C02E05

543 76 18
                                    

"Wae? Asal kau cam gelabah? Tadi bukan main beriya lagi nak belanja aku makan. Pelik..." Kata Taehyung dengan tiba-tiba dan membuatkan kau tersentak lalu memandangnya.

"Ani.. Mana ada aku gelabah.. Mm, makan la nanti sejuk tak sedap pulak.." Ucap kau lalu memandang kiri dan kanan kau.

"Eleh kau suruh orang makan tapi makanan kau dari tadi tak sentuh. Porahh!" Sindir Taehyung dan kau hampir tercekik air liur sendiri.

"Ak-- aku nak makan la ni..." Kata kau lalu kau membetulkan duduk kau dan ingin memakan makanan kau sebelum tiba-tiba kau terdengar seseorang menyapa kau dari belakang.

"(y/n)?"

Kau terkedu.

"Ya, (y/n).. Aku cari kau bagai nak rak-"

Kau membuat face palm lalu kau mengeluh berat.

"Kim Taehyung? Ya, (y/n).. Aku dengan Choko cari kau bagai naik gila- rupanya.. Rupanya kau lepak dengan jahanam ni?!" Jerkah Jungkook terhadap kau.

"Jahanam? Kau panggil kawan kau jahanam?!"

Jungkook menjeling Taehyung dengan tajam.

"Kawan? Kita kawan ke sebelum ni? Setahu aku la kan aku takde kawan yang jenis tikam belakang. Kajja, (y/n)." Ujar Jungkook lalu dia terus menarik lengan kau dengan kasar.

"Ah ya! Jungkook! Appeo!"

Jungkook hanya mengendahkan rintihan engkau lalu dia menolak kau sehingga ke arah Choko dengan kasar. Mujur Choko sempat menyambut kau kalau tidak, sia sia kau tertonggek mencium lantai kafe nan bersih ini.

"Ya, Jeon Jungkook!"

Jungkook terus berpusing memandang Taehyung yang sudah berdiri tersebut.

"Kau diam ah! Aku kasi kau last warning, sekali lagi aku nampak kau cuba dekat dengan (y/n), siap kau!" Tengking Jungkook lalu dia menolak tray makanan kau sehingga terkena baju sekolah Taehyung dan menyebabkan baju Taehyung bertukar kotor dalam sekelip mata.

"JEON JUNGKOOK!"

Jungkook terus kembali berpusing terhadap kau dan Choko lantas lengan kau ditarik kasar.

"Ya, Jungkook! Geumanhae! Kesian la (y/n)!" Hambur Choko.

Jungkook hanya mengendahkan kata-kata Choko lalu terus mengheret kau keluar kafe.

Hati Taehyung terasa sakit melihat adegan Jungkook dan kau. Bagaimana Jungkook menarik kau keluar kafe sangat menyebalkan hatinya. Di manakah perginya sifat belas kasihan Jungkook sehingga memperlakukan kau sebegitu?

Taehyung mengeluh lantas dia membersihkan baju sekolahnya yang sudah tercemar dengan sisa makanan angkara Jungkook.

"Tae!"

Taehyung berpaling ke arah gerangan yang memanggilnya. Taehyung tersenyum nipis terhadap rakan-rakannya.

"Ya! Ddo gwaenchana?!"

"Kau buat apa lagi sampai Jungkook campak makanan kat kau? Hadoi kau ni kan." Soalnya Yoongi terhadap Taehyung.

Taehyung tersengih lalu dia menutup pili paip.

"Ya, nasib baik dia campak makanan je kat kau hah nasib bukan tumbuk muka kau kalau tak habis ah kau." Ujar Namjoon lalu menarik nafas lega.

"Korang bawak tak baju spare aku?" Soal Taehyung disamping mengendahkan soalan rakan-rakannya.

Jin mengeluh berat. "Ada bawak. Tapi sebelum aku kasi, baik kau cerita apa sebenarnya yang kau buat sampai Jungkook bengang sampai camtu sekali?"

Taehyung mengeluh lalu dia bersandar di hujung singki.

[ ✔ ] ❝ CRUSH Vol.2 ❞ vkook.Where stories live. Discover now