Auuuuuuuu.....!Bunyi salakan anjing mula bergema seperti malam yang sebelumnya. Namun, malam ini terasa agak seram sejuk bagi si pengawal keselamatan termuda si COC itu, Na Min wo.
**picture at media..wow handsome-nya pak guard!..*
TICKKK!
Sesuatu objek terkena kepalanya. Objek yang jatuh ke lantai itu di tenun dari jauh. Bunga merah? Siapa yang main baling-baling ni?
"Manusia ke orang?" , bisiknya sendiri.
"AHJUSHI!!" Panggil seseorang dari belakang figura lelaki itu.
....dia kaget. Perlahan2 dia pusing dan..
"Yahhhh!! Terkejut makk!" Latahnya.
"Eh! Sejak bila melatah ni?" Usik wanita dihadapannya.
"Eh! Mana ada Miss Jihyo!"
"Eleh! Eh.. mintak kunci bangunan falkulti B1. Ada barang tertinggal..."
"Owh...cakaplah! Tak payahlah lempar-lempar bunga. Hehe ... kelakarlah awak ni!" Ujar Minwo sebelum menyerahkan kunci bangunan yang diminta.
"Thanks..." Ucap Jihyo setelah gugusan kunci bertukar tangan.
"Nanti kasi dekat pondok dekat depannya.." pesan Minwo.
"Arasseo! By the way... saya tak lempar apa-apa bunga pun dekat Ahjushi!! Oklah.. bye!!" Song Jihyo pun beredar meninggalkan Minwo yang cuak!
Apa tak cuaknya..woii! 'Dia' main lempar-lempar pula.. duii rasa macam diperhatikan pulak!
"Makkk aiii! Baik aku blahh...pfft!!"
🌼🌼🌼
Hari sudah semakin malam. Degupan jantungnya juga sudah semakin surut apabila mendapati bunyi misteri tadi rupanya sang tikus bermata merah berbulu!!
"Yah!! Kenapa lah aku kena macam ni..huhu😭😭" Taehyung bersandar pada pintu tandas. Penat dia meraung dari petang tadi. Seorang pun tak datang.
Dap! Dap! Dap!
Taehyung tersentak apabila mendengar geseran tapak kasut dari luar pintu. Dia menelan air liur. Manusia ke orang? Dia berkira-kira untuk bangun.
Krekkk!
Pintu dibuka dari luar dan...
"Warggggg!" Taehyung menjerit apabipa mendapati lembaga berbaju putih berambut panjang di hadapannya.
"Ehhhhhh!! Ni saya lah..." , ujar Jihyo sambil menyelak rambutnya.
Taehyung berhenti menjerit lalu terus memeluk wanita bercermin mata di hadapannya sambil menangis teresak.
"Huhuhu....Miss! Nasib miss datang.. kalau tak entah apa jadi kat saya! Mati membusuk rasanya. Tq! Miss Jihyo! Kalau miss lewat mesti tikus-tikus tu dah makan saya tak pun saya dah kena bawak lari oleh bunian...", leter Taehyung panjang lebar.
"Taehyung...", panggil Jihyo.
"Yup! Miss..."
"Boleh awak berhenti menangis atas bahu saya?" Soal Jihyo sambil bercekak pinggang.
YOU ARE READING
Cik Lecturer + S J H | KTH
Fanfiction🍃Song jihyo ft. Kim taehyung🍃 ❛❛Miss Jihyo! Tahu tak beza miss dengan buku apa?❜❜ 👉👈 ❛❛Apa awak mengarut ni Taehyung?❜❜ 😒 ❛❛Bezanya, buku menambahkan ilmu saya tapi miss menambahkan rasa sayang saya kat miss! Chia..❜❜ 😆 ❛❛Owh..Taehyung! Tahu t...