Part 19

850 63 5
                                    

[ Di Luar Bilik wad Jungkook ]

• Yuju Pov •

Aku mengengam kedua tangan aku. Sebelum dokter Kim ingin menjumpai aku.  Seorang nurse memanggil aku. Dia mengatakan yang dokter Kim ingin menjumpai aku.

" Dokter nak Jumpa saya? "

" ermm,  boleh saya tahu apa kaitan Cik dengan pesakit?  "

Aku teragak-agak mahu memberitahu dojter itu tentang status aku dengan Jungkook. 

" erm,  saya isteri dia. "

" oh puan, saya tidak tahu nak bagitahu puan tentang Suami Puan nie. "

Berdebar jantung aku bila Dokter Kim itu bercakap begitu pada aku. 

"kenapa Dokter? "

" Suami puan. Ada retakkan di kepalanya.  Mungkin oleh kerana dia dipukul. "

Baru aku ingat yang Sunyoul memukul kepala Jungkook dengan batang kayu dengan kuat sehingga kepala Jungkook berdarah.

" Di sebabkan pukulan itu.  Kemungkinan Suami Puan akan mendapat Effect dari pukulan itu. "

" apa kesannya Doc? "

" kemungkinan. suami puan sering mendapat sakit kepala."

Aku berasa mahu menangis tapi aku menahan air mata aku dari jatuh.  aku menganguk sahaja.

" jadi macam mana nak sembuhkan dia Doc? "

" Puan kena selalu tengok-ii kan dia.  Jangan bagi dia stress. Dan puan jangan beri dia banyak sangat berfikir. "

Aku mengangguk buat kali kedua.  Aku tidak tahu mahu buat macam mana lagi dengan Jungkook. Aku masuk ke dalam wad Jungkook.  Aku duduk di sebelahnya.

" Awak,  Awak kalau tak sebab saya. Mesti awak jadi macam niekan? Nie semua salah saya.  Kenapa saya ego sangat.  Kenapa saya bodoh sangat. "

Aku menangis sambil menggengam erat tangannya.  Aku menangis tanpa menghiraukan ego aku.  Aku memeluk Jungkook dengan eratnya. 

" awak saya minta maaf,  tolong lah sedar. Saya sebenarnya.  Sayangkan awak.  Please lah Jungkook.  "

****

" Unnie "

Yuju berpaling memandang Umji yang masuk. Yuju menyuruh Umji masuk.

" tabah lah unnie, benda dah nak jadikan.  Nak buat macam mane lagi unnie.  Nanti Jungkook akan okey.  "

Umji cuba memujuk Yuju.  Yuju memeluk erat Pinggang Umji.  Umji mengusap rambut Yuju.

" tapi Umji.  Nie semua salah unnie. "

"tak unnie tak salah pun,  mungkin nie semua balasan untuk dia. Balasan yang dia dah buat pada unnie dulu.  Dh jangan lah menangis lagi.  Buruk muka tu nanti "

Kata Umji.  Yuju mengesat air matanya.  Dan dia pun melepaskan pelukannya.

" Umji dah makan ke? "

I Married With Cruel Namja × Yukook ×Where stories live. Discover now