Mata Syazrina mengecil ke arah batang tubuh seorang lelaki yang sedang berdiri di kaunter pertanyaan hotel.
"Eh, tu macam... Syakeef." Serta-merta bibirnya terpacul nama lelaki itu.
"Apa dia buat kat sini?" Syazrina bersoal sendiri sambil-sambil kakinya melangkah ke arah kaunter pertanyaan.
Mata Syakeef yang tadi melilau di tempat lain ternampak batang tubuh Syazrina menghampirinya. Spontan dia mengangkat tangannya sambil tersenyum lebar.
"Wei, apa kau buat kat sini?" soal Syazrina, lambat-lambat menghampiri Syakeef.
Angin tak ada ribut tak ada, tiba-tiba terpacak di sini. Kami ada janji ke nak jumpa hari ni? Macam tak ada. Hatinya berkira-kira sendiri.
"Aku nak jumpa kaulah. Aku nak ikut kau jalan-jalan. Kenapa, tak boleh?" soal Syakeef dengan muka selamba badak.
Syazrina membeliakkan mata.
"Gila apa kau ni nak ikut. Aku dengan agensilah. Kau tak nampak ke minah kat belakang tu? Tu pemandu pelancong aku." Muncung mungil Syazrina ditala ke arah Cik Seo Yeon.
Syakeef angkat bahu tanda tak peduli. "Nak ikut juga. Bukan senang nak jumpa kau kat sini. Nanti kau dah nak balik Malaysia. Bila aku boleh jumpa kau lagi."
"Tak bolehlah macam ni. Nantilah kita jumpa kat Malaysia," ujar Syazrina separa berbisik.
"Kau tunggu kat sini sekejap. Biar aku selesaikan. Jangan risau." Syakeef berjalan ke arah pemandu pelancong Syazrina.
"Hoi, kau nak buat apa?" Tergesa-gesa Syazrina membuntuti langkah Syakeef.
"Miss..." panggil Syakeef tanpa mempedulikan Syazrina.
"Yes. Can I help you?" sahut Miss Seo Hyun dengan senyuman mesra.
"Yes. You have to help me. I want to take Miss Syazrina with me today."
Cik Seo Yeon berkerut tidak berapa faham maksud lelaki itu. Dia memandang Syazrina meminta penjelasan.
"Sebenarnya..."
"Actually, I'm Miss Syazrina's namja cingu." Syakeef memintas Syazrina yang tersasul bercakap dalam bahasa Melayu.
Cik Seo Yeon membulat bibir sambil tersenyum simpul memandang Syakeef dan Syazrina bersilih ganti.
Syazrina ternganga kabur. "Namja... apa?"
Dia melalut sendiri. Dia tak faham apa yang diperkatakan Syakeef dan tak faham juga dengan reaksi Cik Seo Yeon.
"Is that true? This guy your namja cingu? Your boyfriend?" soal Cik Seo Yeon inginkan kepastian.
Mata Syazrina terbeliak besar. Serta-merta dia mengangkat kepala ke arah Syakeef.
"Boyfriend, Syakeef?" soal Syazrina sambil bergetap gigi.
Syakeef mengangguk kepala. "Mengaku ajelah. Boleh jalan-jalan dengan aku, kan." Satu senyuman dan kening diangkat dihadiahkan buat Syazrina.
"Tolong." Dia merayu dengan muka comel.
Syazrina berdengus. Dia kembali memandang Cik Seo Yeon yang sedari tadi menanti jawapan.
"Yes. He's my boyfriend," akui Syazrina antara rela dan tidak. "Can I go with him?"
"Okay. You can go with your handsome namja cingu. But, you know, if something happen to you..."
YOU ARE READING
Isteri Mr. Troublemaker
RomanceTAJUK: ISTERI MR. TROUBLEMAKER PENULIS: ZANY EZATIE ISBN: 978-967-365-270-9 HARGA: RM27.00 / RM30.00 UNTUK MELANGGAN WHATSAPP 0196128069 (PENERBITAN FAJAR PAKEER) Kisah dua hati yang pada awalnya saling membenci. Syakeef si Troublemaker yang asyik m...