Part 3

1.4K 107 8
                                    

Unknown pov

[ Di pasar ]

Jungkook dan 2 lagi membernya pergi ke pasar kerana nak kutip duit dari org bawahanya..

Semua penjual di pasar tersebut ketakutan. Semenjak kehilangan Halla Jungkook terus berubah.

" EH Orang tua aku datang nak kutip duit...mana dia duit nya! "

Jungkook singah ke kedai buah. Pakcik yang tua ketakutan itu pergi mengambil duit nya. Sementara menunggu duit orang itu sampai Jungkook dan 2 lagi membernya iaitu Ravi dan Scoup sempat mengambil buah yang ada di kedai pakcik tersebut untuk mereka mengisi perut mereka.

"Er..nie..dia duit.. yang..pak..pakcik ada nak.."

Kata pakcik itu kepada Jungkook dengan gagap dan dia menghulurkan duit itu pada Jungkook. Jungkook mengambil duit itu dari tangan pakcik itu dengan kasar. Pakcik itu terkejut dengan kasar jungkook merampas duit itu darinya.

Jungkook mengira duit itu. Dia merasakan duit itu kurang dari yang sepatutnya. Dia mengira kembali. Selepas dia kira duit tu. Jungkook memandang Pakcik tadi dengan panasnya.

"Pakcik~"

"Ye...ye..nak"

"Kenapa duit nie kurang ek?"

Pakcik itu sudah bergegar kakinya..isteri pakcik yang berselindung di sebalik pintu pun sudah takut. Orang yang berjual di pasar itu sudah mula takut dan ada jugak yang ingin melihat apa yang terjadi selepas itu.

"Pakcik~ saya tanya baik-baik pakcik... kenapa duit nie kurang."

"Er..se..sebenarnya... pakcik perlu kan duit nak...untuk perubatan anak pakcik yang sakit..jadi pakcik ambik 150 ringgit *Authur buat duit dalam malaysia oky* dari duit tu boleh kan?."

Jungkook sudah mula geram pada pakcik itu dia tumbuk meja buat yang ada di kedai pakcik itu sehingga pakcik itu terkejut malah org sekeliling di situ pun terkejut.

"Saya nak duit tu balik!!"

"Tapi..anak pakcik sakit...tolonglah pakcik nak.."

Jungkook tunduk memandang meja dia menahan geramnya. Ravi dan Scoup yang menolongnya. Ravi datang menghampiri pakcik itu dan dia mengengam kolar baju pakcik itu dengan muka marahnya membuatkan pakcik itu lagu takut padanya.

"Kau nie orang tua, dia nak balik duit itu.. kau tunggu apa lagi beri lah!!"

Ravi menumbuk pakcik tersebut. Scoup pun turut menumbuknya. Jungkook tidak memberi arahan pada mereka berdua untuk berhenti sehingga lah.

"Appa!!!"

Dengan terbatuk- batuk budak perempuan itu menjerit dan tangisanya memangil appa nya yang di tumbuk oleh Ravi dan Scoup tindakan mereka berdua terhenti. Mereka berdua memandang budak tersebut.

Jungkook pun turut memandang budak perempuan yang  budak yang wajahnya pucat dengan tangisannya dan juga batuknya.

"Eo, Tae Ji.. gwenchana..ap..appa tak apa-ii"

"Aniyoo!!"

Budak perempuan itu berlari mendekati Appa nya yang terbaring.. budak itu menolah Ravi dan Scoup menjauhi Appa nya.

" Taeji- ah tolong appa..bo..boleh"

"Tolong apa..."

Budak itu mengusap darah di mulut appanya.

" tolong ambil duit dekat dalam bilik Appa dan cakap dekat Omma yang kita akan cari lebih untuk perubatan kamu.."

Budak itu menganguk dan dia berlari masuk ke rumah untuk mengambil duit yang appa nya kata kan.

I Married With Cruel Namja × Yukook ×Where stories live. Discover now