[ 30 ]

462 56 1
                                    

"(y/n)..!"

Kau menoleh kebelakang dan pandangan mata kau bertemu dengan seorang Jeon Jungkook. Kau langsung menyembam kembali wajah kau ke dada Youngjae. Youngjae yang sedar akan perubahan sikap kau langsung memandang Jungkook.

"Apa kau dah buat hah?" Sergah Youngjae tiba-tiba dan membuatkan Jungkook memandangnya.

Mendengarkan soalan Youngjae yang kedengaran tegas itu, member Got7 yang lain turut memandang Jungkook.

"Aku tak buat pape pun. Sumpah."

"Dahtu kenapa (y/n) menangis?"

Jungkook memejamkan matanya kemudian dia mengeluh. "Kau kenal kan budak Jooheon tu?"

"Kenal lah. Rival tu."

"Dia tuduh (y/n) punca aku dengan Choko berpisah."

"What the fuck?"

"Pale buto lah. Jadahnya (y/n) punca korang berpisah. Dia suka Taehyung kot..!"

Kesemua mereka memandang Bambam manakala Bambam sudah menekup mulutnya.

"Sape suka Taehyung?"

"Taehyung..? Taehyung geng BTS tu ke?"

"Mana kau tahu?" Soal Jungkook kepada Bambam.

Bambam memandang Jungkook, "She told me everything. Aku dengan (y/n) tak pernah miss LINE sesama time kitorang buat tour. And yeah, she told me about Taehyung were sick and gosh for the first time weh for the first time aku dengar dia menangis teruk macam tu sekali. She told me about you too and it's hard to believe that you... hurting our (y/n)'s heart just because of that damn Choko? She told me too that you ignored her dan nasib baik dia jumpa dengan Taehyung. Kau tahu apa? Aku lagi suka Taehyung dari kau. At least dia amik berat pasal--"

"Geumanhae..!" Teriak kau kemudian kau memandang Bambam yang sudah menunduk tersebut. Air mata kau kembali mengalir dengan deras membasahi pipi kau.

"Seriously kau ignored (y/n)?" Soal Mark kepada Jungkook dengan nada tidak percaya.

"So for the past couple months... Kau ignored (y/n)? Dude, apa dah jadi dengan janji kau? Mana perginya? Kau dah janji nak jaga (y/n) kan? Since when jilake kau dengan Choko ni? Alahai babinya perangai member macam ni." Soal Jackson bertubi-tubi.

Jungkook mengeluh buat sekian kalinya. Dia memandang member Got7 dengan pandangan bersalah.

"Aku tahu aku mungkir janji. Aku mintak maaf. Masa tu aku sibuk kejarkan cinta dan aku lupa soal (y/n). Aku yang bersalah." Luah Jungkook dengan penuh kesal.

"What the fuck. Kau blah sekarang."

Jungkook memandang JB dengan pandangan sayu.

"Sampai hati kau weh. Kau lebihkan Choko dari (y/n), kawan yang kau dah lama kenal? Dengar ni Jungkook, kalau kau sibuk kejar cinta lepastu end up kau tak dapat apa, orang first yang kau cari kawan kau tahu tak? (y/n) jugak yang kau cari. Contohnya, macam kau buat sekarang. bila susah baru reti nak cari balik." hambur Jr kepada Jungkook.

"Aku cuma nak betulkan apa yang aku dah--"

"Kau kenal (y/n) dah lama Jungkook. You guys knew each other since kindergarten. Lama sangat kot. Ini balasan kau dekat (y/n)?"

Jungkook menggeleng. "Tak weh bukan macam tu.. Aku buta weh. Aku baru sedar orang penting dalam hidup aku depan mata aku."

"Dah Jungkook. Keluar sekarang."

Jungkook menunduk lalu dia mengesat air matanya. "Kasi lah aku peluang nak tebus salah aku. Please ah weh. Kali ni--"

"Jungkook."

Jungkook tersentak kemudian dia mengangkat wajahnya memandang kau. Kau pula sudah meleraikan pelukan terhadap Youngjae sambil memandang Jungkook.

"Do you still want me to be your friend?"

"Of course, I do..!"

"Then, please... Stop saying you're sorry and whatsoever. I told you that I already forgive you. So, please don't bring out that topic ever again. We're done here. So now please, leave me." luah kau lalu kau mula mengalihkan pandangan kau dari Jungkook.

Jungkook mengeluh, "Aku-- Sorry." Ujar Jungkook lalu dia langsung mengatur langkah meninggalkan bilik khas Got7.

"Mianhae, (y/n)..." Kata Bambam sebaik sahaja kelibat Jungkook hilang dari pandangan mereka.

Kau pada mulanya hanya diam tetapi Youngjae menngusap lengan kau bagaikan menyuruh kau bersuara. Kau mengangkat muka memandang Bambam.

"Gwaenchana, kau dah terlepas cakap pun... Dah takleh nak patah pun.." Balas kau dengan perlahan.

"kenapa kau tak cerita dengan kitorang? Kenapa kau cerita dekat Bambam je?" Soal JB kepada kau.

Kau mengeluh. "Bukan taknak cerita tapi kebetulan masa tu... Masa tu Bambam chat aku dekat LINE dan masatu aku broken gila... Aku cerita dekat dia lah... Aku ingat Bambam dah cerita dekat kau..." Jelas kau panjang lebar.

Kesemua perhatian kini tertumpu ke arah Bambam manakala Bambam sudah mengalihkan pandangannya ke arah lain.

"Asal kau tak cerita dekat kitorang?" Soal Yugyeom kepada Bambam.

Bambam mengeluh, "aku.. Bukan taknak cerita... Cuma masatu kita baru habis practice untuk konsert dan sumpah ah korang nampak penat pasty campur lagi dengan esoknya kita nak perform pe bagai. Jadi, aku diamkan dulu."

Masing-masing mengeluh.

"Sorry.. Korang."

"Sokay, dah jadi pun."

"Kau okay, (y/n)?"

Kau memandang Mark. "Aku okay." Balas kau sambil tersenyum nipis.

"Dah, takyah nangis. kau tak buat salah pun."

Kau mengangguk lalu kau mengesat air mata kau dengan belakang tangan. Tiba-tiba telefon kau berbunyi. Dengan itu kau langsung mengeluarkan phone kau dan melihat nama yng tertera di skrin phone.

Namjoon.

Langsung kau menjawab panggilan Namjoon.

"Namjoon, waeyo?"

"Aku ada berita baik."

Jantung kau berdebar.

"Apa dia...?"

"Tae dah sedar weh. Dia dah bangun..! Sekarang dia tanya kau mana? Bila kau nak datang?"

kau menekup mulut kau dengan tidak percaya. Lagi sekali air mata kau menitis dan kau menangis kegembiraan.

"Finally..... Tae kau dah sedar pun.... Hiks... Aku datang sekarang, tunggu aku..!" Ujar kau dengan tangis yang masih tersisa.

"Kenapa?"

Kau memandang GOT7 satu per satu lalu kau mengulum senyuman gembira.

"Taehyung dah sedar... I gotta go now. See ya and thank you so much you guys! Byee!" Ujar kau lalu kau langsung meninggalkan GOT7 yang masing-masing tersenyum melihat perubahan kau itu. Mereka lega kerana kau sudah menjumpai siapa sebenarnya yang kau sayangi.(?)


///

Damnnnnn aku lapar pulak tetiba Nak makan makanan takde HAHAHAHAHA

[ ✔ ] ❝ CRUSH Vol.2 ❞ vkook.Where stories live. Discover now