「 skip 」
【 Di Seoul 】
⎢ Di Apartment Youngbin ⎢
Youngbin : masuklah , takde besar mana pun... *bawakan beg hanbin dengan makcik kim*
Hanbin : tak besar kau kata , muat 20 - 30 orang lagi ni!
Youngbin : uish , takdelah banyak macam tu!
Makcik Kim : aigooo , menyusahkan kamu je bawa kami anak beranak datang Seoul...
Youngbin : menyusah apanya , makcik keluarga yang saya ada sekarang ni... Lagipun dan berbelas-belas tahun saya tak jumpa makcik , apa salahnya kan? *sengih*
Makcik Kim : tapi sampai carikan dan belikan rumah untuk makcik lepastu carikan kerja untuk makcik , mesti kamu banyak keluarkan duit...
Youngbin : apa gunanya duit banyak hasil pergi berlakon , iklan , duta produk , nyanyi ost , tapi duit tu tersimpan rapi dalam bank tapi tak tersentuh langsung... Lebih baik saya guna duit tu benda yang baik , kan?
Makcik Kim : gomawo... *peluk youngbin*
Youngbin : small matter je lah makcik , kan Hanbi-
Hanbin : *peluk youngbin* GOMAWO , GOMAWO JUGA SEBAB BELIKAN AKU PHONE!!
Youngbin : cheomaneyo Hanbin-ah...
Hanbin : tapi kau memang kurang ajar , sampai hati kau kata Wicet , Whatsapp , Kakaotalk , Line , Instagram tu makanan! *pout*
Youngbin : fikir comel buat muka macam tu ha? *tarik pipi hanbin*
Makcik Kim : nanti makcik kerja kat mana ye? Kamu pun tahu kan makcik cuma pandai berkebun je , hmm...
Youngbin : sebab tu sekarang saya cari kerja kosong untuk pekebun macam makcik kat Seoul ni , dan manager saya dah jumpa kerja untuk makcik , dan paling menggembirakan adalah......
Makcik Kim : ???
Youngbin : gajinya lebih banyak daripada hasil yang makcik dapat kat Busan tu , bolehlah makcik simpan duit tu buat simpanan makcik... *senyum* pasal rumah pulak , ada rumah yang berdekatan dengan tempat tu , jadi tak jauh sangatlah kebun dengan rumah tu...
Makcik Kim : kalau kamu nak tahu , kamu lah satu-satunya anak buah makcik yang layan makcik macam ni , sedangkan Hyunmo yang makcik bangga banggakan tu pun tak pernah layan makcik macam ni...
Youngbin : *senyum* saya nak jadi macam appa saya , appa tak pernah kedekut dengan orang , appa tak pernah tamak , appa tak pernah berlagak , appa tak pernah sombong , appa selalu habiskan duit dia untuk benda yang baik... Appa saya idola saya , saya sayang dia...
Makcik Kim : untung appa kamu dapat anak macam kamu , tak sia sia Kim Youngbin dilahirkan kat dunia ni...
Youngbin : uish , ayat jangan ah sampai macam tu , kembang semangkuk dah ni (๑ ิټ ิ)
Makcik Kim : *gelak* bila boleh pindah rumah baru tu? Segan lah makcik nak tinggal kat rumah kamu lama lama..
Youngbin : lusa dan kat rumah tu , segala perabot dah disiapkan sekali...
Hanbin : Bin , kat tingkat atas ada kolam eh?
Youngbin : *angguk*
Hanbin : YEAY , NAK PERGI LAH! *ambil tuala dari beg + lari masuk dalam lif*
Youngbin : pasal Hanbin , makcik nak saya sambungkan pelajaran dia kat sini?
Makcik Kim : kamu pun tahu kan , Hanbin tak pernah berjauhan dengan makcik...
YOU ARE READING
[𝗖] 𝗠𝗜𝗦𝗜 𝗠𝗘𝗠𝗜𝗞𝗔𝗧 𝗖𝗥𝗨𝗦𝗛 ➤ 𝗣𝗟𝗘𝗔𝗦𝗘 𝗗𝗢𝗡𝗧
Fanfiction❣︎ Mengisahkan tentang gadis remaja yang jatuh cinta pandang pertama pada crushnya? Terlalu klise? Terlalu berdrama? Terlalu cringe? Lawak lawak bodoh dan hambar? Bahkan banyak scene melalut setaraf dengan filem india? Semuanya ada di dalam fanfic...