Capitolul 80

4 0 0
                                    

Povestea lui Edward Mordrake , îl prezintă învăluit în mister pe întunecatul Edward Mordrake, spirit justițiar care vine să culeagă un suflet de ciudat dacă e invocat în noaptea de Halloween. Trecând peste povestea melancolică a spiritului chinuit învesmântat în ceață verde, se pare că există un sâmbure de adevăr în legendă și Edward Mordrake chiar ar fi existat.

Edward Mordrake a fost un nobil englez încântător, șarmant, educat și iubitor de muzică dar care, din păcate, avea un demon lipit de cap. Cel puțin așa susținea el, căci chipul din ceafă, cu care se născuse, bolborosea noaptea fără întrerupere. Și cum "geamănul" său era cu adevărat demonic, se bucura și zâmbea atunci când Edward se prăbușea în agonie. Desigur, Edward a apelat la doctori pentru îndepărtarea celeilalte fețe, dar nimeni nu s-a încumetat să facă operația, care ar fi dus cu siguranță la moartea tânărhttp://horror-romania.ro/edward-mordrake/ului. Mordrake s-a sinucis la doar 23 de ani. Nu se știe exact dacă a folosit otravă sau s-a împușcat. Ca o ultima dorință, Edward Mordrake a solicitat să îi fie îndepărtată față demonică înainte să fie îngropat.

Cât de adevărată e povestea lui Mordrake? Nu avem cum să știm ce anume șoptea geamănul malefic și nici dacă se bucura sau nu de agonia lui Edward, dar e foarte posibil ca chipul de la ceafă să fi existat. Iată un fragment din Anomalies and Curiosities of Medicine (publicată în 1896)

Unul din cele mai ciudate cazuri privind deformitațiile umane este cel al lui Edward Mordrake, despre care se spune că ar fi fost moștenitorul uneia dintre cele mai nobile familii din Anglia. Nu și-a adjudecat niciodată titlul căci s-a sinucis la douzeci și trei ani. Trăia în izolare completă, refuzând până și vizitele familiei. Mordrake era un tânăr educat și un muzician talentat. Era remarcat pentru silueta grațioasă și pentru chipul său – să îi spunem față sa naturală – de o frumusețe deosebită. Dar la ceafă Mordrake avea o altă față, a unei fete tinere "ca dintr-un vis, dar hidoasă ca un diavol". Acest chip "ocupa doar o porțiune mică a capului și manifesta câteva semne de inteligență, malițioasă ce-i drept". Chipul zâmbea și se bucura atunci când Mordrake plângea și se tânguia. Ochii săi erau capabili să urmărească interlocutorul iar buzele murmurau fără încetare. Nu se auzea vreo voce dar Mordrake se plângea că noaptea nu se putea odihni din cauza șoaptelor pline de ură ale geamănului sau malefic. Mordrake spunea despre geamănul său că "nu doarme niciodată și îmi vorbește în continuu asemenea blestemății cum numai în iad s-ar auzi. Nicio minte sănătoasă nu își poate imagina obscenitățile pe care mi le spune. Nu știu ce blestem m-a legat de acest demon – căci prieten cu siguranță nu îmi este. Vă rog să găsiți o modalitate să îi curmați existența, chiar dacă asta înseamnă că voi muri și eu." Acestea sunt cuvintele lui Mordrake către doctorii săi Manvers și Treadwell. În pofida faptului că a fost supravegheat cu atenție, a reușit să își procure otravă și murind a lăsat în urmă o scrisoare prin care solicita că 'fața demonica' să fie distrusă înainte de înmormântare altfel 'șoaptele vor continua și în mormant'. La propria-i cerere Mordrake a fost îngropat într-un loc izolat fără o piatră funerare sau orice alt semn care să îi marcheze mormântul".

Nu există nicio dovadă solidă care să ateste existența lui Mordrake, afară de fragmentul de mai sus prezentat în asemenea manieră încât pare o poveste supranaturală. Adevărul e că povestea lui Mordrake nu este singulară și este chiar atestat un caz din anii 70 al chinezului Chang Tzu Ping care avea o a două față formată dintr-o gură, o limbă deformată, câțiva dinți și un scalp mic. Cea de-a doua față nu se putea mișca independent dar gură reacționa atunci când Chang o deschidea pe a sa. La puțin timp după ce a fost descoperit Chang a fost supus unei operații de eliminare a celei de-a doua fețe. Cazul a fost documentat și chiar televizat în emisiunea "That's Incredible".

Revenind la Edward Mordrake eu nu văd niciun motiv pentru care enigmaticul personaj să nu fi existat. În absența explicațiilor științifice orice anomalie era privită în trecut ca o amprenta diavolească. Geamănul malefic a lui Mordrake a fost motivul pentru care tânărul nobil și-a curmat existența și a devenit un simbol dualist de inspirație pentru mulți pasionați de ciudat.

Mituri, Legende si AlteleUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum