×🍫PELIK

1K 120 17
                                    


"Mark! Kau free tak hari ni?" Soal Min Woo dari belakang.

"Hurm? Asal doh?" Tanya Mark kembali.

"Tak lah! Aku nak ajak kau tengok wayang malam ni. Kan baru gaji."

"Malam? Kau nak kasut ke nak selipar?! Malam aku kerja lah gila!" Balas Mark.

"Alah, adjust pontenglah!" Ujar Min Woo.

"Ponteng? Kejadah apa kau cakap ni?" Kepala Min Woo ditunjal.

"Aletaq! Kau tunjal aku?! Sampai hati kau ni memang nak..."

"Anneong!" Satu suara mengejutkan mereka.

"Jihyo! Eh! Miss Jihyo...." , sapa Min Woo.

"Buat apa pensyarah cantik datang dekat pos buruk kami?" Celoteh Mark.

"Takde! Saja nak menjengok.."

"O..eh! Miss Jihyo! Min Woo ajak tengok wayang!" Usik Mark.

"Iye? Awak ajak saya ke Min Woo?" Soal Jihyo. Tidak percaya.

"Betul! Dia siap beli tiket lagi. Tapi dia takut nak bagitahu. Takut Miss Jihyo tak free.." Tambah Mark lagi.

"Wow! Lamanya tak tengok wayang. Ermm..bila?" Soal Jihyo mengarah kepada Min Woo yang asyik senyap.

"Ermm.. pukul 8 : 30 malam ni..", balasnya tersekat.

"Alright! I set my time! Bye..." , balas Jihyo teruja sebelum beredar.

🌼🌼🌼

"Hahahahahahahhahaha!" Berdekah-dekah Jimin dan Jungkook ketawa melihat penampilan Taehyung.

"Kurang ajar kau erk!" Marah Taehyung.

"Janganlah marah! Aku ada idea. Macam mana nak bagi kau tak malu.." , ujar Jimin.

"Lagu mana?"

Jimin be like 😏

🌼🌼🌼

Jihyo tersentak mendengar pintu diterjah seseorang. Hampir terjatuh cermin matanya. Dia berdiri dari kerusinya.

Seorang berbadan kurus yang baru masuk dipandang atas bawah. Orang gila mana terlepas ni? Dahlah pakai topeng.

"Awak siapa yer?" Soal Jihyo hairan.

Orang itu membuka topengnya.

"Awak?!" Jihyo terkejut.

Pantas dia menarik tangan orang itu beredar ke tempat sunyi. Takde orang.

Dia menilik penampilan orang itu. Sungguh menjengkelkan.

"Apa awak pakai ni Taehyung?" Soal Jihyo berwakah serius.

"Asal pulak? Cantik kan ni? Tengok!" Taehyung posing.
Be like...👇

"Huduh! Back to yourself!" Marah Jihyo

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Huduh! Back to yourself!" Marah Jihyo.

"Tapi awak yang mintak saya buat ni kalau saya nak...." , belum sempat dia menghabiskan kata-kata Jihyo sudah siap sedia terbelahak.

"Meaning? Awak dah maafkan saya?"

"Wek! Mana boleh... hari ni saya nak awak teman saya minum dekat kafe dulu!" Pinta Jihyo lagi.

"Okey! Tapi ... pakai macam ni ke? Rasa sejuklah pulak..." , rungut Taehyung.

"Awak nak tukar? Boleh! But, means.. no sorry for you!" Buli Jihyo.

"Eh! Siapa cakap nak tukar? Saya rasa comel pulak pakai macam ni! Hehe..." , ujar Taehyung. Terpaksa gaiss...

🌼🌼🌼

"Ahjushi tak fahamlah kamu ni, kang sung!"

"Apanye?"

"Yelah! Kamu nak berbalik dengan dia selepas kamu tinggalkan dia? Apa yang kamu nak sebenarnya?"

"Saya nak dia je , ahjushi! Tolonglah..", rayu kang sung.

"Ahjushi tak mahu terlibat lagi."

"Tapi, ahjushi!"

"No more!" Tegas ahjushi Dong Lee. Okey!

"Kalau ahjushi sendiri pun tak nak tolong, biar Kang Sung usaha sendiri!" Ujar Kang Sung menghentak meja.

Ahjushi Don lee hanya membiarkan lagak anak buahnya itu.

Bagilah sepuluh juta dolar pun. Dia tetap dengan keputusannya. Dia tak rela melihat gadis itu sedih lagi.

🌼🌼🌼

Min Woo hanya menanti si gerangan sang yang dinanti di kerusi batu itu. Tiba-tiba, matanya gelap ditutup dari belakang.

"Cuba teka siapa saya?" Min Woo memproses otaknya mengkaji suara siapakah?

"Owh! Miss?" Soal Min Woo.

"Nope!"

"Jihyo....?" Soal Min woo sudah ketakutan. Alamatnya, kalau perompak sape nak jawab?!

"Yup! Saya Song Jihyo! Hahaha" , tangannya dialihkan dari mata Min Woo.

"Miss! Terperanjat saya!" Ujar Min Woo.

"Hehehe..dah jomlah!" Ajak Jihyo teruja.

"Pergi mana?"

"Pergi ke hati awak!" Acah Jihyo.

"Huh?!" Min woo terkejut.

"Pergi jejalan, tengok wayanglah..", balas Jihyo lagi.

"Owh..." , Min Woo hanya mengikut. Pelik pulak dia dengan wajah terlajak gembira Jihyo.

🌼🌼🌼

Setelah habis satu bangunan 'diterokai', mereka berhenti di sebuah taman. Taman yang mempunyai sebulatan tasik buatan manusia di tengah-tengahnya.

Malam yang sangat indah ditemani lampu-lampu di setiap deretan jalan pejalan kaki tersebut.

"Jihyo sebenarnya ada sesuatu saya nak cakap." Ujar Min woo.

"Apa dia?"

"Sebenarnya perancangan saya malam ni nak surprise kan birtday Mark!" Balas Min Woo selafas. Ya dari tadi dia simpan apa yang ingin disampaikan.

"Huh?! Asal tak cakap awal-awal! Nampaknya saya menggangulah ni...maaflah!" Ucap Jihyo. Rasa bersalah pulak!

"Eh! Takpe. Hehehe.. cuma saya pelik kenapa awak nampak happy semacam?" ,soal Min Woo.

"Entahlah! Saya rasa selesa sangat bila ada dengan awak!..", balas Jihyo sebelum berjalan mendahulu lelaki itu.

"Owh..." , Min Woo menggaru kepalanya yang tidak gatal. Masih tidak faham sebenarnya.


+TBC🌸
17/5/17

Cik Lecturer + S J H | KTHWhere stories live. Discover now