Part 5

1.4K 90 2
                                    

Yuju pov

Aku sebuk dengan dapur Jungkook pula entah kemana perginya sejak malam tadi selepas dia kawannya keluar dari rumah dia pun keluar jugak. Aku tidak tahu kemana perginya namja yang bergelar suami itu.

" Mana pergi mamat nie?"

Sesama aku sebuk dengan pinggan phone rumah berbunyi. Aku tinggalka pinggan dan pergi menjawab panggilan tadi.

"Hello~"

"Yuju~ omma nie.."

"Omma?.. ada apa call Yuju nie?"

"Nie ha, omma dengan Appa nak pergi rumah kamu.. kamu ada di rumah ke?"

Aku sudah membulat besar matanya bila dengar yang omma akan datang ke rumah. aku macam tidak percaya yang omma dan appa nak datang ke rumah. Tapi dalam hati aku merasakan ada sesuatu yang terjadi ini.

"Oh~ datang jer lah Yuju ada di rumah nie."

"okey Omma dengan appa dah otw nak ke sana"

"ha~ yelah."

Aku meletakkan phone itu selepas aku bercakap dengan omma. Aku nak call Jungkook atau tidak.dua tiga dua tiga aku rasa hendak call Jungkook. Lama aku berfikir dan akhirnya aku membuat keputusan yang aku call Jungkook. Aku mendail nombor Jungkook dan hanya enunggu sahutan call darinya sahaja.

"Hello"

"Er.. omma dengan appa saya nak datang rumah"

"oh~, biarlah.. apa jadi masalahnya."

"Awak tak marah ke?"

"Aku nak marah buat apa aku nak marah. Diorang tu mertua aku. Dia berhak datang ke rumah, takkan aku nak halau pulakkan.. tu dah namanya biadap."

Aku rasa nak tergelak bila mendengar apa yang di katakan oleh Jungkook di dalam talian sekarang ini. Macam tidak percaya jer yang mamat kejam nie sopan jugak..hahahahaha

"Lah~.. tahu pulak reti biadap ye"

"Sorry? Kau cakap apa tadi? Aku tak dengar"

Aku menekup mulut aku. Aku tak sengaja terlepas kata..

"Er.. saya kata oky lah kalau macam tu. Awak balik bila?"

"oky...Sukati aku lah nak balik bila pun kau peduli apa. Dah lah aku ada kerja nie."

"ha..nan"

Belum habis ayat aku dia dah letakkan phone dia. Geram pulak hati aku. Tapi tak sangka pulak ya. Orang kejam maam dia tu hormat orang tua. Selalu aku tengok orang kalau jahat luar dalam dia memang takde hormat dengan orang tua.

"Daripada aku fikir pasal dia baik aku pergi kemas apa yang patut."

Aku pun pergi ke dapur untuk sambung kerja aku. Kemas apa yang patut selepas 1 jam kemudian aku habis mengemas dan aku pergi ke ruang tamu untuk berehat. Peluh aku yang masih membasahi tubuh aku belum di keringkan lagi. Aku tidak jadi untuk berehat aku bergegas ke dalam bilik aku dan mengambil tuala keudia pergi membersihkan diri. Selepas mandi aku menyarungkan baju tshirt yang tidak nampak bentuk badan aku dan seluar panjang.

Ting Tong!!

Bunyi lonceng rumah membuatkan aku rasa kehadiran Omma dan appa aku. Aku berlari untuk mendapatkan pintu pintu rumah. Seperti yang aku sangka tadi.

"omma, appa masuk lah~"

Mereka berdua tersenyum riang. Aku mempelawa mereka masuk ke dalam rumah. Mereka masuk ke dalam mata mereka melihat setiap penjuru rumah. Menikmati susana rumah..

I Married With Cruel Namja × Yukook ×Where stories live. Discover now