×🍫SEKUAT ARA

948 125 0
                                    


Jihyo berjalan ke parkir keretanya.
Sesampai di sana, dia menyeluk poket untuk mengambil kunci.

"Jihyo!" Panggil seseorang dari belakang.

Jihyo menoleh.

"Apa lagi awak nak Taehyung?"

"Saya nak tahu kebenarannya. Kenapa awak nak dekat dengan saya?" Soal Taehyung.

"Saya nak dekat dengan awak? Bila pula? Saya tak fahamlah!" Ujar Jihyo.

"Ada orang cakap awak putus dengan Mr.Chu sebab awak nak dekat dengan saya dan awak ada sebab tersendiri. Apa sebabnya? Harta?" Soal Taehyung berbaur menyindir.

"Taehyung!" Jihyo tidak sabar lagi.

"Apa?!"

"Ya! Saya mengaku, saya tak pernah cintakan awak tapi sebab keluarga awak orang kaya berharta. Tujuh keturunan pun tak habis. Jadi, saya sebagai seorang materalistik kenalah ambil peluang ni untuk merebut semua harta awak! Buat awak sayangkan saya bagai nak rak dan bila saya dah kaya, saya tak perlulah kerja. Cuma duduk goyang kaki di rumah besar awak! Congratulations to orang yang memberi khabar angin kepada awak ni. Khabar anginnya tu dah membongkarkan segala keburukkan saya. Puas?" Balas Jihyo senafas.

"Tapi saya ingat hubungan kita memang benar selama ni, Jihyo?" Taehyung mula bicara perlahan. Kecewa.

"Come on! Taehyung! Siapa je nak dekat budak mentah macam awak, huh?!" Perli Jihyo sebelum memasuki kereta.

Taehyung masih tercegat di situ.

Setelah menghidupkan enjen. Tingkap kereta bercermin hitam itu dibuka.

"Last but not least, don't call my name without 'miss' anymore!" Ujar Jihyo sebelum menekan minyak untuk beredar.

SLASH!!!

Bunyi hati Taehyung yang terluka. Huhuhuhu...😭😭

🌼🌼🌼

Pak guard itu meronda sekeliling kampus. Dia semakin lama semakin tidak takut dengan kampus ini. Sudah biasa.

Tap! Tap! Tap!

Bunyi tapak kaki.
Malam malam macam ni?

Tep!

Bunyi itu seakan berhenti betul-betul dibelakangnya.

"Kalau kau bukan manusia tolong blah!" Jerit Pak guard itu. Tidak menoleh. Takut engkoo!

Bahunya disergah dari belakang.

"Uwaaaa!!!!" Jerit No Min Woo tersentak.

"Yah! Min Woo shhi.."

Pak guard itu menoleh.

"Miss Jihyo! Eh! Teruk betullah awak ni! Hampir terlompat keluar jantung saya!" Marah Min Woo.

"Hehehe.. sorry!" Balas Jihyo.

"Eh! Awak betul-betul manusia kan?" Soal Min Woo masih teragak-agak.

"Yelah! Ada ke hantu secantik saya?"

"Eh! Ada ke hantu perasan cantik? Maknanya memang manusialah!"

"Amboi! Eh! Awak ni baru masuk shif ke?" Tanya Jihyo.

"Tidaklah! Saya dah nak habis pun! Seminit lagi. Budak shif malam dah sampai tadi." Ujar Min Woo.

Cik Lecturer + S J H | KTHWhere stories live. Discover now