... Yang aku lega sangat kau dah jumpa dengan penderma untuk kau... Time Yoongi bagitahu aku tadi, aku happy sangat weh. Happy sesangat sampai tak terkata. Gentle. Terima kasih, Tae... Terima kasih sebab dah survived dari penderitaan kau sendiri.. Aku bersyukur sangat weh...."

"Tae... Aku.. Aku tak pernah rasa cuak pasal sesuatu... For the first time weh, aku rasa cuak nak mati bila dapat tahu yang kau sakit... Aku.. Aku cuak kau tinggalkan aku... Sesungguhnya aku tak sedia lagi.... aku tak sedia lagi untuk kehilangan kau.. Aku taknak hilang kau.. Aku tak sedia dan tak sanggup..." Luah kau sambil air mata kau sudah menitis ke pipi.

"For the first time jugak... Aku rela dicium oleh kau. Aku biarkan kau ambil first kiss aku... Aku sendiri tak pasti kenapa aku buat macam tu.. But my heart told me to, then I did. I let you... kissed me..."

"Tae... Please don't leave me.... and please wake up and be healthy.. I will wait for ya." Sambung kau lagi lalu kau meraih perlahan jari-jemari Taehyung lalu kau genggam dengan erat.

"Taehyung... Sekarang aku confused... Aku tak pasti dengan perasaan aku... Aku suka Jungkook tapi... Aku lebih selesa dan rasa selamat disamping kau..." Kata kau lalu kau memandang wajah Taehyung yang masih lena tersebut.

"I've been thinking bout this matter since the day you kissed me.... I keep thinking and I think I found the answer but I'm still need too convince my own feeling..." Pantas kau merapati wajah Taehyung dengan perlahan lalu kau mengucup dahi Taehyung. Satu perasaan asing yang pernah dirasai oleh kau saat dikucup oleh Taehyung datang kembali menerjah diri kau.

"yeah, I found my answer now." kata kau perlahan lalu kau menjauhkan diri kau dari Taehyung lalu wajahnya kau tenung lama.

"I think I love you."


--


Kau keluar daripada bilik wad Taehyung dan membuatkan semua yang berada di luar bilik wad Taehyung memandang kau.

"(y/n), gwaenchana..?"

Kau memandang Hoseok lalu kau memeluknya sebab dia paling dekat dengan kau.

"Aku lega... Aku lega dia okay.... Hik.. Hik.."

"okay.. Tapi pesal kau nangis...?" Soal Hoseok dengan janggal kepada kau lalu dia menepuk badan kau sambil memandang member-member dia.

"Sebab aku lega sangat...." Ucap kau lalu kau memeluk Hoseok dengan erat sambil menyembamkan wajah kau di baju Hoseok.

"Yaaahhh jangannnn hembus hingusssss nant-- ashdjdhfmjfkfkgkgkgkjh!" mulut Hoseok ditekup oleh Namjoon.

"Kajja... Jom geng kita gerak... Esok kita lawat lagi... Biar Tae rehat lu.. Dah, dah Jom...." Ajak Namjoon sambil menarik Hoseok serta kau serentak. Lol


///

Omg mianhae gais. Sibuk sikit. Sorry lagi gais sebab makin pendek. Gua kekurangan idea dan plot fanfic ni ingat2 lupa je kot. Hadoi teruk nau aku ni huhuhuhu

[ ✔ ] ❝ CRUSH Vol.2 ❞ vkook.Where stories live. Discover now